Jellemzően a nagyobb testű városi gépkocsik gyári szerelése a 215/55 R16 téli gumiméret, amelyet főleg alacsony kategóriás abroncsokkal használnak. Míg más 16”-os méretnél megesik, hogy kisteherautókra is alkalmassá teszik az abroncsot – mivel erősített falúra készítik – ennél a méretnél ez nem jellemző. A kínálat széles, a választék nagy árban és tulajdonságokban is, hiszen találhatunk tényleg sok abroncsot a budget kategóriában, a középkategóriában és természetesen a prémium kategória sem marad el. Ismerkedjünk meg néhány abroncsmintázat tulajdonságával.
A legolcsóbb 215/55 R16 téli gumi minta újra az Infinity gyártóhoz kapcsolható, mint ahogyan azt megszokhattuk a legtöbb méretet tekintve. A Infinity Ecozen mint ahhoz képest, hogy a legolcsóbb budget kategóriás abroncs, mégis nagyon jó tulajdonságai vannak, hiszen a C jelöléssel a nedves úton való tapadás tekintetében kiemelkedik a többi közül. A budget kategóriás abroncsminták még ebben a méretben a Kormoran Snowpro B2, a Debica Frigo HP és HP2 – ami szintén nagyon jó a B jelöléses tapadási értékkel –, a Sebring Formula Snow S5 stb.
Talán a középkategória az, amiről mindig a legnehezebb beszélni, hiszen ezt a kategóriát mindig több részre lehet(ne) felosztani. Itt vannak ugyanis még olyan minták, amelyek inkább a budget felé húznak, de már drágábbak, és vannak olyanok is, amelyek még középkategóriába sorolódnak, pedig sok esetben jobban teljesítenek mind bármelyik másik prémium modell.
Itt van például a GT Radial Winterpro, amely ugyanazokat a tulajdonságokat, értékeket viszi, mint a budget kategóriás termékek, itt van a Kumho KW27, ami szintén csak E jelöléssel rendelkezik például a nedves úton való féktáv tekintetében és a Toyo S953 Snowprox se nagyon magaslik ki a jó tulajdonságokban.
A Nexen azonban például nagyon előnyös helyen áll a nedves talajon való féktáv tekintetében, hiszen a B jelölést nem sok abroncs érdemelheti ki magának, főleg nem a középkategórián belül – a Nexen Winguard Snowg WH2-nek ez mégiscsak sikerült. Ilyen még a Debica Frigo HP2, amely szintén B jelöléses a tapadást tekintve, pedig egy budget kategóriás mintáról van szó, és a Nokian WR D3 is szintén B jelöléses – bár a Nokiant már sokan a prémiumba sorolják.
Egész sok prémium márkás téligumi található ebben a méretben, amelyek tényleg jó eredményeket mutatnak. Egytől egyik kiválóan csendes futást biztosítanak ezeknek a nagyobb járműveknek, tehát ez egy pozitív előny már mindenképpen, a nedves, havas és vizes, latyakos talajon is jó tapadást nyújtanak, nem adnak a C jelöléstől lejjebb, sőt inkább jellemző a B eredmény. Ezek már javarészt üzemanyag-hatékony abroncsok is, nem hiába, hisz a nagyobb befektetés lényege talán ez is, hogy év közben segítsen spórolni.
Jó tulajdonságú a Dunlop SPWinterSport5, a Goodyear UG Performance G1, az olasz Pirelli mintái sem maradnak le, megemlíthető a Pirelli Sottozero 3, de itt van természetesen a Continental is, a Michelin Alpin A5, a legdrágább pedig a Continental TS830P, amelyet nagyon sok helyen a legjobbra értékeltek. A kategorizálás alapján ez nem teljesen derül ki, hiszen C jelölést kapott a teszteken mind a féktáv, mind az üzemanyag-hatékonyság terén, ugyanakkor tényleg egy komolyan összeállított mintázatról van szó, amely tényleg kiérdemli a pozitív visszhangokat.
Napestig lehetne sorolni a 215/55 R16 téli gumi jobbnál jobb mintáit, a lényeg a vásárlás előtt, hogy ellenőrizze a méretet, és gondolja át, hogy Önnek mi a fontos egy abroncsban, hiszen így lehet olyat választani, ami mindenkor, minden igényünket kielégíti.