A német prémium gyártó elérkezettnek látta az időt, hogy a sikeres, már több generációt megélt rendkívül gazdaságos EcoContact nyári gumi családon újítson egyet, felhasználva a legújabb csúcstechnológiáit, a legfinomabb szilikákat és a legújabb futófelület-geometriai fejlesztéseket. Eladásai alapján a Continental hosszú évek alatt tornázta fel magát a jelenlegi negyedik helyre, és eladásik továbbra is nagymértékű növekedést mutatnak. Köszönhetik ezt természetesen az egyre jobb minőségű, egyre több gumiabroncs tesztet is megnyerő kiváló nyári gumijaiknak. Az új Continental EcoContact 6 nyári gumi az előző generációs EcoContact 5-höz képest 15 százalékkal kisebb gördülési ellenállású, és 20 százalékkal nagyobb futásteljesítménnyel rendelkezik. Mindazonáltal javult a fékteljesítmény, a kezelhetőség és a kényelmi szint is.
Az egyik leghatékonyabb innováció a Continental EcoContact 6 nyári gumiban a zseniális gumikeverék, mely a Green Chili 2.0 névre hallgat. A legfinomabb szilícium-dioxid adalékokat csak az öt-hat leggazdagabb prémium gumigyártó engedheti meg magának, ráadásul minden egyes új generációs gumiabroncs kifejlesztése során még szintet is lépnek, ahogy ez a EcoContact 6 létrehozás során is történt. Az új gumikeverék még finomabb, még kiegyensúlyozottabb szinten oszlatja el a mixtúrában a szilikákat, a különféle adalékokat és a polimereket egyaránt, így a futófelület anyagában sokkalta erősebb kötödések jöttek létre, ami egyrészt tovább növeli a stabilitási jellemzőket, másrészt jelentősen csökkentette a gördülési ellenállást és a kopást is. A gördülési ellenállás minimalizálása szinte azonos arányban csökkentette az EcoContact 6 nyári gumi üzemanyag felhasználását is A finomított szilícium-dioxidok most még jobb nedves kezelhetőséget és rövidebb féktávolságokat biztosítanak az esős időjárás során.
Az aszimmetrikus mintázatot megújult lekerekített futófelület geometria jellemzi, ami egyszerűen megfogalmazva körülbelül annyit jelent, hogy lényegében minden geometriai jellemzőt, amely addig inkább szögletes és élekkel rendelkező volt, ilyen-olyan ívekkel lekerekítettre tervezték. Ez főként a száraz tapadást növeli, de csökkenti a menetzajt, fokozza a stabilitás szintjét és sokkal pontosabbá teszi a kormányozhatóságot. Vizes úttesten a ferde érintkező szélek plusz tapadást biztosítanak, és jobb megvezetést adnak a futófelület számára.
A német gyártó mérnökei már régen felismerték, hogy egy adott mintázat nem tudja minden szélességi méretben kielégíteni a nyári gumik iránti tapadási igényeket, azaz minél szélesebb az abroncs profilja, annál több borda és csatorna szükséges a megfelelő stabilitás és aquaplaning teljesítmények javításához. Így három bordás/négy csatornás kisebb profiloktól az öt bordás/hat csatornás verziókig tervezték meg a futófelület mintázatát.