A használt gumi kérdésével összefüggő vélemények rendkívüli mértékben eltérnek egymástól. Éppen ezért, mindazok, akik ezen a területen szeretnének megfelelő információk birtokába jutni, hogy beszerezhessék az optimális gumiabroncs-típust, nehéz helyzetben lehetnek. Amennyiben a relatíve magas üzemanyag-árakat, a jármű karbantartási-, biztosítási-, parkolási- és egyéb díjait vesszük figyelembe, abban az esetben expenzívnek bizonyulhatnak e kerekekkel ellátott fémtárgy költségei, mely napjainkra már elérte azt, hogy esszenciális eszköznek minősítsék (ami a mobilitást illeti).
A gazdaságosságra törekvés a havi szintű „ezerarcú” ráfordítások folytán, lényeges magatartássá válhat (vált), amely habitus a járműbirtoklók esetében is egzisztál.
A Right Turn oldal egyik cikkében azt a javaslatot olvashatjuk, hogy, amennyiben megtehetjük, akkor inkább tartózkodjunk a használt gumi vásárlás attitűdjétől, mindezt a tanácsot pedig biztonsági alapokra helyezte a szerző, aki szerint nem minden esetben célszerű a takarékoskodás beillesztése.
A hozzáállás mind a személy-, mind a teherautók használt gumi abroncsaira vonatkozó álláspontot tükrözi, amelynek egyik nyomós indoka az lehet, hogy bár költséghatékonyabb megoldásnak bizonyul, az új szettvásárlással összevetve, mégis, használatuk, javítási igényük extra kiadásokat hozhat magával, emellett a balesetveszély ugyancsak egy szignifikáns ellen-indoknak mutatkozik ez esetben. Továbbá:
veszélyesek lehetnek a vezetők biztonságára
a látszólag jó állapotban lévő használt gumikra nem jellemző az „óbor-sajátosság”, mely kora előrehaladtával egyre értékesebb, éppen ellenkezőleg:
a gumiabroncs idővel elhasználódik
érzékenyebben reagál a külső hatásokra
a gumikeverék oxidálódhat (deteriorálódhat)
sajnálatos módon, néhány használt gumi kereskedő rá is fest feketével a felületre, az újabb, és jobb hatás elérése érdekében, hogy úgymond „jobb színben” tüntethesse fel a már eleve „second hand”- terméket (lásd pl. erre hivatkozva a Right Turn oldal cikkjeit)
Az alábbi táblázat arra szolgál, hogy könnyebben áttekinthetővé tegye a használt gumi problematika terén felmerülő ellene-mellette érveket. Természetesen a teljesség igénye nélküli, tájékoztató jellegű kísérlet gyanánt született a terv, amelynek keretében a szerző több témaspecifikus oldalt használt forrásképpen, amelyeket a szükséges helyeken meg is tekinthet, és amennyiben felkeltette az érdeklődését a „tudósítás”, mely dióhéjba kéredzkedett, úgy részletesebb tudnivalók érdekében rákereshet az adatokra.
- olcsóbb megoldás az új termékek beszerzéséhez viszonyítva
- gazdaságosság, takarékosság
- környezetkímélő magatartás
(forrás: Right Turn oldal)
- a Right Turn javasolja az új gumiabroncsok használatát saját biztonságunk érdekében
- kevesebb rizikófaktort hozhatnak magukkal
- alacsonyabb a gumidefekt-kockázat, amely balesetek potenciális előidézője is lehet
- a gyárilag hitelesített gumiabroncsok vásárlása megbízhatóbb opciónak bizonyul
- a garanciaérték fokozhatóvá válik, amennyiben szakemberrel szereltetjük fel az új gumiabroncsokat
- ha módunk nyílik arra, hogy időközönként egy specialista szakértelmére hagyatkozva, abban bízva, leellenőriztessük a termékeket, növelhetjük az élettartamát is (biztonság, útkészség, gumiabroncsok periodikus tesztje stb.)
- a használt gumiabroncs-ipar viszonylag kevés minőség-ellenőrzést hajt végre (alig, esetenként, egyáltalán nem alkalmaz)
- nem, vagy nem minden esetben vonatkoznak rájuk a szövetségi előírások, normák
- előfordulhat, hogy még egy biztonsági ellenőrzésben sem részesülnek újraértékesítés előtt
- jóval expenzívebb, drágább megoldásnak bizonyul a használt gumi árakkal összevetve
A Consumer Reports (lásd: consumerreports.org) 2011-ben megjelent írása szerint, melynek témája a használt gumi vásárlás volt, azt olvashatjuk, hogy bár a pénztárcánkat a becsaphatjuk, azonban fellépésünkkel nem minden esetben számolunk azzal, hogy váratlan költségek is felüthetik a fejüket.
A kőolaj alapú nyersanyagok költségének emelkedésével párhuzamosan a gumiabroncsárak is növekednek, amely egyfajta „vásárlói/vásárlási fájdalom” előidézője is lehet. Az „olcsóbb” alternatíva a másodkézből történő abroncsbeszerzés lehet, azonban ne feledjük el a következő tényezőket sem, vásárlás előtt:
a használt gumi példányok terheltek, alacsonyabb nyomással rendelkeznek, vagy e faktorok kombinációjával bírnak, melyek birtokában belső károsodás ütheti fel a fejét
viszonylag/egyáltalán semmit sem tudunk a gumiabroncs múltjáról
A Cars Direct (lásd: carsdirect.com) véleménye e tekintetben az, hogy az új, és a használt gumi életképessége eltérő lehet, a többi álláspont összecseng az előzőkkel, tudniillik:
a kedvező árképzés
a takarékosságsegít csökkenteni a hulladékhegyek halmozását
néha szert tehetünk alig használt „új régi” gumiabroncsokra is
alkuképes árak