HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

ADAC 2016 nyárigumi teszt

ADAC 2016 nyárigumi teszt
2019. július 29.

Mint mindig, a Német Autóklub idén is két méretben tesztelték a nyári gumiabroncsokat. A kisebb, kompakt városi autókra való méretben a 185/65R15-ös abroncsokat vizsgálták, míg a nagyobb teljesítményű autókra szánt méretben a 225/45R17-es méretű gumik versenyeztek.

A kisebb méretben idén 17 gumiabroncs állt rajthoz, de a Pirelli eredményeit végül nem közölték, mert a gyártó több változatot is készít az abroncsaiból, tesztelni viszont csak egyet lehet, így azonban nem biztosítható, hogy a vásárlók minden esetben a tesztelt típust kapják. A gumiabroncsokat egy Renault Clio-n tesztelték.

Összesítésben hét modell kapta meg a „jó” minősítést, hét kapott „kielégítő” osztályzatot és volt egy-egy ami „elégséges” illetve „nem ajánlott” értékelést kapott.




„Jó” minősítéssel végeztek az alábbi gumiabroncsok:

Vredestein Sportrac 5 (legmagasabb pontszámot érte el a nedves úton)

Continental ContiPremiumContact 5 (legmagasabb pontszámot érte el a száraz úton)

Dunlop Sport BluResponse (erősségei a száraz úton való tapadás és az üzemanyag-fogyasztás)

Teszt autoGoodyear EfficientGrip Performance (erőssége a nedves úton történő kapaszkodás)

Hankook Kinergy Eco K425

Nokian Line

Kumho KH27 ECOWING ES01.

A kopásállóság tekintetében az utolsó három abroncs éppen csak elérte a „jó” eredményt. Az enyhe hiányosságokkal küzdő hét gumiabroncs összesítésben „kielégítő” eredménnyel zárt, pontjaikat tekintve éppen hogy a határérték alatt maradtak.

„kielégítő” minősítést szerzett gumiabroncsok:

Sava Intensa HP (gyengesége a száraz úton való tapadás)

Infinity Ecosis (gyengeségei a nedves és száraz utakon való tapadás)

Michelin Energy Saver + (gyengesége a nedves tapadás, erőssége az üzemanyag-fogyasztás és a kopásállóság)

Barum Brillantis 2 (gyengesége a nedves tapadás és a kopásállóság)

Bridgestone Turanza T001 (gyenge teljesítményt nyújtott nedves úton, de jó eredményeket ért el a száraz útfelületen)

Nexen N Blue HD Plus (gyenge teljesítményt mutatott nedves úton, de jó tulajdonságokkal rendelkezik a száraz útfelületen való autózáshoz)

Semperit Comfort-Life 2 (gyenge a nedves tapadása, de jók a kopási tulajdonságai).

„Elégséges” eredménnyel zárt:

Gumiabroncs Nyomása Nankang Green- Sport Eco-2+. Nedves tapadási értéke kifejezetten alacsony lett és ez a gumiabroncs kapta a legkevesebb pontot az üzemanyag takarékosságra is. 

„Nem ajánlott” minősítést a GT Radial Champiro VP1 gumiabroncs szerzett. A nedves úton, különösen fékezéskor rendkívül gyenge teljesítményt nyújtott. Hiányosságai közé tartozik még a száraz úton történő tapadás is.



A nagyobb méretben 16 nyári gumiabroncs esett át a vizsgálaton. Ezek közül négy bizonyult annyira kiegyensúlyozottnak, hogy megkaphatta a „jó” minősítést. Tizenegy modell a csekély vagy éppen jelentős hiányosságai miatt „kielégítő” osztályzattal zárt, és egyetlen tesztelt nyárigumi kapott „elégséges” minősítést a mezőnyben. A tesztautó egy VW Golf 7 volt. A teszten, a vizsgálat során a fő szempont a gumiabroncsok kiegyensúlyozott teljesítményének megítélése volt. Azok a gumik kaphattak „jó” minősítést, amelyek esetleges gyengeségeiket más területen kompenzálni tudták.

„Jó” minősítést kaptak:

Continental ContiSportContact 5 (kimagasló teljesítmény nedves és száraz utakon)tesztauto

ESA TecarSpirit 5 UHP (kiegyensúlyozott, kimagasló üzemanyag-fogyasztás, nedves úton mutatott teljesítménye épphogy elég a „jó” minősítéshez)

Pirelli P Zero (kiegyensúlyozott és különösen erős nedves körülmények között)

Vredestein Ultrac Vorti (erőssége a száraz útburkolat)

„Kielégítő” eredménnyel zártak azok a gumiabroncsok, amelyek, bár viszonylag kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a teszteken, vannak hiányosságaik.

Hankook VentusS1 evo2 K117 (enyhe hiányossága a nedves úton valótapadás)

Sava Intensa UHP (enyhe hiányossága a nedves úton történő kapaszkodás)

Nokian zline (gyengeségei a nedves úton jöttek elő)

Yokohama Advan Sport V105 (gyenge a nedves, de nagyon jó a száraz utakon)

Uniroyal Rain Sport 3 (gyengesége a nedves útviszony)

Michelin Pilot Sport 3 (jó tulajdonságokkal bír a száraz útfelületen)

Toyo Proxes T1 Sport (gyengeségei a nedves útviszonyok és a kopás)

Firestone Firehawk SZ90 (jelentős gyengesége a nedves úton való tapadás)

Fulda Sport vezérlés (jelentős gyengeségei a nedves és száraz utakon történő tapadás)

Semperit Speed-Life 2 (jelentős gyengesége a nedves tapadás)

GT Radial Champiro HPY (jelentős hiányosságokkal rendelkezik a nedves úton történő tapadás és a kopási tulajdonságok terén, de viszonylag jó menettulajdonságai vannak száraz úton)

A leggyengébb teljesítményt a Maxxis Victra VS01 nyújtotta, ami csak a „kielégítő” minősítés megszerzésére volt elég.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.