HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Nyári gumi teszt az Auto Zeitung német autós magazintól.

Nyári gumi teszt az Auto Zeitung német autós magazintól.
2019. szeptember 02.

Tíz különböző árképzésű és minőségi kategóriájú nyári gumit tesztelt a német autós szaklap a 235 45 R18-as méretben, illetőleg a 10 termék között volt egy kakukktojás is, a Michelin CrossClimate Plus igazából egy négyévszakos gumiabroncs, mely azonban egész jól szerepelt a nyári tapadási teljesítményeket vizsgáló próbatételeken. A teszteken megmérték a nedves és száraz féktávolságot, a nedves és száraz kezelhetőséget, nézték az üzemanyag takarékosságot – gördülési ellenállás -, a futófelület zajosságát és a vízen felúszás – aquaplaning – ellenállás teljesítményét. Az idei, 2019-es nyári gumi tesztet a Continental Premium Contact 6 nyári gumi nyerte meg, szoros versenyben a Michelin Primacy 4 nyári abronccsal. A 9. Kumho Ecsta HS51 még feltételesen elfogadható eredményeket szolgáltatott, de az utolsó helyezett Nankang AS1 eredményei már túlságosan elmaradtak a többi nyári gumiétól.


A top három nyári gumi erősségei  

dobogosA képzeletbeli dobogó csúcsára a Continental Premium Contact 6 nyári gumi állhatott, a teszt legjobb eredményeit hozta a száraz fékteszten, a nedves és száraz kezelhetőségi vizsgálatokon. A tesztelők egy kényelmes és pontosan vezethető nyári abroncsnak írták le. Talán lehetne kissé üzemanyag takarékosabb. Ezüstérmes a  Michelin Primacy 4 nyári gumi lett, a száraz féktesztje és kezelhetősége is kitűnő, a nedves teljesítményei viszont kissé lehetnének jobbak. Üzemanyag takarékosság szempontjából nincs jobb nála ebben a mezőnyben, egyéb teljesítményei átlag körüliek. A dobogó harmadik fokára a Maxxis Premitra HP5 nyári gumi léphetett fel, ami a felső két prémium abroncshoz képest meglehetősen olcsó és mégis meglepően jó teljesített a száraz és nedves teszteken, mindössze a nedves féktávolsága volt átlag közeli. Csendes futású, de nem túl takarékos gumiabroncs.

Negyediktől a nyolcadik helyezettig


A negyedik helyen a Pirelli Cinturato P7 nyári gumi futott be, melynek a nedves féktesztje jobb volt mint a száraz, viszont a nedves kezelhetősége kevésbé jó, mint a száraz. Átlagosan takarékos, de az aquaplaning ellenállása és a zajszintje az átlagtól jobb. Az ötödik a Bridgestone Turanza T005 nyári gumi lett, nedves féktávja volt gyengébb és a száraz kezelhetősége, a második legtakarékosabb a teszten, aquaplaning ellenállása jó, de kissé zajos. A hatodik eredményt a Yokohama BluEarth AE50 nyári gumi hozta, a nedves teljesítményei jobbak, a szárazak átlag körüliek csak, elég takarékos és csendes, de az aquaplaning ellenállása kicsit gyenge. A hetedik befutó Michelin CrossClimate Plus négyévszakos gumi volt. A mezőny legrövidebb nedves féktávját biztosította, de a többi nedves és száraz eredménye éppen hogy csak átlag körüli. A nyolcadik az Apollo Aspire XP nyári gumi lett. A harmadik legcsendesebb abroncs, de a többi teljesítménye teljesen átlagos.  

A mezőny két gyengébb teljesítményű abroncsa


A 9. helyezett Kumho Ecsta HS51 zajszintjén kívül minden teljesítménye átlag alatt volt. A 10. Nankang AS1 nyári gumi rendkívül gyengén szerepelt minden kategóriában a zajteszten kívül, ahol második lett. 

LEGFRISSEBB HÍREINK

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.