A neves amerikai prémium gumigyártó elérkezettnek látta az időt, hogy az egyébként sikeres Eagle F1 Asymmetric 3-at leváltsa a minden tekintetben jobb teljesítményeket nyújtó univerzális Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumira. Az új ultra nagy teljesítményű nyári gumi esetében nagymértékű javulást értek el mind a száraz felületi, mind pedig a nedves felületi fékteljesítmények és kezelhetőség tekintetében. Mindezt természetesen arra koncentrálva érték el, hogy se a kényelem szintje, se a vezetési élmény ne csökkenjen.
Az AutoBild 2019-es legfrissebb nyári gumi tesztjén - szoros versenyben a szintén kiváló Michelin Pilot Sport 4 nyári gumival - a nagyon előkelő második helyet szerezte meg, ami egészen jó indulásnak számít egy vadonatúj abroncstól, bizonyára még több teszten fogja majd bizonyítani kiemelkedő tapadási teljesítményeit.
Ugyan az Eagle F1 Asymmetric 3 egy kiváló nyári gumi volt, de mint minden abroncs felett, felette is eljárt az idő, így a világvezető gumigyártó 2018 év végén bejelentette, hogy elkészült az újabb generációs univerzális nyári gumival, aminek a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nevet adták.
A mai trendeknek megfelelően elsődleges feladat volt a nedves tapadás javítása, melyet különböző technológiák bevetésével értek el. Többek között a gumikeverékhez használtak fel olyan új vegyületeket, melyek nedves időjárási körülmények között javítják a gumiabroncs és a talaj kapcsolatát, mindehhez a futófelületet is olyképpen tervezték meg, amely legfőképpen a vizes fékezések során növeli a fékteljesítményt az érintkezési felület nagyságának növelésével.
Természetesen a vizes teljesítmények növelését úgy oldották meg, hogy a száraz teljesítményekre azok javulása semmiféle negatív hatást ne tegyen, amire jó példa az AutoBild nyári gumi tesztjén mutatott kiemelkedően rövid száraz és nedves fékút.
A vizsgálatokat a száraz és nedves tesztekkel kezdték meg, a száraz aszfalton a féktáv tekintetében az Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi alig fél méteres különbséggel került a második helyre, a száraz aszfalton vizsgált kezelhetőség szempontjából rendkívül szoros – 3 km/h belüli - eredmények születettek, ebben a kategóriában a 9. pozíciót foglalta a Goodyear új terméke.
A vizes felületen a fékteljesítmények szempontjából ugyancsak nagyon jól szerepelt az Asymmetric 5-ös, 10 centiméterrel volt csak hosszabb a fékútja ebben a kategóriában az első helyezettől, ami majdnem hiba határ közeli.
A nedves kezelhetőség kategóriában az 5. helyen végzett, itt is elég szoros volt a mezőny versenye az elért átlagsebességek tekintetében.
A komfortot/kényelmet a tesztelők a személyes érzet alapján pontozták, a 10 adható pontból 6-ot kapott a Goodyear terméke.
A futásteljesítmény vizsgálaton érte el legjobb eredményét, ebben a vásárlók által magasan favorizált kategóriában a legjobb lett, több, mint 52 ezer kilométeres eredménnyel.
Gördülési ellenállása átlagosan volt alacsony.