Az elektromos autózás egyre növekvőbb ütemben terjed egész Európában, aminek a környezetvédelmi megfontolásokon túl több más megfontolandó oka is van. Az elektromos autókhoz természetesen felhasználhatóak a normál robbanómotoros járművekhez kifejlesztett téli és nyári gumik is, de mivel az elektromos járműveknél az egyik legfontosabb tényező, hogy a meglévő és nem túlságosan bőséges elektromos energiát minél kevésbé pazaroljuk el például a nagyobb hatótáv érdekében, ezért alapvetően fontos, hogy alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat válasszunk. Persze a normál abroncsok között is találhatunk kis gördülési ellenállással rendelkező nyári gumit, de a nagyobb prémium gyártók között már van egy-kettő, amely kifejezetten a elektromos autók tulajdonságainak figyelembevételével tervez és fejleszt téli és nyári gumikat. Az egyik legismertebb gumigyártó ebből a szempontból a finn Nokian, melynek kínálatából most az egyik legújabb terméket, az eLine 2 nyári gumit ismertetjük.
Egyszerűen fogalmazva rendkívül alacsony gördülési ellenállású, azaz energiatakarékos gumiabroncs, mely lehetőség szerint az európai gumiabroncs címkén ebben a kategóriában „A” értékelést kapott.Persze az elektromos autók más igényeit is figyelembe veszik az ilyen nyári gumik tervezésénél, például a jóval nagyobb öntömeget, vagy a - robbanómotoros autóknál igen ritka – rendkívül nagy, nyomatékos gyorsítóerőket és ne felejtsük ki a hatványozottan fontos nedves tapadási teljesítmények meglétét, mivel az elektromos autók elég nagy része kisebb szélességű profilt használ, tehát megnövel nedves tapadási teljesítményekre van szüksége nedves aszfalton.
A finn prémium gumigyártó kifejezetten a közép-európai klíma és időjárási tényezőknek megfelelően fejlesztette ki a legújabb generációs Nokian eLine 2 nyári gumit.Kiemelkedő teljesítményeinek köszönhetően ritkaságszámba menő értékelést kapott az európai gumiabroncs címkén, mivel mind a nedves fékteljesítményére, mind pedig a gördülési ellenállására a legjobb „A” kategóriába sorolták.A futófelület gumikeverékének kifejlesztéséhez olyan – kizárólag magas hatékonysággal tisztított – olaj származékokat, és teljes értékű szilicíum-dioxid adalékokat használtak, melyek nemcsak a gördülési ellenállást csökkentették nagy mértékben, hanem pozitív kihatással voltak a nedves tapadási jellemzőkre és még a futásteljesítményre is.Mindazonáltal a Silent Groove Design és a Silent Sidewall technológiáknak köszönhetően a komfortos utazhatóság, a még csendesebb és kellemetlen rezgéseket nélkülöző közlekedés is elérhetővé vált.
Rendkívül alacsony az üzemanyag költség, több helyen ingyenes parkolási vagy/és töltési lehetőség, és sokkal olcsóbbak karbantartási költségek.Fontos még megemlíteni, hogy a jóval egyszerűbb technika miatt az elektromos autók sokkal kevésbé hajlamosak a meghibásodásra, nincs kellemetlen rezonancia és jóval dinamikusabb a gyorsulás.