HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os méretben a fenntarthatóságra fókuszálva

ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os méretben a fenntarthatóságra fókuszálva
2023. február 28.

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 méretet tekintve az eredmények mellett a fenntarthatóságra összpontosítanak a gyártók és maga a németországi autóklub is. Érdekesség, hogy az első ilyen tesztre 50 évvel ezelőtt került sor. Az évfordulót stílszerűen 50 gumiabroncs tesztelésével koronázták meg.

 

A környezeti egyensúly, mint új vizsgálati kategória az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-nál

 

Tény, hogy az abroncs- és járműtechnológia jelentős fejlődésen esett át az elmúlt 50 évben, mindezek mellett a teszteknél is innovatív megoldásokat alkalmaztak Ez a változás nem érinti az értékelési szempontokat. A végső döntés most a vezetési biztonság és a környezeti egyensúly (mint új kategória) fő elvárásainak két különböző csoportjából jött létre.

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 kiemelkedő győztesei

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os mezőnyében a Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone többé-kevésbé expenzív, de kifogástalan minőségű gumiabroncsait fedezhetjük fel az élmezőnyben. A finnországi Nokian Tyres és a Japán Falken gumik után jelenleg a koreai Kumho, Hankook és Nexen abroncsgyártók termékei alkotják még ezt a csoportot. A képzeletbeli toplista első helyén található a problémamentes Goodyear EfficientGrip Performance 2 és a Continental PremiumContact 6, amelyek a vezetési biztonság tökéletes példái.

 

Az első helyezett a Goodyear EfficientGrip Performance 2 az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-nál  

 

Végredmény (biztonságos vezetés):

A Goodyear Efficient Grip Performance 2 a biztonságos vezetést nézve jól vizsgázott.

 

Csapadékmentes útszakaszon nagyon jó visszajelzést ad a gépjárművezetőnek a kormányról, biztonságos az abroncs a határértékeken, és száraz útburkolaton az átlagosnál hatékonyabb fékútról beszélhetünk. Nedves útfelületen a Goodyear Efficient Grip Performance 2 a féktávolság mérése és a nedves útfelületen való kezelhetőséget megvizsgálva tökéletes tapadást és biztonságos vezethetőséget tesz lehetővé. A „vízen csúszás” tekintetében a „kielégítő” értékkel jellemezhető az abroncs.

 

Végeredmény (környezeti mérleg):

A környezeti mérlegnél a Goodyear Efficient Grip Performance 2 nyári gumi, átlag feletti futásteljesítményt könyvelhet el a kopási vizsgálatokon. A teljesítőképessége az alacsony abroncstömegnek és a kevés üzemanyag-fogyasztásnak hála rendkívüli. A zajkibocsátást megfigyelve a Goodyear kielégítően szerepelt a teszten.

 

Interaktív és környezetbarát fogyasztói eszköz ADAC-módra

 

Az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC) elindította az Életciklus-elemzés (LCA)  interaktív fogyasztói eszközt, amely a  Green NCAP LCA-eszközének német változata. Az új ADAC életciklus-elemzés azt vizsgálja, hogy az elektromos, hidrogénnel vagy e-üzemanyagokkal működő alternatív hajtástechnológiák klímabarátabbak-e, mint a normál belső égésű motorok.

 

 

 

Annak érdekében, hogy az üvegházhatású gázok mérlegét, valamint a különböző típusú hajtások és üzemanyagok primer energiaigényét össze lehessen vetni, a jövőbeni fejlesztésekre is tekintettel, az FIA a Fenntartható Mobilitás Programján keresztül és az Österreichischer Automobil - A Motorrad- und Touring Club (ÖAMTC) 2018-ban megrendelt egy úgynevezett „LCA eszközt” a grazi Joanneum Researchtől. A projektet az ADAC, ill. Touring Club Suisse (TCS) is támogatta. Az LCA eszköz szolgál alapul a becsült üvegházhatású gázok kibocsátásának és primerenergia-igényének kiszámításához a teljes életciklusra vonatkozóan a Green NCAP részeként 2019 óta tesztelt autók esetében.

 

A jelenlegi verzió egy átlagos kompakt osztályú (Golf osztály) autó 2022-es klímakibocsátását tartalmazza. Ezalatt az idő alatt természetesen profitálnak, majd olyan fejlesztésekből, mint például a megváltozott villamosenergia-mix, amely a jövőben egyre inkább regeneratív lesz. Az LCA eszköz előre beállított szabványos adatokat (alapértelmezett adatokat) tartalmaz a számításokhoz, de lehetővé teszi a saját adatain alapuló számításokat is.

 

Az „LCA eszközzel” párhuzamosan a Joanneum Research Forschungsgesellschaft és a Green NCAP együttműködésében egy „interaktív LCA platformot” fejlesztettek ki, ahol a járművezetők meghatározhatják egy jármű energiaszükségletét és üvegházhatású gázok kibocsátását a teljes életciklus során, és összehasonlíthatják a különböző modellekkel. Az ADAC jelenleg fejleszti saját adatbázis-megoldását. Ennek fontosságát az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os vizsgálatakor is hangsúlyozták.

 

A hibás vagy „rossz” eredményt elérő autógumik nem opciók

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 mezőnyében a 7 hibás abroncs az egymásnak ellentmondó célok miatt kapott rossz minősítést. Többek közt katasztrofális vizes teljesítménnyel kudarcot vallottak – még abban az esetben is, ha más részkritériumokban sikerült is „csúcsteljesítményt’ elérni. A nem megfelelő féktáv miatt a szakemberek azt tanácsolják, hogy függetlenül a termék árától, mellőzük az ilyen abroncsok használatát, ezzel megelőzve az esetleges baleseteket.

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os méretben tulajdonképpen tippet ad az autótulajdonosoknak, hogy milyen gumival célszerű felszerelni a gépjárművet, ezért érdemes több online kereskedő ajánlata között is alaposan körülnézni.


LEGFRISSEBB HÍREINK

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.