HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

ADAC 2021 nyárigumi teszt

ADAC 2021 nyárigumi teszt
2021. május 21.

 

Megérkeztek a legnépszerűbb nyárigumi teszt 2021-es eredményei. A Német Autóklub idén is két méretben tesztelte a nyári gumiabroncsokat. 205/55R16 és 225/50R17 méretben.

 

205/55R16 méret eredményei

A leggyakoribb 205/55R16 méretben idén 15 nyárigumit vizsgáltak, ezúttal meglepően pozitív eredménnyel zárult a teszt, de meglepetésekben most sem volt hiány. Általánosan elmondható, hogy amint megszűnnek az éjszakai fagyok és az átlaghőmérséklet tartósan 7 celsius fölé emelkedik itt az ideje feltenni a nyárigumikat. A teszten hárman kaptak ajánlott minősítést: Continental Premium Contact 6, Semperit Speed-Life 3 és a Bridgestone T005.

 

A Continental PremiumContact 6 kiváló eredményt nyújtott, magabiztosan nyerte a tesztet. Különösen jó eredményt ért el a nedves útfelületen, messze a legjobb minősítést kapta a nedves kezelhetőségi teszteken. Egyetlen hátránya, hogy az üzemanyag-fogyasztása valamivel magasabb volt, mint a versenytársainak.

A dobogó második helyén a szintén Continental gyárakban készülő Semperit Speed-Life 3 abroncs végzett. Nedves úton kissé gyengébb a teljesítménye, de üzemanyag-fogyasztás szempontjából még a Continentalt is legyőzte.

A Bridgestone T005 nedves és száraz úton is kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott, legfőbb erőssége az alacsony gördülési ellenállás.

 

Nehézségek száraz úton

 A száraz útfelülettel a középmezőnynek meggyűlt a baja. A Goodyear EfficientGrip Performance 2 alig maradt le az élmezőnytől, de a száraz úton voltak gyengeségei. előnye a kiemelkedő kopásállósága.

 A koreai Kumho Ecsta HS51 kiemelkedő aquaplaning ellenállásával érte el a negyedik helyet: remekül viselkedett a vízzel elárasztott úttesten. Üzemanyag-fogyasztás tekintetében is remekül szerepelt. A száraz útfelület viszont ennek az abroncsnak sem kedvezett, irányíthatóság szempontjából nem volt túl pontos.


Nehézségek nedves úton

 Az Apollo Alnac 4G abroncsa nedves és száraz úton is alacsonyabb teljesítményt mutatott, mint a versenytársai, így összesítésben csak a „kielégítő” eredményre futotta.
A Hankook Ventus Prime 3 K125 viszont egyenesen a száraz út specialistájának nevezhető: Különösen precízen irányítható, és a legmagasabb tapadást biztosítja, de a gyengébb nedves úttartása miatt csak a középmezőnyben tudta zárni a tesztet.

 Az abroncsok élettartama

A Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof és Pirelli Cinturato P7 C2  modell száraz és nedves úton is kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkezik, de viszonylag magas kopásuk miatt értékes pontokat vesztettek. Ezek a gumik azonban továbbra is megfelelő választások az alacsony éves futásteljesítményű járművekhez.

A grafika megmutatja , hogy ezúttal mekkora különbségek voltak a kopásállósági tesztben: A Nokian csaknem 24 800 kilométeren érte el a kopási határát, míg a Goodyear Efficient Grip Performance 2 több mint kétszer annyi kilométert képes megtenni azonos körülmények között, mégpedig 55 300 kilométert. 

 

Az újrafutózott abroncs megbukott

A King Meiler Sport 1 volt az egyetlen újrafutózott gumiabroncs, amely 14 új gumival szemben teszteltek. Az újrafutózás alkalmával az abroncsok egyszerűen új futófelületet kapnak, ezt költségcsökkentés miatt választják néhányan, de amint azt a végeredmény is mutatja, a Sport 1 nem képes lépést tartani az itt tesztelt abroncsokkal. 

 2055516

225/50R17 méret eredményei

A középkategóriás autókra, - mint az Audi A4 vagy a VW Passat – szánt 225/50R17 17 gumiabroncs vett részt a teszten. Itt már nagyobb különbségeket mértek az egyes versenyzők teljesítménye között, és volt olyan is, aki elbukott. 17 nyárigumiból négyen végeztek az élen, tizenketten a középmezőnyben és egy pedig elbukott.

 

A legkiegyensúlyozottabbak, azaz a nyertesek

Üzemanyag-fogyasztás: A tesztet egy ovális pályán végezték. A legjobb eredményeket az első négy helyen végző, „kiemelten ajánlott” minősítést szerző gumiabroncsok mutatták. A teszt győztes Falken FK510 gumiabroncs a legjobban szerepelt nedves és száraz útszakaszon is, de az üzemanyag-fogyasztása  valamivel magasabb volt, mint a versenytársaké.

A Continental PremiumContact 6 minden szempontból átlagon felüli teljesítménnyel zárt. Száraz úton nagy stabilitást nyújtott, nedves útfelületen pedig az egyik legpontosabb kezelhetőséget kínálta.

A harmadik helyezett Kumho Ecsta PS71 az aquaplaning ellenállás tekintetében példaértékű teljesítményt nyújtott, mind hosszirányban, mind keresztirányban, de minden egyéb nedves útviszony teszten is kiemelkedett a mezőnyből. Pontokat a száraz úton történt viszgálatok során vesztett, de itt is rövid féktávokat produkállt.

A Bridgestone Turanza T005 modellel erősségei a rövid féktávolságok és a száraz körülmények közötti precíz kezelhetőség. A legjobbakhoz képest a kopása kissé magasabb volt.

A hatalmas középmezőny

A Michelin Primacy 4 a mezőny egyik legdrágább nyárigumija, de végső soron megéri az árát, mert kopásállóságban nincs párja, így ezt az abroncs biztosan tovább maradhat az autón, mint bármelyik versenytársa. A száraz fékezésben nem akadt ellenfele, pontokat csak a nedves teljesítménye miatt vesztett.

A Dunlop Sport Maxx RT2 és a Nexen N Fera Sport hasonló nedves problémával küzd . De mint a Michelin, a szárazon azonban különösen jól teljesítettek.

Az egyik legolcsóbb Esa + Tecar Spirit Pro jobb nedves, de rosszabb száraz eredménnyel végzett.


A vesztes: Firestone Roadhawk

A Firestone Roadhawk, a Bridgestone gyártó terméke, a teszt utolsó helyén végzett. Ennek ellenére a tulajdonságai száraz úton kielégítőek, de nedves úton azonban a tapadása már átlag alatt van. Fékezés vagy kanyarodás hatására a tapadása gyakran megingott.

2255017

LEGFRISSEBB HÍREINK

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.