HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Az új, elektromos autókra való Goodyear gumiabroncs a RunOnFlat technológiának köszönhetően felsőfokú gördülési ellenállást és nedves tapadást, valamint kiterjesztett mobilitást biztosít.

Az új, elektromos autókra való Goodyear gumiabroncs a RunOnFlat technológiának köszönhetően felsőfokú gördülési ellenállást és nedves tapadást, valamint kiterjesztett mobilitást biztosít.
2019. július 01.

Genf, Svájc, 2010. március 2. – 

Az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon a Goodyear fellebbenti a fátylat legújabb gumiabroncs technológiai innovációjáról: ez a díjnyertes Goodyear EfficientGrip nyári gumiabroncs FuelSaving technológiával felszerelt különösen alacsony gördülési ellenállású verziója, mely speciálisan a jövő elektromos járműveinek jellegzetes követelményeihez lett tervezve. A Goodyear elektromos járművekhez való EfficientGrip nyárigumi prototípusa előnyök széles körét biztosítja, beleértve a legmagasabb energiahatékonyságot, a kiváló zajcsökkentést és nedves fékezési teljesítményt, mindezt a jármű továbbhaladását az abroncs kiszúródása vagy teljes nyomásvesztése esetén is biztosító Goodyear RunOnFlat technológia legújabb generációjával kombinálva.Az gumiabroncs koncepció kialakítása egyedi, alkalmas arra, hogy teljessé tegye az elektromos járművek teljesítménykövetelményeit:

• A gumiabroncs keskenyebb alakja a nagy átmérővel kombinálva kisebb gördülési ellenállást és jobb aerodinamikai tulajdonságokat, így alacsonyabb energiafelhasználást eredményez.

• A gördülési ellenállás fő oka a haladás során az gumideformáció következtében fellépő energiaveszteség. A kisebb deformáció kevesebb energiaveszteséget és így jobb gördülési ellenállást jelent. A Goodyear mérnökei a legújabb számítógépes szimulációs módszerek alkalmazásával elemzik a gumiabroncs deformációját haladás közben. A nagyobb felniátmérő csökkenti az abroncs előállításához szükséges gumi mennyiségét, ami a gumi kisebb deformációját is jelenti a jármű mozgása közben.

• A nagy abroncsátmérőnek köszönhetően adott távolság a kerék kevesebb körbefordulásával tehető meg, ami kisebb hőfejlődést és abroncsdeformációt jelent, így ismét csak alacsonyabb lesz a gördülési ellenállás és kevesebb lesz az energiafelhasználás.

• Az elektromos motorok gyakran még nagyon alacsony sebességen is viszonylag állandó nyomatékot biztosítanak, ami egy hasonló belső égésű motorral hajtott járműhöz képest megnöveli az elektromos járművek gyorsulási teljesítményét. Emiatt módosított futófelület-kialakításra és új futókeverékre van szükség a kiváló tapadás (különösen száraz úton) és a nagy futásteljesítmény biztosításához.„Ez az EfficientGrip nyári gumiabroncs koncepció jól példázza az elektromos járművek különlegesen alacsony gördülési ellenállású és alacsony zajszintű, ugyanakkor a kiemelkedő száraz úton nyújtott teljesítménnyel bíró abroncsokkal való ellátására irányuló kutatási és fejlesztési erőfeszítéseinket. Egy standard járműre felszerelve ez a gumiabroncs 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállást biztosítana, ami egy standard, átlagos nyári gumiabroncshoz képest 6 százalékkal csökkentené az üzemanyag-fogyasztást" –nyilatkozta Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear Dunlop európai, közel-keleti és afrikai gumiabroncs-technológiai igazgatója.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.