A Winter Sottozero 3-at a világ legrangosabb járműgyártóival közösen fejlesztették ki, és eredeti felszerelésként elérhető a vezető autógyártók, például a Lamborghini, a Maserati, a McLaren és a Mercedes AMG csúcsmodelljein. A legszélsőségesebb téli körülmények között tesztelt új Winter Sottozero 3 az innovatív 3D lamellák előnyeivel növeli a blokkok stabilitását és nagyobb tapadást kölcsönöz minden felületen (beleértve a havat is). Az érintkezési felületet is megnövelték, a futófelület profilja középen lapított és vállon lekerekített, fokozva az abroncs kezelhetőségét és növelve teljesítőképességét nedves és száraz körülmények között. Mindezek mellett innovatív vegyületet fejlesztettek ki a Pirelli kutatólaboratóriumaiban a gumihoz, és a funkcionalizált polimerek használatának köszönhetően az út tartása téli körülmények között javul.
Mivel a téli hőmérséklet hét fok alatt van, a nyári gumiabroncsok már nem képesek a legjobb teljesítményt nyújtani, ezért a téli gumik jobban megfelelnek a nagyobb teljesítményt igénylő autóvezetők elvárásainak. Lágyabb összetételüknek köszönhetően, amely akkor is erősen teljesít, ha a hőmérséklet nulla ºC alá süllyed, a téli abroncsok garantálják az optimális úttartást, tapadást és fékezést még alacsony tapadású felületeken is: mindez fokozza a biztonságot és a kényelmet. A téli vegyületek kémiai tulajdonságai csökkentik a féktávolságokat nedvesen (akár 15%-kal) és havas felületeken, akár 50%-kal a nyári gumihoz képest. A téli gumiabroncsok speciális mintázata szintén javítja a teljesítményt, különösen a hó fogására és a tapadás növelésére tervezett futófelület-blokkoknak köszönhetően. A nagy méretű csatornák lehetővé teszik a víz gyors és hatékony eloszlatását, ha esik az eső, csökkentve az aquaplaning kockázatát, hogy a nedves úton biztonságosabb legyen a vezetés. A téli autógumikat megkülönböztetik az M+S vagy az M&S és az M-S jelölések (amelyek sárra és hóra utalnak). Ehhez gyakran társul a 3MPF szimbólum (amely hegyet és hópihét ábrázol).
A Pirelli Winter Sottozero 3 téli gumi a 86. helyen áll az ADAC 2020 és más szervezetek által végzett független tesztek eredményei alapján. A tesztek alapján a következő előnyöket vagy hátrányokat figyelhetjük meg:
- Rövid fékút száraz úton
- Alacsony gördülési ellenállás / alacsony üzemanyag-fogyasztás
- Nagyszerű kezelhetőség havon
- Rövid féktávolság nedves útfelületen
Negatívumok:
- Átlag alatti aquaplaning ellenállás
- Rosszabb tapadás havon
- Hosszabb féktávolság havon
- Kényelmetlen / külső zaj
A Winter Sottozero 3 a prémium szegmensbe tartozik. Összesen 9 méretben készül, a 225/50 R17 a legkisebb és a 245/45 R19 a legnagyobb típus.