A világhírű Michelin „kevesebbel többet” filozófiája alapján minimális nyersanyag és kevesebb energia felhasználásával jobb teljesítményt érhet el - a hatékonyságra pedig felelősséget vállalnak az autógumi teljes életszakasza alatt. A Michelin Csoport a „VISION Abroncs” vállalati célkitűzésében lefektetett alapelveknek megfelelően növelni kívánja a fenntartható alapanyagok egyensúlyát a gumiabroncsaiban. Az új Michelin E-primacy nyári gumit már az ECO-tudatos tartósság jegyében alakították ki.
Kevés gumiabroncs képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra: kevesebb mint 1% -a rendelkezik „A” gördülési ellenállással és „A” vagy „B” nedves tapadással. Az E-primacy nyári gumin a következő egyedi fejlesztések figyelhetők meg:
- Silent Rib - halk futófelület: A mintázati kialakításnak köszönhetően alacsonyabb a zajkibocsátás.
- Egyedi futófelületkialakítás: Egyedi kopásjelző kialakítás, a „Michelin mester” segít a könnyebb tájékozódásban.
- CoolRunning oldalfal: Az oldalfal kevesebb energiát használ el, alacsonyabb fogyasztás, nagyobb hatótáv az elektromos autók használatával.
Elektromos autó – többek között az Audi E6-BEV, BMW I3, Citroen E-Mehari - esetén pedig +30kmtert tudunk vezetni egy 400 km-es táv tekintetében. Ez az új gumiabroncs már rendelkezik az Environmental Product Declaration (EPD) minősítéssel. Az úgynevezett Környezetvédelmi Terméknyilatkozatot (EPD) a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO 14025) határozza meg azt a rendelkezést, amely „számszerűsíti a termék életciklusára vonatkozó környezeti információkat, hogy lehetővé tegye az azonos funkciót ellátó termékek összehasonlítását”. Mindezek mellett a nyári gumi teljes egészében az EU-ban készült: olasz (65%) spanyol (27%) és német (8%) gyártásban.
A 2021-es év várhatóan megváltoztathatja a nyári gumiabroncsok piacát és a sokoldalú kínálat szélesebb gépjárművezetői vásárlói kört eredményezhet.
Komoly előnyök a felhasználók számára - B2B (flotta) & B2C
- Üzemanyag megtakarítás
- Nagyobb hatótávolság az elektromos autóknál – EV
- Alacsonyabb CO2 kibocsátás
Fogyasztói szokások is megváltozhatnak, nem beszélve arról, hogy a koronavírus járvány miatt vagy után az autóvezetők tudatosabban fognak megbízható és minőségi nyári gumit venni. A kereskedőknek vagy viszonteladóknak pedig arra kell törekedniük, hogy minden hasznos infót tartalmazzon a Michelin E-primacy nyári gumi. Ennek érdekében folyamatosan követniük kell a május 1-jétől érvénybe lépő új EU szabályozást, amelynek lényege, hogy a gumiabroncs címkéjét minden értékesítési formában fel kell tüntetni, beleértve az online értékesítést is. A terméktájékoztatónak hozzáférhetőnek kell lennie (digitálisan), és kérésre nyomtatott formában kell rendelkezésre bocsátani.
A direkt hirdetésekben vagy más kommunikációs és reklám anyagokban a feltüntetett gumiabroncs-címkét – digitálisan vagy nyomtatott formában – kell megjeleníteni, amikor egy adott gumiabroncstípust népszerűsítenek vagy megjelenítenek. Mindezek mellett az új rendelkezés hozzájárul a környezettudatos közlekedés népszerűsítéséhez is. Az szabályozás további célja, hogy maga a címke könnyen felismerhető és megjegyezhető legyen az unióban élő gépjárművezetők számára.
A Michelin folyamatos küldetése a fenntartható mobilitás szolgálata: a világ egyik vezető abroncsgyártója a hatékony szállítmányozás és utazás elősegítésére gumiabroncsokat tervez, gyárt és értékesít, illetve kínál a termékhez kapcsolódó szolgáltatásokat, a hatékony mobilitást segítő megoldásokat. Nemrég közel 342 gumiabronccsal támogatta a Michelin Hungária az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot.