Megérkeztek a legnépszerűbb nyárigumi teszt 2021-es eredményei. A Német Autóklub idén is két méretben tesztelte a nyári gumiabroncsokat. 205/55R16 és 225/50R17 méretben.
A leggyakoribb 205/55R16 méretben idén 15 nyárigumit vizsgáltak, ezúttal meglepően pozitív eredménnyel zárult a teszt, de meglepetésekben most sem volt hiány. Általánosan elmondható, hogy amint megszűnnek az éjszakai fagyok és az átlaghőmérséklet tartósan 7 celsius fölé emelkedik itt az ideje feltenni a nyárigumikat. A teszten hárman kaptak ajánlott minősítést: Continental Premium Contact 6, Semperit Speed-Life 3 és a Bridgestone T005.
A Continental PremiumContact 6 kiváló eredményt nyújtott, magabiztosan nyerte a tesztet. Különösen jó eredményt ért el a nedves útfelületen, messze a legjobb minősítést kapta a nedves kezelhetőségi teszteken. Egyetlen hátránya, hogy az üzemanyag-fogyasztása valamivel magasabb volt, mint a versenytársainak.
A dobogó második helyén a szintén Continental gyárakban készülő Semperit Speed-Life 3 abroncs végzett. Nedves úton kissé gyengébb a teljesítménye, de üzemanyag-fogyasztás szempontjából még a Continentalt is legyőzte.
A Bridgestone T005 nedves és száraz úton is kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott, legfőbb erőssége az alacsony gördülési ellenállás.
A száraz útfelülettel a középmezőnynek meggyűlt a baja. A Goodyear EfficientGrip Performance 2 alig maradt le az élmezőnytől, de a száraz úton voltak gyengeségei. előnye a kiemelkedő kopásállósága.
A koreai Kumho Ecsta HS51 kiemelkedő aquaplaning ellenállásával érte el a negyedik helyet: remekül viselkedett a vízzel elárasztott úttesten. Üzemanyag-fogyasztás tekintetében is remekül szerepelt. A száraz útfelület viszont ennek az abroncsnak sem kedvezett, irányíthatóság szempontjából nem volt túl pontos.
Az Apollo Alnac 4G abroncsa nedves és száraz úton is alacsonyabb
teljesítményt mutatott, mint a versenytársai, így összesítésben csak a „kielégítő”
eredményre futotta.
A Hankook Ventus
Prime 3 K125 viszont egyenesen a száraz út specialistájának nevezhető:
Különösen precízen irányítható, és a legmagasabb tapadást biztosítja, de a
gyengébb nedves úttartása miatt csak a középmezőnyben tudta zárni a tesztet.
A Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof és Pirelli Cinturato P7 C2 modell száraz és nedves úton is kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkezik, de viszonylag magas kopásuk miatt értékes pontokat vesztettek. Ezek a gumik azonban továbbra is megfelelő választások az alacsony éves futásteljesítményű járművekhez.
A grafika megmutatja , hogy ezúttal mekkora különbségek voltak a kopásállósági tesztben: A Nokian csaknem 24 800 kilométeren érte el a kopási határát, míg a Goodyear Efficient Grip Performance 2 több mint kétszer annyi kilométert képes megtenni azonos körülmények között, mégpedig 55 300 kilométert.
A King Meiler Sport 1 volt az egyetlen újrafutózott gumiabroncs, amely 14 új gumival szemben teszteltek. Az újrafutózás alkalmával az abroncsok egyszerűen új futófelületet kapnak, ezt költségcsökkentés miatt választják néhányan, de amint azt a végeredmény is mutatja, a Sport 1 nem képes lépést tartani az itt tesztelt abroncsokkal.
A középkategóriás autókra, - mint az Audi A4 vagy a VW Passat – szánt 225/50R17 17 gumiabroncs vett részt a teszten. Itt már nagyobb különbségeket mértek az egyes versenyzők teljesítménye között, és volt olyan is, aki elbukott. 17 nyárigumiból négyen végeztek az élen, tizenketten a középmezőnyben és egy pedig elbukott.
Üzemanyag-fogyasztás: A tesztet egy ovális pályán végezték. A legjobb eredményeket az első négy helyen végző, „kiemelten ajánlott” minősítést szerző gumiabroncsok mutatták. A teszt győztes Falken FK510 gumiabroncs a legjobban szerepelt nedves és száraz útszakaszon is, de az üzemanyag-fogyasztása valamivel magasabb volt, mint a versenytársaké.
A Continental PremiumContact 6 minden szempontból átlagon felüli teljesítménnyel zárt. Száraz úton nagy stabilitást nyújtott, nedves útfelületen pedig az egyik legpontosabb kezelhetőséget kínálta.
A harmadik helyezett Kumho Ecsta PS71 az aquaplaning ellenállás tekintetében példaértékű teljesítményt nyújtott, mind hosszirányban, mind keresztirányban, de minden egyéb nedves útviszony teszten is kiemelkedett a mezőnyből. Pontokat a száraz úton történt viszgálatok során vesztett, de itt is rövid féktávokat produkállt.
A Bridgestone Turanza T005 modellel erősségei a rövid féktávolságok és a száraz körülmények közötti precíz kezelhetőség. A legjobbakhoz képest a kopása kissé magasabb volt.
A Michelin Primacy 4 a mezőny egyik legdrágább nyárigumija, de végső soron megéri az árát, mert kopásállóságban nincs párja, így ezt az abroncs biztosan tovább maradhat az autón, mint bármelyik versenytársa. A száraz fékezésben nem akadt ellenfele, pontokat csak a nedves teljesítménye miatt vesztett.
A Dunlop Sport Maxx RT2 és a Nexen N Fera Sport hasonló nedves problémával küzd . De mint a Michelin, a szárazon azonban különösen jól teljesítettek.
Az egyik legolcsóbb Esa + Tecar Spirit Pro jobb nedves, de rosszabb száraz eredménnyel végzett.
A Firestone Roadhawk, a Bridgestone gyártó terméke, a teszt utolsó helyén végzett. Ennek ellenére a tulajdonságai száraz úton kielégítőek, de nedves úton azonban a tapadása már átlag alatt van. Fékezés vagy kanyarodás hatására a tapadása gyakran megingott.