Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 méretet tekintve az eredmények mellett a fenntarthatóságra összpontosítanak a gyártók és maga a németországi autóklub is. Érdekesség, hogy az első ilyen tesztre 50 évvel ezelőtt került sor. Az évfordulót stílszerűen 50 gumiabroncs tesztelésével koronázták meg.
A környezeti egyensúly, mint
új vizsgálati kategória az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-nál
Tény, hogy az abroncs- és járműtechnológia jelentős fejlődésen esett át az elmúlt 50 évben, mindezek mellett a teszteknél is innovatív megoldásokat alkalmaztak Ez a változás nem érinti az értékelési szempontokat. A végső döntés most a vezetési biztonság és a környezeti egyensúly (mint új kategória) fő elvárásainak két különböző csoportjából jött létre.
Az ADAC nyári gumi teszt
205/55R16 kiemelkedő győztesei
Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os mezőnyében a Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone többé-kevésbé expenzív, de kifogástalan minőségű gumiabroncsait fedezhetjük fel az élmezőnyben. A finnországi Nokian Tyres és a Japán Falken gumik után jelenleg a koreai Kumho, Hankook és Nexen abroncsgyártók termékei alkotják még ezt a csoportot. A képzeletbeli toplista első helyén található a problémamentes Goodyear EfficientGrip Performance 2 és a Continental PremiumContact 6, amelyek a vezetési biztonság tökéletes példái.
Végredmény (biztonságos vezetés):
A Goodyear Efficient Grip Performance 2 a biztonságos vezetést nézve jól vizsgázott.
Csapadékmentes útszakaszon nagyon jó visszajelzést ad a gépjárművezetőnek a kormányról, biztonságos az abroncs a határértékeken, és száraz útburkolaton az átlagosnál hatékonyabb fékútról beszélhetünk. Nedves útfelületen a Goodyear Efficient Grip Performance 2 a féktávolság mérése és a nedves útfelületen való kezelhetőséget megvizsgálva tökéletes tapadást és biztonságos vezethetőséget tesz lehetővé. A „vízen csúszás” tekintetében a „kielégítő” értékkel jellemezhető az abroncs.
Végeredmény (környezeti mérleg):
A környezeti mérlegnél a Goodyear Efficient Grip Performance 2 nyári gumi, átlag feletti futásteljesítményt könyvelhet el a kopási vizsgálatokon. A teljesítőképessége az alacsony abroncstömegnek és a kevés üzemanyag-fogyasztásnak hála rendkívüli. A zajkibocsátást megfigyelve a Goodyear kielégítően szerepelt a teszten.
Interaktív és környezetbarát
fogyasztói eszköz ADAC-módra
Az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC) elindította az Életciklus-elemzés (LCA) interaktív fogyasztói eszközt, amely a Green NCAP LCA-eszközének német változata. Az új ADAC életciklus-elemzés azt vizsgálja, hogy az elektromos, hidrogénnel vagy e-üzemanyagokkal működő alternatív hajtástechnológiák klímabarátabbak-e, mint a normál belső égésű motorok.
Annak érdekében, hogy az üvegházhatású gázok mérlegét, valamint a különböző típusú hajtások és üzemanyagok primer energiaigényét össze lehessen vetni, a jövőbeni fejlesztésekre is tekintettel, az FIA a Fenntartható Mobilitás Programján keresztül és az Österreichischer Automobil - A Motorrad- und Touring Club (ÖAMTC) 2018-ban megrendelt egy úgynevezett „LCA eszközt” a grazi Joanneum Researchtől. A projektet az ADAC, ill. Touring Club Suisse (TCS) is támogatta. Az LCA eszköz szolgál alapul a becsült üvegházhatású gázok kibocsátásának és primerenergia-igényének kiszámításához a teljes életciklusra vonatkozóan a Green NCAP részeként 2019 óta tesztelt autók esetében.
A jelenlegi verzió egy átlagos kompakt osztályú (Golf osztály) autó 2022-es klímakibocsátását tartalmazza. Ezalatt az idő alatt természetesen profitálnak, majd olyan fejlesztésekből, mint például a megváltozott villamosenergia-mix, amely a jövőben egyre inkább regeneratív lesz. Az LCA eszköz előre beállított szabványos adatokat (alapértelmezett adatokat) tartalmaz a számításokhoz, de lehetővé teszi a saját adatain alapuló számításokat is.
Az „LCA eszközzel” párhuzamosan a Joanneum Research Forschungsgesellschaft és a Green NCAP együttműködésében egy „interaktív LCA platformot” fejlesztettek ki, ahol a járművezetők meghatározhatják egy jármű energiaszükségletét és üvegházhatású gázok kibocsátását a teljes életciklus során, és összehasonlíthatják a különböző modellekkel. Az ADAC jelenleg fejleszti saját adatbázis-megoldását. Ennek fontosságát az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os vizsgálatakor is hangsúlyozták.
A hibás vagy „rossz” eredményt
elérő autógumik nem opciók
Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 mezőnyében a 7 hibás abroncs az egymásnak ellentmondó célok miatt kapott rossz minősítést. Többek közt katasztrofális vizes teljesítménnyel kudarcot vallottak – még abban az esetben is, ha más részkritériumokban sikerült is „csúcsteljesítményt’ elérni. A nem megfelelő féktáv miatt a szakemberek azt tanácsolják, hogy függetlenül a termék árától, mellőzük az ilyen abroncsok használatát, ezzel megelőzve az esetleges baleseteket.
Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os méretben tulajdonképpen tippet ad az autótulajdonosoknak, hogy milyen gumival célszerű felszerelni a gépjárművet, ezért érdemes több online kereskedő ajánlata között is alaposan körülnézni.