HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Nokian téli gumikon gurul a BMW elektromos autója

Nokian téli gumikon gurul a BMW elektromos autója
2019. augusztus 01.

Újabb szintre lépett a téli gumi gyártók legjobbikának tartott Nokian, valamint a német autógyártás legfelsőbb ligájában játszó BMW közötti kooperáció, lévén a két vállalat bejelentette legújabb együttműködési tervét. Ennek megfelelően a finn specialisták biztosítják majd a téli abroncsokat a jövőben a BMW i3-as elektromos autójához, ami azért olyan kiemelkedően nagy dolog, mert egy elektromos személygépkocsi sokkal komolyabb kihívásokat jelent ezen a téren, mint egy hagyományos, robbanómotorral működő változat – főként az abroncsméretek tekintetében.



A Hakkapeliitta R2 téli gumi megoldotta a problémát

Hogy az új kihívást a legkönnyebben áthidalhassák, a Nokian az egyik csúcskategóriás termékét, a Hakkapeliitta R2 téli gumit szabta át ahhoz, hogy meg tudjon felelni a BMW i3-as egyáltalán nem szokványos abroncskihívásának.

A finn gyártónak a legnagyobb kihívást elsődlegesen a nagyon ritka, különösen vékony abroncsméret jelentette, ami végül a 155/70R19 84Q lett, valamint az, hogy egy téli gumit olyan alacsony gördülési ellenállással lássanak el, hogy az elektromotorok hatékonyan és gazdaságosan, mégis fürgén tudják megmozdítani a kasztnit. 

A Nokian azonban nem ismer lehetetlent, így a gyártó összehívta minden mérnökét ahhoz, hogy alapos tesztek révén megalkossák a direkt a BMW elektromos autójához igazított abroncsot.

A BMW i3-as sajátossága ugyanis nem más, minthogy nagyon keskeny gumikat használ, abroncsának szélessége így alig 155 milliméter, ami egy BMW-től különösen szokatlan. A Hakkapeliitta R2 téli gumi azonban tökéletesen igazodott ehhez a sajátossághoz, sőt mi több, a finn gyártó képes volt 30 százalékkal csökkenteni a gördülési ellenállást, amivel ugyanennyire kedvezőbb energiafelhasználást is tudott garantálni a kategória többi abroncsához képest.

Ezzel a Hakkapeliitta R2 rekordot is döntött, hiszen a világ első olyan téli abroncsa lett, amelyet A energiaosztályba sorolnak, ezzel átugorva egy teljes kategóriát, hiszen a versenytársak közül a legjobb is maximum a C szintet tudta megütni a gördülési ellenállás tekintetében.

A BMWblog munkatársai egyébiránt már tesztelték is a Nokian téli gumikon az új i3-ast, és az abroncs, valamint az autó a várakozásoknak megfelelően teljesített, így extrém hideg időben is elképesztő teljesítményt vonultatott fel.

A Nokian Hakkapeliitta R2 téli gumiról

Nokian Teli GumiA Hakkapeliitta R2 legnagyobb különlegességét általánosságban a különleges adalékanyag és gumikeverék adja, amely jégen és hóban egyaránt lenyűgöző teljesítményt garantál számára. A Nokian azért alkotta meg ezt a sajátos megoldást, mert tisztában vannak azzal, hogy a szegecselt téli gumi nem minden országban engedélyezett, így a hasonlóan pozitív hatást más úton kívánták elérni.

Ehhez megalkottak egy a nyilvánosság számára mindmáig titkos adalékot, amiről külsősként annyit tudni csak, hogy nagyon éles, kristályos szerkezetű részecskékből tevődik össze, amely jeges burkolaton is maximalizálja a futófelület tapadását.

Az innovatív fejlesztés eredményét mi sem bizonyítja jobban más, minthogy az új téli gumi még a hagyományos Nokian Hakkapeliitta R-hez mérten is 10 (!) méterrel rövidebb fékutat tudott elérni 80 km/órás sebességről fékezve.

Szintén sajátos kialakítás jellemzi még az abroncs mintázatát is, hiszen a mintaárkok peremeit recés lefutó élek színesítik, amelyek feladata az, hogy a latyakos úton is megfelelő tapadást garantáljon, de havas és nedves szakaszokon se valljon kudarcot.


További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.