HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Miért csak a középkategóriás 185/60 R15 téli gumi mintákat ajánlják?

Miért csak a középkategóriás 185/60 R15 téli gumi mintákat ajánlják?
2019. július 31.

A kompakt városi kisautók gyári mérete a 15”, amelyből főleg középkategóriás autók középkategóriás gumijai készülnek. A legtöbben városi használatra valamilyen középkategóriás gépkocsit vásárolnak, amelyekre elégnek bizonyulnak a középkategóriás abroncsok is. A téli gumi méretek mintázatának választéka igen nagy, a 185/60 R15 téli gumi méretet igénylő autósok sem maradnak kínálat nélkül. Több, mint 70 találatot számolhatunk, amelyek között azért akad néhány prémium kategóriás mintázat is, a biztonság kedvéért, aki mégis igényelné a nagyobb biztonságot a kerékre. A többnyire 84 (500 kg) és 88 (560 kg) terhelési indexű és H (190 km/h), illetve T (210 km/h) sebesség indexű kocsik mérete a 185/60 R15 téli gumi. Ismerkedjünk meg néhánnyal közelebbről.




Az olcsóbbtól a drágább 185/60 R15 téli gumi minták felé

Szinte lehetetlennek tűnik felsorolni azokat a gyárakat, amelyek budget és középkategóriában gyártanak 185/60 R15 téli gumi mintázatokat. Árban is nagy eltérések mutatkoznak, akár 10 ezer forint különbség is lehet a középkategórián belüli abroncsok között – talán emiatt is különböztetik már meg a gyártókat középkategórián belül is. Természetesen nem kell attól tartani, hogy az olcsóbb rosszabb, egyszerűen úgy kell kiválasztani a mintát, hogy az megfeleljen azoknak a tulajdonságoknak, amelyek számunkra, vagyis a mi utazásainkhoz fontosak – hiszen ebben is mutatkoznak különbségek, nem csak a jelölésekben és az árban. A legjobban azonban mégis úgy tudjuk összehasonlítani a kategórián belül is a termékeket, ha a teszteredményeket és a jelöléseket vesszük figyelembe, végül amilyen abroncsok maradnak, azoknak kell jobban megérteni a mintázatát, a gumiösszetételét stb.

185ös téliA legolcsóbb 185/60 R15 téli gumi méretű minta a Laufenn LW31, amely igen jó ár-érték aránynak örvend, hiszen a jó ár mellé kedvező biztonságot kínál. C jelölést érdemelt ki a nedves úton való féktáv tekintetében, ám üzemanyag-hatékonyság terén nem sokat tud felmutatni, ott E jelölést nyert. Fontos egyébként jól szemügyre venni, hogy melyik abroncsnak mik a tulajdonságai, hiszen a drágább ár nem mindig jelent jobb mintát. Ezt bizonyítja, hogy még pár ezer forinttal drágább minták is lehetnek kevésbé jól tapadósak, vagy ugyanígy a C-be sorolódnak. A Debica Frigo2 New, a Kumho WP51, a Matador MP92 Sibir Snow mind ugyanezt az eredményt éri el a teszteken, a különbség itt a legtöbbnél a zajszintben mutatkozik meg. Jobbnak mutatkozik a Nexen Winguard Snowg WH2, ami igaz, hogy még mindig nem üzemanyag-hatékony minta, de már B jelölést érdemel a nedves úton való tapadás tekintetében, árban pedig még mindig nagyon előnyös helyen van.

Ha már árban feljebb haladunk, akkor érkeznek a kissé komolyabb középkategóriás 185/60 R15 téli gumi minták, mint például a Yokohama, GT Radial, Vredestein, Hankook, de természetesen itt sem maradnak el a prémium kategóriás termékek, amelyek már eredményekben és árban is sokkal nagyobb számokat mutatnak. A prémium kategóriában 185/60 R15 téli gumi mintát gyárt a Dunlop, a Bridgestone, a Goodyear, a Pirelli, a Continental és a Michelin – tehát szinte mindegyik itt is. Ezek közül a legjobb a Dunlop SPWinterResponse2, amely nagyon csendes mozgást biztosít, hiszen csak 67 dB a zajszintje, C a jelölése az üzemanyag-fogyasztásnál és B a nedves úton való tapadásnál, ami azt jelenti, hogy nagyon rövid a féktávja. Hasonló eredményeket kaptak a többiek is, a Bridgestone LM30 (üzemanyag-hatékonyság: G, féktáv nedves talajon: C), a Bridgestone LM32 (üzemanyag-hatékonyság: F, féktáv nedves talajon: C), Goodyear UG9 84T (üzemanyag-hatékonyság: E, féktáv nedves talajon: B), Goodyear UG9 88T (üzemanyag-hatékonyság: C, féktáv nedves talajon: C), Pirelli SnowControl3 (üzemanyag-hatékonyság: E, féktáv nedves talajon: B), Continental TS850 (üzemanyag-hatékonyság: E, féktáv nedves talajon: C), Michelin Alpin A4 AO (üzemanyag-hatékonyság: E, féktáv nedves talajon: C).

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.