A Continental WinterContact TS 860,
Az ESA + Tecar Super Grip 9,
És a Kleber Krisalp HP3.
Mindhárom abroncsmodell különösen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, és nem mutatott gyengeséget. Az ADAC 2,1-es teljes pontszámával a Continental lett a legjobb téli gumiabroncs. Különösen a nedves és havas útviszonyok között teljesített kiemelkedően. Az Esa + Tecar gumiabroncs nagyon jó eredményt ért el a jeges úton, valamint az üzemanyag-fogyasztás terén. A Kleber legnagyobb erőssége a kiegyensúlyozott teljesítmény.
A középmezőny két legjobb abroncsa csak épphogy lecsúszott a „JÓ” minősítésről. A Dunlop Winter Response 2 száraz, míg a Goodyear UG9 havas úton nem tudta felvenni a versenyt az élvonallal.
A többi téligumi az ADAC „KIELÉGÍTŐ” ítéletét kapta, mivel előzőekhez képest gyengébb teljesítményt tudtak nyújtani. A Hankook W452 nedves és havas úton is gyengébbnek bizonyult az élmezőnyhöz képest. A Vredestein Snowtrac 5 nedves és havas úton, valamint a kopásállóság tekintetében is elmaradt a többiektől. A Yokohama V905 csak nedves útviszonyok között és kopásállóságban mutatott gyengébb teljesítményt. A Falken HS01 mind a négy fő kritériumban közepesen viselkedett, így a „KIELÉGÍTŐ” eredményt tudta csak elérni. A Firestone Winterhawk 3 és a Nokian WR D4 mintája nehezen birkózott meg a nedves útszakaszokkal, de minden más teszten kimagaslóan jó eredményt értek el. A Michelin Alpin 5 kopásállóságban a legjobb téli guminak bizonyult. A Kumho, Aeolus és a Sava a középmezőny végén végeztek, több hiányosságuknak köszönhetően.
A Semperit Master-Grip 2, amely a legtöbb kritériumban elég jól szerepelt, de száraz úton sokban elmarad a középmezőnyhöz képest.
A Pirelli és a Bridgestone lemaradt a tesztről, mert az általuk gyártott téligumik még nem kerültek forgalomba, amikor a vizsgálatot végezték.
A városi terepjárókra és SUV autókra szánt 215/65R16 méretben szintén 16 gumiabroncs mérhette össze tudását. A tesztautó egy VW Tiguan volt. Ebben a méretben a H sebességidexű téligumik mutathatták meg tudásukat.
A tesztet ebben a méretben a Dunlop WinterSport 5 mintája nyerte. A mezőnyben egyedüliként kapott „JÓ” minősítést. Ez a téligumi bizonyult a legkiegyensúlyozottabbnak, illetve magasan felülmúlta a többieket a nedves útszakaszokon.
Itt is sokan végeztek a középmezőnyben. Összesen 14 téli guminak sikerült „KIELÉGÍTŐ” eredménnyel zárnia.
A középmezőny három legjobb abroncsa közül kettő, csak épphogy csúszott le a „JÓ” osztályzatról.
A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 és a Nokian WR D4 minta egyaránt kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. A Goodyear mintája bár havas úton gyengébb, kimagaslóan jó az üzemanyag-fogyasztása. A Nokian hóban nagyon erőse és csak a nedves útszakasz okozott neki kisebb nehézséget. A BF Goodrich G-Force Winter 2 hóban jó teljesítményt mutatott, de nedves, valamint száraz úton is gyengélkedett.
A Michelin Alpin 5 kissé gyengébb volt a havas úton, de kopásállósága itt sem talált kihívóra. A Continental WinterContact TS 850 P SUV a jeges útszakasz kivételével minden egyéb vizsgálaton kimagaslóan jól szerepelt. Csak a gyengébb jeges teljesítménye miatt került a „KIELÉGÍTŐ” kategóriába. A Pirelli Scorpion Winter ellenben már havas és jeges úton, illetve üzemanyag-fogyasztásban is jócskán elmaradt a mezőny többi résztvevőjétől. A Fulda, Apollo és Avon téligumik már több vizsgált kritériumnak sem feleltek meg maradéktalanul, így csak a középmezőny végére tudtak helyet bérelni. A Hankook W452 és az Uniroyal MS Plus 77 kiegyensúlyozott teljesítmény mutattak végig.
„NEM AJÁNLOTT” minősítéssel zárta a teszteket a Nankang Snow SV2 mintája, ami havas és nedves úton is katasztrofálisan rosszul teljesített.
A Bridgestone és a Semperit nem vehettek részt a teszteken, mert abroncsaik még nem voltak készen a teszt idején.