HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

RF-es gumikra mikor gondoljunk?

RF-es gumikra mikor gondoljunk?
2019. augusztus 01.

Nem is annyira egyszerű megérteni, hogy milyenek egy RF-es gumik. Általában az ember akkor szembesül azzal, hogy nem ismeri a gumiabroncsát, és nem ismeri a gumiabroncsok típusait, nem tud a tulajdonságokon, jellemzőkön elmenni, amikor abroncscserére kerül sor. Általában ezekben a helyzetekben döbbenünk rá, hogy nem is tudunk semmit sem a kocsikról, sem pedig az abroncsokról – és ilyenkor találjuk szembe magunkat azzal is, hogy hány fajta jelölés van, és mennyi tulajdonsága még egy abroncsnak is. Cikkünkben most az RF-es gumik jellemzőire térünk ki.


Ilyenek az RF-es gumik

Amikor valahol azt hallja, hogy RF-es gumik, akkor egy speciális tulajdonságú gumira kell hogy gondoljon, hiszen ez a jelölés már nem az alapvető tulajdonságokba tartozik bele. Az RF-es gumik lényege, hogy meg van erősítve az oldalfal, így stabilabbak, merevebbek még a nagyobb súly terheltség mellett is, vagyis ez a típus a nagyobb terhelésű járművek abroncsa.

Az RF-es gumik sokkal több súlyt bírnak el, mint a hagyományos, átlagos gumik, tehát nagyobb és nehezebb autókra tervezték őket. Ezt rendkívül fontos tudni, hiszen néhány autónak ilyen a gyári szerelése is, ami azt jelenti, hogy ezt a későbbiekben is meg kell őrizni, tehát egy gumicsere alkalmával csak RF-es gumik jöhetnek szóba. Az RF-es gumik úgy tudnak nagyobb terhelést elbírni, hogy van egy merevítő az oldalfalban, tehát meg van erősítve az oldalfal.

Sokakban felmerül a gondolat, akik már egy kissé értenek az abroncsokhoz, hogy ugyanezt olvassák az XL-es gumikkal kapcsolatban, sok helyütt a C-s gumikról is csak ennyit írnak, és hogy a defekttűrő gumiknál is ez olvasható, hogy merevített az oldalfal. Igen, sokféle gumitípus van, aminek merevített az oldalfala, és ebben az esetben nem jelölési kérdésekről van szó, ugyanis az RF-es gumik egy speciális fajtát jelölnek, bizonyos autók ezt kívánják meg.

Tévedés azt gondolni, hogy minden merevített oldalfalú gumi már defekttűrő is – az egy külön jelölés kell hogy legyen a gumiabroncson. Ha még jobban pontosítani szeretnénk, és ha már említettük a többi erősített vagy növelt terhelhetőségű abroncsot, akkor a könnyebb megértés kedvéért érdemes még azt elmondani, hogy az RF, vagyis a Reinforced, megerősített abroncs a személy és a C-s abroncsok között van, ha a teherbírást és a merevséget nézzük.

Több helyen egyébként az RF jelölheti a defekttűrést is, mint például a Vredestein és a Nokian gumiknál, tehát érdemes ezt is szem előtt tartani, hogy normál esetben az RF jelölés csak a merevített oldalfalat és az erősített szerkezetet jelenti, de bizonyos gumigyártóknál pedig a Run Flat, vagyis a defekttűrés jele lehet. Ezért is érdemes több oldalról vizsgálni a gumikat, a jelöléseket, hiszen ezek között már nem sok különbség van. Fontos ismerni tehát a gyártók tulajdonságait és egyes tulajdonságok jelöléseire is kitérni.

Ismerni a jelöléseket


Természetesen nem azt mondjuk, hogy minden jelölést ismerni kell, de például egy gumivásárlás előtt érdemes végigböngészni ezeket és kissé átgondolni, hogy milyen abroncsot szeretnénk vásárolni, aztán nyilván a szaküzletben kérhetünk segítséget, vagy ha online rendelünk, akkor is ott van az internet, ami tud információkat adni, nem vizsgatétel ez tehát, de ettől függetlenül érdemes kissé beleásni magunkat. A könnyebb tájékozódás és a gyorsabb megértés érdekében fontos tudnunk, hogy nagyjából mi mit jelent, vagy azt, hogy hol és hogyan tudunk erre gyorsan rákérdezni vagy rákeresni.

Az RF-es gumik tehát erősített kivitelezésű gumik, amelyek nagyobb teherbírással rendelkeznek, nagyobb személyautókra valók, és néhány gumigyártó esetében defekttűrő gumira utalnak.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.