Mint mindig, a Német Autóklub idén is két méretben tesztelték a nyári gumiabroncsokat. A kisebb, kompakt városi autókra való méretben a 185/65R15-ös abroncsokat vizsgálták, míg a nagyobb teljesítményű autókra szánt méretben a 225/45R17-es méretű gumik versenyeztek.
A kisebb méretben idén 17 gumiabroncs állt rajthoz, de a Pirelli eredményeit végül nem közölték, mert a gyártó több változatot is készít az abroncsaiból, tesztelni viszont csak egyet lehet, így azonban nem biztosítható, hogy a vásárlók minden esetben a tesztelt típust kapják. A gumiabroncsokat egy Renault Clio-n tesztelték.
Összesítésben hét modell kapta meg a „jó” minősítést, hét kapott „kielégítő” osztályzatot és volt egy-egy ami „elégséges” illetve „nem ajánlott” értékelést kapott.
Vredestein Sportrac 5 (legmagasabb pontszámot érte el a nedves úton)
Continental ContiPremiumContact 5 (legmagasabb pontszámot érte el a száraz úton)
Dunlop Sport BluResponse (erősségei a száraz úton való tapadás és az üzemanyag-fogyasztás)
Goodyear EfficientGrip Performance (erőssége a nedves úton történő kapaszkodás)
Hankook Kinergy Eco K425
Nokian Line
Kumho KH27 ECOWING ES01.
A kopásállóság tekintetében az utolsó három abroncs éppen csak elérte a „jó” eredményt. Az enyhe hiányosságokkal küzdő hét gumiabroncs összesítésben „kielégítő” eredménnyel zárt, pontjaikat tekintve éppen hogy a határérték alatt maradtak.
Sava Intensa HP (gyengesége a száraz úton való tapadás)
Infinity Ecosis (gyengeségei a nedves és száraz utakon való tapadás)
Michelin Energy Saver + (gyengesége a nedves tapadás, erőssége az üzemanyag-fogyasztás és a kopásállóság)
Barum Brillantis 2 (gyengesége a nedves tapadás és a kopásállóság)
Bridgestone Turanza T001 (gyenge teljesítményt nyújtott nedves úton, de jó eredményeket ért el a száraz útfelületen)
Nexen N Blue HD Plus (gyenge teljesítményt mutatott nedves úton, de jó tulajdonságokkal rendelkezik a száraz útfelületen való autózáshoz)
Semperit Comfort-Life 2 (gyenge a nedves tapadása, de jók a kopási tulajdonságai).
Nankang Green- Sport Eco-2+. Nedves tapadási értéke kifejezetten alacsony lett és ez a gumiabroncs kapta a legkevesebb pontot az üzemanyag takarékosságra is.
„Nem ajánlott” minősítést a GT Radial Champiro VP1 gumiabroncs szerzett. A nedves úton, különösen fékezéskor rendkívül gyenge teljesítményt nyújtott. Hiányosságai közé tartozik még a száraz úton történő tapadás is.
A nagyobb méretben 16 nyári gumiabroncs esett át a vizsgálaton. Ezek közül négy bizonyult annyira kiegyensúlyozottnak, hogy megkaphatta a „jó” minősítést. Tizenegy modell a csekély vagy éppen jelentős hiányosságai miatt „kielégítő” osztályzattal zárt, és egyetlen tesztelt nyárigumi kapott „elégséges” minősítést a mezőnyben. A tesztautó egy VW Golf 7 volt. A teszten, a vizsgálat során a fő szempont a gumiabroncsok kiegyensúlyozott teljesítményének megítélése volt. Azok a gumik kaphattak „jó” minősítést, amelyek esetleges gyengeségeiket más területen kompenzálni tudták.
Continental ContiSportContact 5 (kimagasló teljesítmény nedves és száraz utakon)
ESA TecarSpirit 5 UHP (kiegyensúlyozott, kimagasló üzemanyag-fogyasztás, nedves úton mutatott teljesítménye épphogy elég a „jó” minősítéshez)
Pirelli P Zero (kiegyensúlyozott és különösen erős nedves körülmények között)
Vredestein Ultrac Vorti (erőssége a száraz útburkolat)
„Kielégítő” eredménnyel zártak azok a gumiabroncsok, amelyek, bár viszonylag kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a teszteken, vannak hiányosságaik.
Hankook VentusS1 evo2 K117 (enyhe hiányossága a nedves úton valótapadás)
Sava Intensa UHP (enyhe hiányossága a nedves úton történő kapaszkodás)
Nokian zline (gyengeségei a nedves úton jöttek elő)
Yokohama Advan Sport V105 (gyenge a nedves, de nagyon jó a száraz utakon)
Uniroyal Rain Sport 3 (gyengesége a nedves útviszony)
Michelin Pilot Sport 3 (jó tulajdonságokkal bír a száraz útfelületen)
Toyo Proxes T1 Sport (gyengeségei a nedves útviszonyok és a kopás)
Firestone Firehawk SZ90 (jelentős gyengesége a nedves úton való tapadás)
Fulda Sport vezérlés (jelentős gyengeségei a nedves és száraz utakon történő tapadás)
Semperit Speed-Life 2 (jelentős gyengesége a nedves tapadás)
GT Radial Champiro HPY (jelentős hiányosságokkal rendelkezik a nedves úton történő tapadás és a kopási tulajdonságok terén, de viszonylag jó menettulajdonságai vannak száraz úton)
A leggyengébb teljesítményt a Maxxis Victra VS01 nyújtotta, ami csak a „kielégítő” minősítés megszerzésére volt elég.