HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

ADAC 2017 nyárigumi teszt

ADAC 2017 nyárigumi teszt
2019. augusztus 01.

Az ADAC idén is tesztnek vetette alá a nyárigumikat, hogy segítsék az autósok döntését a megfelelő abroncs kiválasztásában. 2017-ben is két méretben vizsgálták a gumikat. A kisebb, városi autókra való 195/65R15-ös méretben, illetve a 4x4-es és SUV autókra való 215/65R16 méretben. A nagyobb méretben idén a kicsit terepesebb, kifejezetten SUV autókhoz optimalizált mintákat vizsgálták. A tesztautó most is VW volt, a kisebb méretben egy Golf VII, míg a nagyobb méretben egy Tiguan.


A kisebb, 195/65R16 méretben 16 „V” sebességindexű (240 km/h) nyárigumik álltak a rajthoz. 16 nyárigumi versenyzett ebben a méretben. Ebből öt kapott „Jó”, tíz kapott „kielégítő” és egy „elégséges” minősítést.

A „Jó” minősítést kapott abroncsok mindegyike mentes a lényeges hiányosságoktól. Mind az öt minta kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott az egész teszten.

A Pirelli Cinturato P1 Verde kiváló eredményt ért el a kopásállóság terén. Kiegyensúlyozottságát bizonyítja, hogy a száraz és nedves úton is jó tapadási eredményeket mutatott, csakúgy, mint az üzemanyag-fogyasztásban.

A Bridgestone Turanza T001, a Continental ContiPremiumContact 5 és a Goodyear EffecientGrip Performance azonos eredményekkel, csak a kopásállóság terén maradtak le minimálisan a Prelli-től.

A középmezőnyben végzett abroncsok fő jellemzője a gyengébb nedves tapadás. A Dunlop Sport BluResponse száraz úton még az élmezőnyt is leverte és a legjobb eredményt kapta. Kopásállóságban a Vredestein Sportrac 5, a Michelin Energy Saver +, a Sava Intensa HP és a GT Radial Champiro FE1 bizonyultak a legjobbnak

Elégséges minősítést csak a GT Radial Champiro FE1 kapott. Ennek fő okai, a gyenge tapadási eredmények voltak.


A nagyobb, SUV autókra való méretben idén a 215/65R16 méretű abroncsokat vizsgálták. A tesztelt gumik mindegyike „H” (210 km/h) sebességindexű volt. Ezen a teszten nem minden márka tudta képviseltetni magát, mert a Dunlop és a Continental sem gyárt ebben a méretben kifejezetten 4x4-re optimalizált nyárigumit. A résztvevő minták mindegyike enyhe off-road mintázattal rendelkezik.

A vizsgált 15 nyári abroncs közül kettő kapott „Jó” minősítést: a Goodyear EfficientGrip SUV és a Cooper Zeon 4XS Sport. Mindkét nyárigumi azonos eredményeket ért el. Jó eredménnyel zártak a nedves és száraz úton, az üzemanyag-fogyasztási és kopásállósági teszteken is. Hiányosságot csak a komfort méréseken mutattak.

A középmezőny itt is nagy. Tizenegy gumiabroncs végzett „kielégítő” eredménnyel. Ezek közül kiemelkedik a Pirelli Scorpion Verde a kopásállóságban és a BF Goodrich g-Grip SUV üzemanyag-fogyasztásban. Ebben a két kategóriában még a két győztest is megelőzték.

Meglepő módon, a mindig élen végző Michelin a Latitude Tour HP abroncsa most csak „elégséges” eredményt tudott produkálni. Ettől függetlenül a megszokott módon a Michelin érte el a legjobb eredményt a kopásállósági teszteken.

Nem ajánlott minősítési idén csak egy nyárigumi, a Yokohama Geolandar SUV kapott. Ennek oka, hogy nagyon gyengén szerepelt a nedves teszteken.

A vizsgált abroncsok közül hat modell viseli az M+S jelölést az oldalfalán. Tehát ezek olyan nyárigumik, amelyekkel télen is lehet közlekedni. Ez is lehet az egyik oka annak, hogy csak ketten végezhettek az élmezőnyben. Az M+S jelölésű abroncsok további teljesítményét a teszten nem vizsgálták. 

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.