HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Melyek a legjobb négyévszakos abroncsok az Auto Bild 2023-as tesztje szerint?

Melyek a legjobb négyévszakos abroncsok az Auto Bild 2023-as tesztje szerint?
2023. november 29.

Melyek a legjobb négyévszakos abroncsok az Auto Bild 2023-as tesztje szerint?

 

Nemrégiben lezajlott az Auto Bild négyévszakos abroncstesztje, és az eredmények is nyilvánosságra kerültek. A tesztelők véleménye az, hogy az all season abroncsok minősége évről évre jobb, erről pedig a teszteredmények is meggyőzhetnek minket. Az elmúlt években egyre többen választották a négy évszakos gumikat, melynek fő oka a gazdaságosság volt. Mivel az all season abroncsok egész évben használhatóak, így nem kell évente kétszer abroncsot cserélni, tehát használhatjuk őket a nyári melegekben, esőben, hidegben, hóban és fagyban egyaránt.

 

Ez persze sokaknak nem szimpatikus, mert úgy gondolják, hogy ha mindenre is jó, akkor nem jó valójában semmire. Tény persze, hogy valóban egy kompromisszumos megoldásról van szó, ugyanakkor a tesztek is azt igazolják, hogy ez nem befolyásolja a vezetési biztonságot. A négyévszakos gumik télen és nyáron is megállják a helyüket, persze nem feltétlen minden mintázat. Az Auto Bild idei tesztjén 16 mintázatot vizsgáltak a 225/45R17 méretkategóriában, melyek közül csak kettő kapott feltételesen ajánlott minősítést, a többi abroncs meglehetősen jól teljesített.

 

Hogyan teljesítettek a négyévszakos abroncsok havon?

 

A négyévszakos abroncsok esetében a legtöbben arra kíváncsiak, hogyan is teljesít az abroncs havas körülmények között. A teszten jellemzően a téli gumik teljesítménye az irányadó, tehát egy négyévszakos abroncs hasonlóan jól kell teljesíteni havas-jeges körülmények között, mint egy téli abroncsnak, hiszen más esetben nem lenne alkalmas a téli közlekedésre. A vizsgált abroncsok közül több is akad, melyek megkapták a három hegycsúcs és hópehely jelölést, tehát téli gumiként is használhatóak. Ezek az abroncsok nagyon jól teljesítettek havon és jégen egyaránt, különösen a Michelin CrossClimate 2.

 

Havas teljesítmény tekintetében a Michelin CrossClimate 2, a Bridgestone Turanza 6 és a Kleber Quadraxer 3 érte el a legjobb teljesítményt, ezek az abroncsok oldalirányú támogatás mellett képesek biztonságos vezetési élményt nyújtani havon is. Ezzel szemben a Nexen N’Blue 4 2GEN, a Toyo Celsius AS2, a Ceat 4 SeasonDrive, és a Falken EuroAll Season AS220 Pro nem értek el ilyen jó eredményt, lényegesen hosszabb fékutat produkáltak, de a kanyarban történő tapadás sem volt kielégítő.

 

A nedves és száraz útfelületi eredményekről

 

A négyévszakos abroncsokat természetesen nedves és száraz körülmények között is vizsgálják. A nedves teljesítmény esetében a nyári gumik teljesítménye a mérce, ellentétben a havas teljesítménnyel. Nedves tapadás tekintetében a Vredestein Quatrac, a Bridgestone Turanza AS 6 és a Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 ért el kimagasló teljesítményt, míg az aquaplanning tekintetében a a Pirelli Cinturato All Season SF2, a BF Goodrich Advantage All Season, és a Kleber Quadraxer 3 teljesítménye volt a legjobb. A Toyo Celsius AS2, a Nexen N’Blue 4 2GEN, és a Ceat 4 SeasonDrive ebben az esetben sem teljesített meggyőzően.

 

A száraz útfelületi fékezés esetében nagyobb különbségek mutatkoznak a nyári és a négyévszakos abroncsok között. Még a legjobb eredményt elérő abroncsoknak is további két méterre van szükségük erős fékezéskor 100 km/h felett. Az országúti vezetés tekintetében azonban a legtöbb négyévszakos abroncs jól teljesített.

 

Költség tekintetében is vizsgálták az abroncsokat

 

Az Auto Bild teszten természetesen a négyévszakos abroncsokat a költségek tekintetében is vizsgálják. Nem csak az árakat nézik, de a gördülési ellenállást és a futásteljesítményt is számításba veszik. Bár nedves és havas körülmények között nem teljesített jól, futásteljesítmény tekintetében a a Nexen új N’Blue 4Season 2 kimagaslóan jól teljesített a versenytársaihoz képest. Az „Eco-Meister” díj azonban mindenképp a Hankook Kinergy 4S2 abroncsot illeti meg, amely egyébként összesítésben sem végzett rosszul.

 

Érdekes egyébként, hogy a költség tekintetében az olcsóbb abroncsok közel sem teljesítettek olyan jól, mint a prémium gumik. Az áruk persze kedvezőbb, de a gördülési ellenállás és a futásteljesítmény miatt a prémium abroncsok jobb eredményt értek el.

 

Összesített eredmények: melyik abroncs teljesített kiemelkedően? 

 

A 2023-as Auto Bild négyévszakos abroncsteszten öt abroncs ért el példamutató minősítést:

Michelin CrossClimate 2

Continental AllSeason Contact 2

Bridgestone Turanza 6

Vredestein Quatrac

Pirelli Cinturato All Season SF2

Nem véletlenül szokták mondani, hogy a négyévszakos gumik közül a prémium márkák mintázatait érdemes választani, hiszen tőlük várhatjuk a legjobb teljesítményt. Természetesen a középkategóriás abroncsok között is volt olyan abroncs, amely jó eredményt ért el. A Kleber Quadraxer 3 Jó minősítést kapott, akárcsak a Hankook Kinergy 4S2, de a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3.

 

A BF Goodrich Advantage All Season, a Kumho Solus 4S HA32 +, a Dunlop Sport All Season, a Nexen N’Blue 4 2GEN, a Firestone Multiseason 2 és a Toyo Celsius AS2 csak kielégítőnek bizonyult, míg a Ceat 4 SeasonDrive + és a Falken EuroAll Season AS220 Pro pedig épp csak hogy megütötte a minimum szintet, feltételesen ajánlott minősítést kapott a tesztelőktől. 

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.