Szempontok téli gumi vásárlása előtt
Amikor téli gumit vásárolunk, az első és legfontosabb dolog a pontos méret ismerete. Azt, hogy milyen méretű abroncsot kell az autóra szerelni, az autó gyártója határozza meg. Az abroncsok méretének megadásával jelentősen szűkíthetők a webáruházak kínálatának találatai, általában ezeket kötelező is kitölteni. De hogy milyen adatokra is van szükség? Először is a szélességre, aztán a magasságra, végül az átmérőre. Sok helyen megadhatjuk a súlyindexet és a sebességindexet is, de erre a legtöbb esetben nincs szükség.
Az abroncsoknál látni fogjuk annak címkéjét, ami megmutatja, hogy milyen az abroncs nedves úton való kezelhetősége, az üzemanyag-hatékonyságága és a zajszintje. Az első két esetben egy A-tól E-ig terjedő skálán osztályozzák az abroncsokat, ahol az A a legjobb osztályzat. A nedves úton való kezelhetőséget nézve a Kleber Krisalp HP3 a B osztályba került, egyet lépett tehát előre az elődhöz képest, ami a C kategóriában volt. Az üzemanyag-hatékonyságát tekintve pedig a C osztályzatot kapta, ez azt jelenti tehát, hogy a középmezőnyben van. A zajszintje pedig szintén átlagos, 69 decibel. Egy abroncs azonban sokkal több, mint amit a címkéje mutat.
A Kleber Krisalp HP3 szerkezete,
kialakítása
Ezt a középkategóriás abroncsot úgy tervezték meg, fejlesztették ki, hogy jól teljesítsen a téli körülmények között. De hogy milyen kihívásoknak is kell megfelelnie egy téli guminak? Egyrészt fontos, hogy jól tapadjon a hóban, a jeges és nedves úton egyaránt. Mint ahogy az is, hogy a zord hidegben, a kemény mínuszokban se váljon túl merevvé, rugalmatlanná. Ezen kívül jól fékezhetőnek kell lennie és kanyarokban is stabilnak kell maradnia. Olykor centimétereken múlik a baleset, és a téli időszak különösen nehéz helyzeteket teremt a vezetés szempontjából. A csökkent látási viszonyok és a nehéz útviszonyok között kell boldogulnia az úton lévőknek. A biztonságos közlekedés egyik alappillére pedig a megfelelő gumiabroncs.
A Kleber Krisalp HP3 forgásirányos mintázattal rendelkezik, V alakú barázdái pedig gyorsan és hatékonyan szorítják ki a vizet az abroncs felületéről, így minimalizálva az aquaplaning, azaz a vízen felfutás kockázatát. Aminek télen ugyanúgy megvan az esélye, mint a nyári időszakban, záporok, zivatarok idején. Ez az abroncs a Kleber Krisalp HP2 továbbfejlesztett változata, ami jobban teljesít a havas és jeges úton is. Sűrű lamellái gondoskodnak arról, hogy a hóban is jól tapadjon az abroncs, a különleges gumikeverék pedig új, funkcionális elasztomereket tartalmaz, ami hozzájárul a még jobb tapadáshoz. Ez a gumikeverék játszik abban is szerepet, hogy az abroncs a nagy hidegben se legyen túl merev, valamint gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásról is. Aminek folyománya az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, így lesz ez az abroncs környezetvédelmi szempontból is jó választás.
Tesztek és vélemények – fókuszban a
Kleber Krisalp HP3
Több teszten is megmérettetett már a Kleber Krisalp HP3, legutóbb 2021-ben az ADAC és az Autobild is tesztelte. Az ADAC tesztjén a vizsgált méretben a 18 résztvevős mezőnyből a 4. helyet szerezte meg, míg az Autobild tesztjén a 11. helyen végzett az 50-es mezőnyben. A tesztek mellett érdemes megnézni azt is, hogy az egyes abroncsokkal kapcsolatban milyenek a felhasználói vélemények, ezeket fórumokban és webáruházakban is megtaláljuk. Legyen szó akár szöveges értékelésről, akár pontokról, a kiugró véleményeket érdemes a helyükön kezelni, de a nagy átlag releváns tapasztalataira bátran hagyatkozhatunk mi is.
A Kleber Krisalp HP3 egy téli gumi, amin a 3 PMSF, azaz a három hegycsúcs szimbólum szerepel, ez a jelölés pedig azt jelenti, hogy minden előírásnak megfelel, garantálja a téli utakon való biztonságos közlekedést. Ezen kívül találkozhatunk még az abroncson az M+S jelöléssel, ami sarat és havat jelent, amin csak ez a jelölés van, ott tudni kell, hogy az abroncs teljesítményét nem tesztelték.
A Kleber abroncsait egyébként Franciaországban gyártják, ez a középkategóriás abroncsgyártó ma már a Michelin égisze alá tartozik. Sok autógyártó választja elsőszerelésnek ezeket a megbízható, tartós abroncsokat, mint a Volkswagen, a Peugeot vagy az Opel, Renault és Suzuki egyes modelljei. A Michelin gyáraiban készülnek a Kleber abroncsok is Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Olyan abroncsokat terveznek, fejlesztenek, melyek kiváló ár/érték arányban érhetők el, melyek tartósak és jó teljesítményt nyújtanak. A Kleber Krisalp HP3 is egy ilyen téli gumi.