A német prémium
gyártó elérkezettnek látta az időt, hogy a sikeres, már több generációt megélt
rendkívül gazdaságos EcoContact nyári gumi családon újítson egyet, felhasználva
a legújabb csúcstechnológiáit, a legfinomabb szilikákat és a legújabb
futófelület-geometriai fejlesztéseket.
Eladásai
alapján a Continental hosszú évek alatt tornázta fel magát a jelenlegi negyedik
helyre, és eladásik továbbra is nagymértékű növekedést mutatnak. Köszönhetik
ezt természetesen az egyre jobb minőségű, egyre több gumiabroncs tesztet is
megnyerő kiváló nyári gumijaiknak.
Az új
Continental EcoContact 6 nyári gumi az előző generációs EcoContact 5-höz képest
15 százalékkal kisebb gördülési ellenállású, és 20 százalékkal nagyobb
futásteljesítménnyel rendelkezik. Mindazonáltal javult a fékteljesítmény, a
kezelhetőség és a kényelmi szint is.
Az innovatív
Green Chili 2.0 nyári gumi keverék
Az egyik
leghatékonyabb innováció a Continental EcoContact 6 nyári gumiban a zseniális gumikeverék,
mely a Green Chili 2.0 névre hallgat. A legfinomabb szilícium-dioxid adalékokat
csak az öt-hat leggazdagabb prémium gumigyártó engedheti meg magának, ráadásul
minden egyes új generációs gumiabroncs kifejlesztése során még szintet is
lépnek, ahogy ez a EcoContact 6 létrehozás során is történt.
Az új
gumikeverék még finomabb, még kiegyensúlyozottabb szinten oszlatja el a
mixtúrában a szilikákat, a különféle adalékokat és a polimereket egyaránt, így
a futófelület anyagában sokkalta erősebb kötödések jöttek létre, ami egyrészt
tovább növeli a stabilitási jellemzőket, másrészt jelentősen csökkentette a
gördülési ellenállást és a kopást is. A gördülési ellenállás minimalizálása
szinte azonos arányban csökkentette az EcoContact 6 nyári gumi üzemanyag felhasználását
is
A finomított
szilícium-dioxidok most még jobb nedves kezelhetőséget és rövidebb
féktávolságokat biztosítanak az esős időjárás során.
A futófelület
optimalizációja
Az
aszimmetrikus mintázatot megújult lekerekített futófelület geometria jellemzi,
ami egyszerűen megfogalmazva körülbelül annyit jelent, hogy lényegében minden
geometriai jellemzőt, amely addig inkább szögletes és élekkel rendelkező volt,
ilyen-olyan ívekkel lekerekítettre tervezték. Ez főként a száraz tapadást
növeli, de csökkenti a menetzajt, fokozza a stabilitás szintjét és sokkal
pontosabbá teszi a kormányozhatóságot.
Vizes úttesten
a ferde érintkező szélek plusz tapadást biztosítanak, és jobb megvezetést adnak
a futófelület számára.
A stabilitás és
az aquaplanig ellenállás fejlesztések
A német gyártó
mérnökei már régen felismerték, hogy egy adott mintázat nem tudja minden
szélességi méretben kielégíteni a nyári gumik iránti tapadási igényeket, azaz
minél szélesebb az abroncs profilja, annál több borda és csatorna szükséges a
megfelelő stabilitás és aquaplaning teljesítmények javításához. Így három
bordás/négy csatornás kisebb profiloktól az öt bordás/hat csatornás verziókig
tervezték meg a futófelület mintázatát.