Csúcstechnológia mindenek felett!
A gyártó által kifejlesztett ContiSeal™ egy ragadós és viszkózus defekttömítő anyag, amely eltömíti a kialakult lyukat az abroncs futófelületén és a vállrészén, ha a sérülést okozó tárgy átmérője nem nagyobb, mint 5 mm. Ha a defektet okozó tárgyat eltüntetjük a gumiabroncsból, a ContiSeal™ réteg azonnal eltömíti a rést, ennek következtében megakadályozza a levegő kiáramlását.
A Continental által kifejlesztett SSR technológia egy olyan defekttűrő megoldás, melyet elsősorban az alacsony oldalfalmagassággal rendelkező abroncsoknál használnak. Az SSR Continental ContiWinterContact TS 830 P gumiabroncsok megerősített oldalfaluk révén még defekt kialakulásakor is lehetővé teszik az út további megtételét maximum 80 km/h sebességgel, legfeljebb 80 km távolságig.
A cég felhívja a járműtulajdonosok figyelmét arra, hogy ez a technológia elérhető erre a márkára, viszont nem minden méretben kapható.
A Continental ContiWinterContact TS 830 P sokoldalú méretválasztéka
A téli gumiabroncs a következő méretekben kapható: 15”, 16”, 17”, 18”, 19”, 20” és 21”.
A korábban említett SSR technológia a felsorolt méretek csak elenyésző típusában érhető el. Érdekesség továbbá, hogy ez a gumi a korábbi teszteken - 50 km/h sebesség megtétele mellett – 73,5 decibelt (zajerősség) ért el. A német szakemberek 10 téli gumitípust vizsgáltak és az első helyen a Dunlop Winter Sport volt 71,6 decibellel, míg a Continental ContiWinterContact TS 830 P csak a 8. helyet tudta megszerezni.
Főbb tanulságok és eredmények
A Continental ContiWinterContact TS 830 P eredményei a korábbi tesztek alapján és a vásárlói visszajelzések szerint:
A legjobb nedves fékút, de viszonylag alacsony kezelési sebesség.
Átlagos egyenes „aquaplanning” ellenállás.
Jó száraz teljesítmény.
Nagyon jó tapadási hatékonyság a havas vagy jeges környezetben.
Viszonylag magas zajszint.
A legjobb gördülési ellenállás.
Ugyanakkor elmondható, hogy kiválóan tudunk vele fékezni téli körülmények között. A megnövekedett lamellák száma pedig javítja a hó tapadását. Lényegében egy strapabíró téli gumiabroncs, amelyet extrém fékezési manőverekhez terveztek. Úgy alakították ki, hogy összhangban legyen az elektronikus stabilitásszabályozó (ESC) rendszerekkel is. Ez a gumiabroncs nem okoz tehát csalódást - robusztus jellemzői és masszív felépítése erre utal.