HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Mit jelent a defekttűrő rendszer a Bridgestone téli guminál?

Mit jelent a defekttűrő rendszer a Bridgestone téli guminál?
2022. szeptember 07.
A téli gumi vásárlása előtt sokakban felmerül a kérdés, hogy mit jelent a defekttűrő rendszer a
Bridgestone téli guminál és más gyártók téli abroncsainál. Mint ahogy a nevéből is
kikövetkeztethető, a defekttűrő abroncs azt jelenti, hogy defekt esetén sem szükséges az azonnali
gumicsere, lehetséges tovább autózni a legközelebbi olyan helyig, ahol biztonságos.

Ennek a téli időszakban különösen nagy jelentősége van, ugyanis a látási viszonyok sokszor nem
épp ideálisak, mint ahogy az útviszonyok sem azok, így igen nagy kockázatot jelenthet az, ha
például egy autópálya leállósávjában kezdünk neki a gumicserének, sötétben, hóban vagy esőben.

Mit jelent a defekttűrő rendszer a téli gumiknál?


Ezek az abroncsok megerősített oldalfallal rendelkeznek, melyek légnyomásvesztés és defekt
esetén is üzemképesek maradnak. Tehát ha maga az abroncs megsérül, akár 80 kilométert is meg
lehet tenni így, általában maximális 80 kilométer/órás sebességgel. Ráadásul a nagy merevségű,
kemény oldalfala miatt defekt esetén sem lesz hirtelen a nyomásvesztés, így az autó nem tér ki
oldalra, kormányozható marad, ami csökkenti a baleset kockázatát. Az ilyen típusú abroncsokat
csak olyan autókon lehet használni, melyeknél van gyári abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.
Ugyanis, ha nem működik ilyen rendszer, akkor nehezebb észrevenni a defektet, az abroncs
sérülését.

A defekttűrő rendszer mellett létezik defektmentes gumi is, ami voltaképp egy olyan önjavító
abroncs, ami egy sűrű, ragacsos anyaggal tömíti el defekt esetén a lyukat. Ez pedig
megakadályozza azt, hogy tovább csökkenjen a nyomás. Az ilyen abroncsokat SEAL jelöléssel látják
el.

Biztonság és árak


A biztonság árát azonban meg kell fizetni, ezek az abroncsok általában 20-30 százalékkal kerülnek
többe, mint a hagyományos abroncsok. Előny ugyan, hogy nyomáscsökkenés és sérülés esetén is
tovább lehet autózni, és hogy defekt esetén is kormányozható marad az autó, azonban sérülés
esetén nem javíthatók. Tehát ha megtörténik a baj, akkor újat kell venni. Mielőtt defekttűrő
abroncsot vásárolnánk, mindenképp legyünk tisztában azzal, hogy az autónk rendelkezik-e gyári
abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel. A defekttűrő abroncsoknak számos előnye van, azonban a
hátránya (az ár és hogy nem javítható) is szempont lehet a választásnál.

Több prémium gyártó is gyárt defekttűrő abroncsokat, és mivel ezeknek nincs egységes jelölésük,
mint például a téli gumiknak, ezért érdemes a gyártó honlapján is tájékozódni. A Michelin a ZP
jelölést alkalmazza, a Continental az SSR-t, míg például a Hankook a HRS jelöléssel látja el a
defekttűrő abroncsokat. A gyártók általában téli és nyári gumikat is gyártanak defekttűrő
változatban és sok gyártó csak bizonyos méretekben kínál ilyen abroncsokat. Vásárlás előtt ezt is
vegyük számításba és a pontos méret ismeretében kezdjük meg a keresgélést.

Mit jelent a defekttűrő rendszer, hogy működik a Bridgestone-nál?


A prémium kategóriás Bridgestone is gyárt defekttűrő abroncsokat. A hagyományos abroncsok
esetében a nyomásvesztésnek nagy kockázatai vannak, ha a gumiban nincs nyomás alatt lévő
levegő, akkor az oldalfala összeomlik, ezzel pedig a kezelhetőség is veszélybe kerül. A Bridgestone
Run-Flat abroncsait úgy tervezék meg, hogy védje az autót defekt esetén is, hogy ne hagyja, hogy
az oldalfal összeomoljon. Nyomás nélkül is megőrzik alakjukat, és túlmelegedés vagy
meghibásodás nélkül lehet velük tovább közlekedni. A Bridgestone egyébként vezető szerepet tölt
be a defekttűrő rendszerek technológiájában. A Porsche az 1980-as években kérte fel a
Bridgestone-t, hogy fejlesszen ki speciális defekttűrő abroncsot a szuperautójához. Mára már
elmondható, hogy a Bridgestone több mint hárommillió defekttűrő abroncsot gyártott.

2022 tavaszán jelentették be, hogy érkezik az új generációs, DriveGuard Plus defekttűrő abroncs,
ami minden eddiginél kényelmesebb és csendesebb utazást kínál, és nedves időben jobb lett az
aquaplaning ellenállása is, a havas úton pedig jobban fékezhető és jobb a gyorsulása is. Ezek az
abroncsok hazánkban még nem elérhetők.

Mit jelent a Run-Flat technológia?


Mint már volt szó róla, az egyes gyártók más és más jelöléssel látják el defekttűrő abroncsaikat, ez
a jelölés a Bridgestone esetében az EXT. Több nyári és négyévszakos, valamint téli gumi is elérhető
defekttűrő változatban.

Így a téli gumik közül például az igen népszerű és sok abroncsteszten győztes Bridgestone Blizzak
LM005 is. Ezt az abroncsot a havas és jeges utakra tervezték. Egyes méretekben pedig elérhető
DriveGuard Run-Flat defekttűrő változatban is. Mély barázdái és cikkcakkos elrendezése révén
jobban elvezeti a vizet és a havat az abroncs felületéről, így még jobban tapad. Két- és
háromdimenziós lamellái segítségével pedig nagyobb felületen érintkezik az úttal és a havas és
jeges rétegeken át is tud kapaszkodni, így téve biztonságossá a közlekedést.

A Run-Flat technológiával gyártott abroncsok ugyanazt az utazási élményt kínálják, mint a
hagyományos abroncsok, ugyanolyan jól teljesítenek. Úgy tervezték meg ezeket az abroncsokat,
hogy bármilyen autóhoz alkalmasak legyenek, melyek rendelkeznek abroncsnyomás-ellenőrző
rendszerrel. Biztonságos közlekedést, 80 kilométer megtételét 80 km/órás sebességgel defekt
esetén is. Ez az egyszerű válasz arra a kérdésre, hogy mit jelent a defekttűrő rendszer a
Bridgestone téli gumiknál.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.