Városi terepjárók, sportos autók számára fejlesztették ki a Nokian WR SUV 4 téli gumit, ami kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a tél valamennyi körülménye között. Biztonságos választás, kiválóan kezelhető a latyakos úton és a hirtelen változó időjárási körülmények között is megállja a helyét. Kifejezetten a közép-európai telekre tervezték, az SUV-k számára.
A telek egyre szélsőségesebb helyzeteket hoznak Európában is, egyre gyakoribbak a heves esőzések, ez növeli a latyak veszélyes mennyiségét az utakon, miközben a száraz úton is jó, ha egy abroncs tud teljesíteni. emellett a hótűrésnek is fontos szerepe van, valamint az aquaplaning-ellenállásról sem szabad megfeledkezni. Mindezekben kiválóan teljesít a Nokian WR SUV 4.
A tervezéskor figyeltek arra, hogy kiváló legyen a nedves úton való tapadása, hogy precízen kezelhető legyen a heves esőzések esetén és a sáros utakon is. Szerkezete robusztus és igen tartós, az oldalfalai meg vannak erősítve. Ez gondoskodik arról, hogy az abroncs stabil legyen, és hogy ellenálljon a vezetés közben előforduló ütéseknek és vágásoknak.
Milyen méretekben kapható a Nokian WR SUV 4?
Az abroncs több mint ötvenféle méretben elérhető, 16 és 21 hüvelyk közti átmérővel széles méretválasztékban immár 2018 óta. Több sebességindexű változatban érhető el, így az igen gyakori H kategória mellett, ami 210 km/órás maximális sebességet tesz lehetővé, a V (240 km/óra) és a W (270 km/óra) sebességosztályokban is elérhető. A városi terepjárók kezelésénél nagyon fontos a stabilitás és precíz kormányozhatóság, különösen igaz nagy sebességnél. Ebből a szempontból is jó választás ez az abroncs, hiszen felépítése, szerkezete kifejezetten az SUV-khez igazodik.
Az abroncs mintázata, szerkezete és futófelületi keveréke is megfelel a tél kihívásainak. Egyedülálló lamellái, a téli gumikeverék és az irányított futófelületi mintázat egymással harmóniában gondoskodik a jó tapadásról és az utak uralásáról. A lamellák elrendezését számítógéppel tervezték meg és optimalizálták, hogy a változó téli időjárási körülmények mindegyikén jól teljesítsen. Folyamatos középső bordája minden felületen stabilizálja az abroncsot, ez különösen nagy sebességnél érezteti a hatását. A szélein található átfogó és sűrű lamellahálózat pedig tovább növeli a stabilitást és javítja a kezelhetőséget. Az éles, cikkcakkos élek fékezéskor és gyorsításkor kinyílnak és bezáródnak, így javítva tovább a tapadást.
Aki téli gumi keresésre szánja el magát, annak érdemes megnézni azt is, hogy milyenek a különböző vélemények az egyes abroncsokkal kapcsolatban, illetve hogy milyen árak érhetők el. A vélemények mellett a teszt is fontos, az ADAC, az Autobild vagy egyéb szervezetek tesztjei. A Nokian WR SUV 4 az Autobild 2021-es tesztjén a 235/55 r18 méretben a 10 vizsgált abroncs között a 7. helyen zárt.