A gumiabroncsok nagyon fontos részét képezik az autóknak, mivel az egyetlen olyan alkatrész a járműveken, amely megteremti és fenntartja az úttal való kapcsolatot. Kívülről nézve talán csak egy nyári gumit látunk, viszont egy adott – prémium - abroncsban minimum 5 év tervezése, fejlesztése és tesztjei vannak, több milliárd dollár értékben. Az iparág hatalmasat fejlődött a az utóbbi 20-30 évben, és ezt sok esetben az autósportoknak köszönhetjük.
A 2019-es nyári gumi tesztgyőztes Continental SportContact 6 már a nevében lévő Sport szó is felhívja a figyelmet, hogy ez egy olyan nyári gumi, ami nemcsak az átlagos napi közlekedésre alkalmas, hanem komoly teljesítményekkel rendelkező sportautók biztonságos kordában tartására, dinamikus, nagy sebességű élményautózás szolgáltatására.
A SportContact 6 az előző generációs ContiSportContact 5P nyári gumit váltja le, kifejlesztésének célja, hogy a német prémium gyártó legdinamikusabb nyári gumiját képviselje a leggyorsabb sport autók körében.
Az új SportContact 6 nyári gumi nem épül rá a megelőző generációs nyári sport abroncs alapjaira, tehát egy teljesen új sport gumival van dolgunk, amelynél mélyrehatóan újraszervezték a futófelületen található kémiai összetételt, újonnan kifejlesztett adalékok bevetésével, megváltoztatták a futófelület kialakítását, és lényegében a gumiabroncs teljes szerkezetét.
Az úgynevezett Black Chilli gumikeverék továbbfejlesztésen esett át, különleges gyantákkal és szilícium-dioxidokkal látták el, így az útfelülettel való tapadó kapcsolat a finomhangolások során még hatékonyabbá vált.
A futófelületi mintázatot úgy optimalizálták, hogy a bordák, csatornák, kisebb lamellák különböző irányú erőket tudjanak hatékonyan kezelni. Az aszimmetrikus oldalszögekkel és a szegélyezett élekkel sokkal hatékonyabb oldalirányú vektor kezelés jöhetett létre.
A nyári gumi külső vállrészein olyan makróblokk-konstrukciót optimalizáltak, melyek nagy fokú stabilitást biztosítanak a gyors, dinamikus kanyarvételek során.
A német gyártó szerint a sport gumiabroncs kiváóan használható utcán is, de a versenypélya az igazi lételeme. Ebben lehet is valami, hiszen az első teszteken egy Honda Civic Type R sportkocsira szerelve a jármű szinte azonnal megdöntötte a saját körrekordját a Nurburgringen.
Az előző generációs sport nyári gumihoz képest érződik ugyan a lágyabb gumikeverék puhasága, de a mérnöki tervezésnek köszönhetően jóval nagyobb fokú stabilitás nyugtázható a fejlett bordáknak és makró-blokkoknak köszönhetően.
Egyértelmű a nagyobb tapadási hatékonyság, főként a kanyarokban és a kontrollálhatóság is lényegesen nagyobb spektrumokban mozog.
Másik előnye ennek az abroncsnak a kopás egyöntetűsége, mellyel a használat előrehaladtával is megmarad a tapadási teljesítmény és a rövid féktávok.