Megszámlálhatatlanul sok tévhit alakult ki a múltban a téli gumik kapcsán az emberek között, amelyek többsége gyakran akkora őrültségnek tekinthető, hogy az már a közlekedés biztonságát is veszélyeztetheti, éppen ezért rendkívül fontos, hogy hivatalos forrásból megcáfolásra vagy alátámasztásra kerüljenek. Az alábbiakban éppen ezért összegyűjtöttük a kilenc legégetőbb téli gumis tévhitet annak érdekében, hogy az emberek végre maguk is el tudják dönteni, hogy mi az igaz és mi a hamis a téma kapcsán!
Ez az állítás hamis, méghozzá olyannyira, hogy félmegoldásnak sem jó, hiszen a mai nagy teljesítményű autók egy ilyen felállás révén még akkor is alul-, vagy túlkormányozottá válhatnak egy megcsúszáskor, ha a hajtott kerékre kerül a téli abroncs. Ez a megoldás tehát kockázatos!
Ez az állítás is hamis, hiszen gondoljunk csak bele: mit ér az, ha mind a négy kerék hajt, ha egy olyan szakaszon vagyunk, ahol egyik sem tud kapaszkodni? Nyilvánvalóan semmit sem, sőt mi több, ilyenkor még nagyobb is lehet a megcsúszás esélye!
Ez az állítás a legnagyobb tévhit, és egyben hamis is, hiszen a mai téli gumikat nem csak havas felületekre álmodják meg, hanem arra is, ha hideg időben, hűvös aszfalton, ergo 7 Celsius fok alatt is szeretnénk megfelelő tapadást.
A nyári gumik ugyanis ilyen hőmérsékleten már nagyon felkeményednek, ezáltal könnyen elveszíthetik tapadásukat.
Ez valóban így van, az állítás igaz, hiszen a keskeny futófelület hatékonyabb a havas útburkolaton.
Az állítás hamis, az M+S, avagy a Mud + Snow a sár és a hó rövidítése. Ezt az abroncsot már valóban használhatjuk télen, de nem beszélhetünk teljes értékű téli gumiról – az ilyenek hegycsúcsot vagy hópehely szimbólumot tartalmaznak –, így külföldön akár meg is büntethetnek érte.
Az állítás nagyon is igaz, méghozzá azt is meg tudjuk mondani, hogy mennyivel: a mérések szerint a megfelelő minőségű és állapotú abroncsok 25 százalékkal csökkenthetik télen a féktávolságot.
Ez az állítás sajnos teljességgel igaz, azonban ne legyünk rá büszkék, illetve azt tartsuk észben, hogy egyrészt saját biztonságunk érdekében, másrészt pedig azért is érdemes téli abroncsot felszerelni, mert ha nyári gumikon okozunk balesetet, amiatt megüthetjük a bokánkat. A téli gumikra ráadásul rendelkezés is vonatkozik hazánkban, így 1,6 milliméteres kopottság alatt nem futhat ilyen abroncs az úton, noha ezt a határt nem is szabad megvárni, és 3-4 milliméternél már érdemes cserélni a gumikat.
Óriási tévhit, és leginkább azért, mert a hideg időszakban még könnyebben változik az abroncsok töltőnyomása, így aktív használat mellett havonta sem túl gyakori a nyomás ellenőrzése.
Ez az állítás részben igaz, hiszen bár Magyarországon talán valóban nem volt túl népszerű téli gumival közlekedni a leghidegebb időszakban, ellenben hamis is, hiszen a Nokian már 1934-ben, tehát közel egy évszázaddal ezelőtt feltalálta a téli gumit. A Kelirengas igazán úttörőnek számított a maga nemében, és bár valóban leginkább buszok és teherautók számára készítették, azonban csakhamar meghódította a személygépkocsik szegmensét is.