A Barum – eredetileg Csehszlovákiában alapított, ma Csehországi központtal rendelkező – gumigyártót hazánkban bárki ismerheti, aki valaha is kerékpározott, motorozott vagy autót vezetett Magyarországon az utóbbi 4 évtizedben. A cég karrierje 1967-ben indult, és legelőször a fentebb már említett kétkerekűekre, majd igen hamar a személyautókra, buszokra és teherautókra is terveztek és gyártottak nyári gumikat. A cseh gyártó gyorsan sikereket ért el a közép-európai piacokon a meglehetősen megfizethető árú, ám mégis jó minőséget szolgáltató gumiabroncsaival.Az 1993-as év egy jelentős változást hozott a Barum gumigyár történetében, amikor is egy visszautasíthatatlan ajánlatot kaptak a egyik legnevesebb német prémium gumigyártótól, a Continental társaságtól, miszerint a cégbe beolvadás esetén a legtöbb korszerű tervezési és technológiai előnyhöz hozzájuthatnak, és a Barum márkanév megtartása mellett még jobb minőségű termékeket készíthetnek az európai vagy akár a világpiacra.
Mondhatni már elég korán kialakult a cseh cég hitvallása, mely szerint csakis jó minőségű nyári gumikat készítsenek, viszont azokat kedvező áron hozzák forgalomba, hogy minél többen elérhessék.
Mivel ez a gyártói filozófia már a kezdetektől sikeres volt, nemhogy nem volt értelme változtatni rajta a Continental-hoz való csatlakozás után, sőt, a német prémium gyártótól kapott tervezési, technológiai és gyártási innovációk birtokában mondhatni kétszer olyan jó nyári gumikat készíthettek és készítenek most is, és a termékek továbbra is rendkívül kedvező áron elérhetők az európai piacokon.
Míg 1993-ban
nem csatlakozott a német óriás céghez, a Barum ugyan jó minőségű
gumiabroncsokat gyártott, de a tervezéstől a gyártásig korántsem voltak
birtokában azoknak az előnyöknek, amihez a csatlakozás után hozzáférhettek.
Ma már magasan fejlett számítógépes szimulációkkal és programokkal kezdhetnek neki egy adott nyári gumi megtervezéséhez, olyan adalékanyagokat használhatnak fel a gumikeverékek optimalizálása során, melyekről addig nem is álmodhattak, ahogy a gyártástechnológiai lehetőségeik is fényévekkel korszerűbbek a csatlakozási előtti időkhöz képest. Nem beszélve például arról az előnyről, amikor is nem szűk és alkalmatlan pályákon kell tesztelniük a nyári gumikat, hanem a minden igényt kielégítő és legkorszerűbb analizáló műszerekkel felszerelt hipermodern tesztpályákat vehetik igénybe.
Természetesen nem. Bár talán a legjobb gazdaságos nyári gumikat gyártja a Barum, az ár egyértelműen behatárolja a minőségjavítási lehetőségeket.
Például a mai hat világvezető prémium gyártó, köztük a Continental is, olyan különlegesen finom szilícium-dioxidokat használ, amiket olcsón egyszerűen nem lehetséges előállítani. Ha ezeket az adalékokat használná a Barum is, árelőnyét azonnal elveszítené és csak egy kicsit kerülne levesebbe, mint a Continental. Ezzel a lépéssel a vásárlói átpártolnának más olcsóbb gyártókhoz, viszont a prémium nyári gumik iránt érdeklődők megmaradnának a nagy nevű gyártók termékeinek megvásárlása mellett.