A négyévszakos gumik mindenki számára érdekes kérdéseket vetnek fel. Ezek a hibrid gumikeverékek nyáron, magas hőmérsékleten, télen hóban és jégen is kitűnően működnek. Az ADAC idén a legnépszerűbb négyévszakos gumiabroncsokat tesztelte, a legelterjedtebb 205/55R16 méretben.
A teszten a 2014-ben és 2015-ben megjelent gumiabroncsokat vizsgálták. Minden résztvevő abroncson rajta volt az „M+S” jelölés és az úgynevezett „hópehely” ikon.
A teszten kontrollcsoportként szerepelt egy téli és egy nyári gumiabroncs is. Azoknak, akik még nem biztosak benne, hogy melyik négyévszakos gumit válasszák, az ADAC tesztje segít a döntésben.
A teszten 2 „kielégítő”, 3 „elégséges” és 2 „nem ajánlott” eredmény született
Két vizsgált négyévszakos gumiabroncs kapta meg a Német Autóklub „kielégítő”, három az „elégséges” és kettő a „nem ajánlott” minősítést. A Michelin CrossClimate és a Vredestein Quatrac 5 felel meg legjobban a nyári és téli követelményeknek egyaránt, ezért is nyerték el az ADAC „kielégítő” minősítését.
Száraz és nedves úton a Michelin négyévszakos abroncsa bizonyult az abszolút győztesnek. Jeges útfelületen a Michelin, Vredestein, Goodyear és Pirelli kapott jó minősítést. A Goodyear Vector 4 Season Gen 2 nedves, havas és jeges útszakaszon is remekelt.
A négyévszakos gumiknál érdemes szem előtt tartani, hogy ezek inkább csak kompromisszumos megoldások a téli és a nyárigumik között. A szakemberek szerint továbbra is télen jobb a téligumi, nyáron jobb a nyárigumi. Ezek közül kiemelkedik a Michelin, amely képes lépést tartani a nyári és a téli gumik tulajdonságaival is.
Szinte minden vizsgált négyévszakos abroncs jelentős hiányosságokat mutatott a száraz úton.