A 235/45 r18 nyári gumi méret egy meglehetősen nagy méret, vagyis elsősorban nagyteljesítményű, ultra nagyteljesítményű és SUV autókra való abroncsokat fogunk találni a kínálatában. A kínálat pedig meglehetősen széles, ugyanis sokféle autótípusra passzol ez a méret. A középkategóriás abroncsok termékpalettája kifejezetten szélesnek mondható ebben a tekintetben. De kiknek érdemes pont ezt a kategóriát választaniuk, és milyen abroncsokat tálunk ebben a méretben? A következőkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Mielőtt rátérnénk a középkategóriás abroncsok előnyeire, illetve a 235/45 r18 nyári gumi méretben megvásárolható mintázatokra, érdemes a méretre is egy kis figyelmet fordítani. Sokan ugyanis nem is tudják, hogy pontosan mit is jelent egy méretben a 235 vagy épp az R. Ezt pedig nem árt tudunk, ha abroncsot vásárolunk. Persze az is elég lehet, ha csak le tudjuk olvasni a méretszámot, viszont ha tudjuk, hogy mit is jelentenek, akkor nehezebben csapnak be minket.
Szóval, a 235/45 r18 nyári gumik esetében a 235 a szélességre vonatkozik, vagyis 235 mm széles abroncsról van szó. A 45 a profilarányt adja meg, vagyis azt mutatja meg nekünk, hogy a magasság a szélesség 45 %-a. Az R az abroncsszerkezetre utal, a radiál rövidítése, tehát ez egy radiál abroncs. A 18 a keréktárcsa átmérőre vonatkozik. Ebben az esetben azt jelenti, hogy az abroncs egy 18 colos felnire illeszkedik fel. Amikor abroncsot választunk, akkor a méretszámok mögött még egy számot és egy betűt szoktunk látni, ez a terhelési és sebességi indexre vonatkozik.
A középkategóriás abroncsok legvonzóbb tulajdonságának azt szokták tartani, hogy kivételesen jó ár-érték arányt képviselnek. Tehát lehet, hogy kedvezőbb áron érhetőek el, mint egy prémium abroncs, ugyanakkor magas minőség is társul a kedvezőbb árhoz, még akkor is, ha a prémium minőséget nem is éri el az adott abroncs. Egyes középkategóriás márkák abroncsai viszont sokszor képesek prémium színvonalat elérni, amiről a nemzetközi abroncstesztek is meggyőzhetnek minket. Ilyen márkák például a Hankook, a Firestone, a Nexen vagy Falken.
A középkategóriás abroncsoktól általában azt várjuk, hogy a mindennapi közlekedés során biztonságos és komfortos vezetési élményt nyújtsanak, legyen szó nedves vagy száraz útviszonyokról. Emellett azonban sok gyártó már arra is odafigyel, hogy az abroncs alacsony gördülési ellenállást érjen el, ami kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez, a gumi élettartama is a lehető leghosszabb lehessen.
A középkategóriás abroncsok nagyon népszerűek az autósok körében, a fentebb felsorolt tulajdonságuk miatt. Ugyanakkor nem mindenki számára felel meg ez a kategória. Azoknak viszont, akik a kedvezőbb árakért hajlandóak egy minimális kompromisszumra, tökéletes választás lehet. A középkategória abroncsai is minőséget képviselnek, viszont lényegesen kedvezőbb árakon. Amíg átlagosan egy 235/45 r18 nyári gumi a prémium kategóriából akár 70-80 ezer forintba is kerülhet, addig egy középkategóriás abroncs, akár 40 ezer forint körül összegért is megvásárolható.
Leginkább azoknak érdemes ezt a kategóriát figyelembe venniük, akik elsősorban a mindennapi városi közlekedéshez keresnek megbízható nyári abroncsot, és leginkább városi forgalomban közlekednek, ritkábban pedig a városon kívül. Emiatt az elektromos autó tulajdonosoknak is érdemes ebbe a kategóriába gondolkodniuk, hiszen ezek az autók pont a mindennapi városi közlekedésre a legalkalmasabbak.
Most, hogy már tudjuk, milyen is egy jó középkategóriás abroncs, és hogy kinek érdemes ebben a kategóriában gondolkodniuk, lássuk, melyek azok az abroncsok, amelyek elérhetőek 235/45 r18 nyári gumi méretben, és valóban meg is éri választani őket:
Fulda SportControl 2
BF Goodrich Advantage
Firestone RoadHawk
Kleber Dynaxer UHP
Point-S Summer S
Hankook ION EVO IK01
Hankook K115, K125, K127, K135
Nokian Powerproof
Semperit Speed-Life 3
Toyo TR1 Proxes
Uniroyal RainSport 5
Kumho PS71 Ecsta
Firestone SZ90
GT Radial SportActive 2
Jól látszik, hogy meglehetősen széles kínálatról van szó, így a döntés elsőre nem tűnhet könnyűnek, még úgy sem, hogy leszűkítettük a keresést a középkategóriás abroncsokra. Itt már érdemes az árakat is figyelni, illetve célszerű a nemzetközi abroncstesztek eredményeit is figyelembe venni, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk meg.
Ahogyan arról már bevezetőben is szó volt, a 235/45 r18 nyári gumik terepjárókra, városi terepjárókra és SUV-okra is megfelelőek lehetnek. A személyautó abroncs sem jelent alapvetően rossz választást ezekre az autóra, de érdemes utána nézni, hogy van-e kifejezetten SUV abroncs ebben a méretben. Természetesen van olyan középkategóriás mintázat 235/45 r18 nyári gumi méretben, amely kifejezetten ezekre a járművekre való, mégpedig a NEXEN N-Fera RU1.