Közép kategóriás
Teherautó gumi
Nyári
francia
Nem
C
R
116
A francia gumiabroncs gyártó vállalat története 1910 kezdődik, amikor megnyitják az amerikai BF Goodrich gyártó első franciaországi üzemét, ahol főként teherautókhoz és személygépkocsikhoz gyártanak jó minőségű abroncsokat. 1930-ban gyártják le az első repülőgépekhez kifejlesztett gumiabroncsot, melyet később több is követ. 1938-ban a BF Goodrich franciaországi érdekeltségeiben francia befektetéseket is invesztálnak, ekkor a gyártó nevét Colombes – Goodrich-re változtatják. A II. világháború befejtét követően a cég főhadiszállását Párizsba költöztetik, a Kleber utcába, ekkor veszi fel a vállalat a Kleber nevet. Az ezt követő éveket a folyamatos fejlődés jellemzi, 1948-ban már mezőgazdasági gépekre is készítenek gumiabroncsokat.
A cég készít a világon elsőként tömlő nélküli gumiabroncsot, igaz ez még integrált belsővel rendelkezik. 1960-tól alkalmazkodnak a kor követelményeihez, és átállnak a radiál vázzal és textil-övvel ellátott gumiabroncsok gyártására. 1969-ben a Klebert kérik fel a világhírű Concorde repülőgép gumiabroncsainak elkészítéséhez. 1981-ben a gyár többségi tulajdonosa a Michelin konszern lesz, ettől fogva a csoporton belül a középkategóriás és annál jobb nagyon jó minőségű abroncsok fejlesztésére és gyártására koncentrálnak, melyhez a Michelin óriási tapasztalatát és magasan fejlett technológiáit is igénybe vehetik. A 2000-es évek elején útjára indítják sikeres Dynaxer és Viaxer modelljeiket. Leginkább a nagy teljesítményű járművekre gyártanak téli-, nyári-, és négyévszakos gumiabroncsokat.
A Kleber cég
mottója talán a vezessünk biztonságosan lehetne. Gyakori tanácsokat ad a kezdő
és haladó sofőröknek is. Szerintük a defekt megelőzés az abroncsot cserét
jelenti, ugyanis kopott felülettel sokkal nagyobb a csúszásveszély, és a
féktávolság is megnő. A kerekeken található egy kopásjelző, amit törvény
értelmében le kell, amint a kerék elér odáig.
A defektek kellemetlen pillanatokat okoznak mindenkinek, hiszen akkor
történik meg, amikor a legkevésbé számítunk rá. Soha ne erővel, hanem ésszel
próbáljuk kicserélni. Egyik fontos szabály, hogy a pótkerékkel ne menjünk túl
gyorsan, amíg le nem ellenőrizzük az állapotát.
A Kleber
kerekek az ADAC teszteken is nagyszerű pontokat értek el, a prémium kategória
részét képezik. Amikor megérkezik a hűvösebb idő, és a hőmérsékletem 7 fok alá
esik, érdemes az autón lévő kerekeket téli gumiabroncsokra cserélni, ugyanis
azon a hőmérsékleten a nyári elkezd keményedni, és a tapadása is csökken. A
téli gumikat azonban direkt a hideg hónapokra tervezték, a nedves, vizes, havas
utakon fog a legjobban futni. A Kleber abroncsok mindig csökkentik a
féktávolságot, ezáltal biztonságosabb vezetés nyújt.
A nyári
abroncsoknál ennek pont az ellentettje igaz. Amikor a hőmérséklet újra fölfelé
megy, akkor a téli gumikat érdemes garázsban tárolni. A nyári abroncsok úgy
lettek kitalálva, hogy ne küzdjenek a meleggel. A gyártó termékei bár nem esnek
az olcsó kategóriába, azonban a prémium mindenkit biztosított arról, hogy
autója a legjobbat kapja, és tényleg biztonságossá válik a mindennapi
közlekedés. A kerék megvásárlásánál figyelembe kell venni, hogy az egy
tengelyen levő abroncsok márkája mindig megegyezzen, ugyanígy a mérete,
miközben a használati kategóriát sem szabad cserélni.
Ma már választhatunk diagonal vagy radial kerekeket, de ne cserélgessük őket, hanem akkor minden kereken használjuk ugyanazt. A terelés indexet vegyük figyelembe, hiszen a mi kényelmünket és biztonságunkat tartja szem előtt. Ez lehet nagyobb, mint amennyi a mi kocsink, azonban kisebb soha.