HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Egy új nyárigumi abroncs érkezett a kis áruszállítók és transzporterek részére. Közel 30%-kal csökkentett gördülési ellenállás. Elsőként a Mercedes hagyta jóvá a legújabb BlueEfficiency technológiával gyártott Viano és Vito gépkocsikhoz

Egy új nyárigumi abroncs érkezett a kis áruszállítók és transzporterek részére. Közel 30%-kal csökkentett gördülési ellenállás. Elsőként a Mercedes hagyta jóvá a legújabb BlueEfficiency technológiával gyártott Viano és Vito gépkocsikhoz
2019. július 01.

A Continental egy új nyárigumi abronccsal bővítette termékportfólióját, melyet speciálisan kis áruszállítók és transzporterek számára – mint például a Mercedes Sprinter, a Ford Transit vagy a Volkswagen T5 – fejlesztett ki a még gazdaságosabb üzemeltetés érdekében. Európa vezető abroncsgyártójának közel 30%-kal sikerült csökkentenie az új VancoEco™ nyárigumi gördülési ellenállását, amely így több mint 4%-kal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ugyanakkor a mérnökök megtartották a Continental abroncsokra jellemző rövid fékutat száraz és vizes útfelületen, valamint az új VancoEco™ nyárigumi abroncs olyan teljesítményre képes, mint az a személygépjárművekre jellemző. Az új VancoEco™ nyárigumi már kapható az üzletekben. A Mercedes elsőként hagyta jóvá első szerelésű abroncsként a legmodernebb BlueEfficiency technológiával gyártott új Viano és Vito modelljei számára. Ezeket a transzportereket az idei IAA Haszongépjármű kiállításon mutatták be először, ahol azokat már a Continental új üzemanyag-takarékos nyári gumijával szerelték.

A nyárigumi kimagasló takarékossági képességeit két tulajdonságnak köszönheti, melyek hozzásegítik a gördülési ellenállás jelentős mértékű csökkentéséhez. Az egyik, hogy az új transzporter abroncs alapanyag-keverékét a személygépjármű-abroncsok gyártásánál már jól ismert szilika hozzáadásával alakították ki. A másik, hogy a továbbfejlesztett mintázati kialakításnak köszönhetően egyedülállóan csekély a deformálódás mértéke, amely minden abroncsnál megfigyelhető az útfelülettel történő érintkezés során. Ha ehhez a két tulajdonsághoz még hozzávesszük a rendkívül lapos övkontúrt is, máris megkapjuk végeredményként a 30%-kal csökkentett gördülési ellenállást.

A nyárigumi fejlesztése során a Continental mérnökeinek szembesülniük kellett azzal a kihívással, hogy úgy érjék el az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, hogy közben a biztonsági jellemzők ne szenvedjenek hátrányt. Ezt úgy sikerült teljesíteni, hogy fékezés közben a mintázati blokkokon elhelyezett kapaszkodóélek az ablaktörlő lapátokhoz hasonló hatást fejtenek ki, így optimális kapcsolat jön létre az útfelülettel. Ez egyedülállóan rövid fékutat eredményez, különösen vizes útfelületen, amely a nehéz rakományokkal megrakott kis áruszállítók esetében különösen fontos. Mindezeken felül a merev vállrészekkel és a szilárd, erőteljes mintázattal kombinált futófelület rendkívül hatékonyan képes továbbítani az oldalirányú erőhatásokat, így biztosítva a gépjárműnek a személyautókra jellemző kezelhetőséget és irányíthatóságot.

A transzporterek és a kis áruszállítók esetében a gördülési ellenállás a mozgás közben fellépő ellenállásnak csupán 13%-áért felelős. Mindazonáltal a gördülési ellenállás "csak" a nyolcadik olyan tényező, amelynek megváltoztatása érdemben befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást. A Continental úgy becsüli, hogy az új VancoEco nyárigumi abroncs használatával az üzemanyag-fogyasztás megközelítőleg 4%-kal csökkenthető.Az új VancoEco™ nyárigumi olyan gépjárművekre megfelelő, mint a Mercedes Sprinter, Viano, Vito, illetve a VW T5, vagy akár a Ford Transit. Az abroncsot első körben 15-, 16- és 17 collos átmérővel gyártják, és maximálisan 210 km/h sebességhatárig hagytak jóvá.

A Continental a 2009-ben elért megközelítőleg 20 milliárd eurós forgalmával, egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat a gumiabroncsaival, a fékrendszerekkel, a futómű és hajtástechnikai elemekkel, az adatátviteli megoldásaival, a járműelektronikákkal és technikai elasztomerekkel elősegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Ugyanakkor meghatározó partnere az autóiparnak a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is. Jelenleg megközelítőleg 143.000 alkalmazottat foglalkoztat 46 országban. További információt a www.conti-online.com weboldalunkon talál.Ma már minden negyedik abroncsot a piacvezető Continental gyárt Európában és a futószalagokról legördülő új autók több mint 30%-a is Continental abroncsokon hagyja el a gyárak területét Európában. A gumiabroncs üzletág Hivatalos Támogatója a 2014 FIFA World Cup™-nak, melynek Brazília ad otthont. További információt a www.ContiSoccerWorld.com weboldalunkon talál.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.