Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

A használt gumi kérdésében felmerülő Pro-k és Contra-k

2017. 06. 01. 13:57

A használt gumi kérdésével összefüggő vélemények rendkívüli mértékben eltérnek egymástól. Éppen ezért, mindazok, akik ezen a területen szeretnének megfelelő információk birtokába jutni, hogy beszerezhessék az optimális gumiabroncs-típust, nehéz helyzetben lehetnek.



Amennyiben a relatíve magas üzemanyag-árakat, a jármű karbantartási-, biztosítási-, parkolási- és egyéb díjait vesszük figyelembe, abban az esetben expenzívnek bizonyulhatnak e kerekekkel ellátott fémtárgy költségei, mely napjainkra már elérte azt, hogy esszenciális eszköznek minősítsék (ami a mobilitást illeti).



A gazdaságosságra törekvés a havi szintű „ezerarcú” ráfordítások folytán, lényeges magatartássá válhat (vált), amely habitus a járműbirtoklók esetében is egzisztál.



 



Használt gumi vélemények



A Right Turn oldal egyik cikkében azt a javaslatot olvashatjuk, hogy, amennyiben megtehetjük, akkor inkább tartózkodjunk a használt gumi vásárlás attitűdjétől, mindezt a tanácsot pedig biztonsági alapokra helyezte a szerző, aki szerint nem minden esetben célszerű a takarékoskodás beillesztése.



A hozzáállás mind a személy-, mind a teherautók használt gumi abroncsaira vonatkozó álláspontot tükrözi, amelynek egyik nyomós indoka az lehet, hogy bár költséghatékonyabb megoldásnak bizonyul, az új szettvásárlással összevetve, mégis, használatuk, javítási igényük extra kiadásokat hozhat magával, emellett a balesetveszély ugyancsak egy szignifikáns ellen-indoknak mutatkozik ez esetben. Továbbá:




  • veszélyesek lehetnek a vezetők biztonságára

  • a látszólag jó állapotban lévő használt gumikra nem jellemző az „óbor-sajátosság”, mely kora előrehaladtával egyre értékesebb, éppen ellenkezőleg:

  • a gumiabroncs idővel elhasználódik

  • érzékenyebben reagál a külső hatásokra

  • a gumikeverék oxidálódhat (deteriorálódhat)

  • sajnálatos módon, néhány használt gumi kereskedő rá is fest feketével a felületre, az újabb, és jobb hatás elérése érdekében, hogy úgymond „jobb színben” tüntethesse fel a már eleve „second hand”- terméket (lásd pl. erre hivatkozva a Right Turn oldal cikkjeit).



 



Pro-k és Contra-k használt gumi kérdésben



Az alábbi táblázat arra szolgál, hogy könnyebben áttekinthetővé tegye a használt gumi problematika terén felmerülő ellene-mellette érveket. Természetesen a teljesség igénye nélküli, tájékoztató jellegű kísérlet gyanánt született a terv, amelynek keretében a szerző több témaspecifikus oldalt használt forrásképpen, amelyeket a szükséges helyeken meg is tekinthet, és amennyiben felkeltette az érdeklődését a „tudósítás”, mely dióhéjba kéredzkedett, úgy részletesebb tudnivalók érdekében rákereshet az adatokra.



Használt gumiabroncs Előnyei



- olcsóbb megoldás az új termékek beszerzéséhez viszonyítva



- gazdaságosság, takarékosság



- környezetkímélő magatartás



(forrás: Right Turn oldal)



 



Új gumiabroncs Előnyei



- a Right Turn javasolja az új gumiabroncsok használatát saját biztonságunk érdekében



- kevesebb rizikófaktort hozhatnak magukkal



- alacsonyabb a gumidefekt-kockázat, amely balesetek potenciális előidézője is lehet



- a gyárilag hitelesített gumiabroncsok vásárlása megbízhatóbb opciónak bizonyul



- a garanciaérték fokozhatóvá válik, amennyiben szakemberrel szereltetjük fel az új gumiabroncsokat



- ha módunk nyílik arra, hogy időközönként egy specialista szakértelmére hagyatkozva, abban bízva, leellenőriztessük a termékeket, növelhetjük az élettartamát is (biztonság, útkészség, gumiabroncsok periodikus tesztje stb.)



 



Használt gumiabroncs hátrányai



- a használt gumiabroncs-ipar viszonylag kevés minőség-ellenőrzést hajt végre (alig, esetenként, egyáltalán nem alkalmaz)



- nem, vagy nem minden esetben vonatkoznak rájuk a szövetségi előírások, normák



- előfordulhat, hogy még egy biztonsági ellenőrzésben sem részesülnek újraértékesítés előtt



 



Új gumiabroncs hátrányai



- jóval expenzívebb, drágább megoldásnak bizonyul a használt gumi árakkal összevetve



 



A Consumer Reports (lásd: consumerreports.org) 2011-ben megjelent írása szerint, melynek témája a használt gumi vásárlás volt, azt olvashatjuk, hogy bár a pénztárcánkat a becsaphatjuk, azonban fellépésünkkel nem minden esetben számolunk azzal, hogy váratlan költségek is felüthetik a fejüket.



A kőolaj alapú nyersanyagok költségének emelkedésével párhuzamosan a gumiabroncsárak is növekednek, amely egyfajta „vásárlói/vásárlási fájdalom” előidézője is lehet. Az „olcsóbb” alternatíva a másodkézből történő abroncsbeszerzés lehet, azonban ne feledjük el a következő tényezőket sem, vásárlás előtt:




  • a használt gumi példányok terheltek, alacsonyabb nyomással rendelkeznek, vagy e faktorok kombinációjával bírnak, melyek birtokában belső károsodás ütheti fel a fejét

  • viszonylag/egyáltalán semmit sem tudunk a gumiabroncs múltjáról



A Cars Direct (lásd: carsdirect.com) véleménye e tekintetben az, hogy az új, és a használt gumi életképessége eltérő lehet, a többi álláspont összecseng az előzőkkel, tudniillik:



Előnyként tartható számon:




  • a kedvező árképzés

  • a takarékosság

  • segít csökkenteni a hulladékhegyek halmozását

  • néha szert tehetünk alig használt „új régi” gumiabroncsokra is

  • alkuképes árak



Hátrányként lépnek elő:




  • az egyenetlen kopás

  • ha az előző tulajdonos nem biztos, hogy kellő időt fordított a készlet karbantartására

  • elhasználódott

  • online értékesítés esetében nem (vagy nem minden esetben) lehet alaposan szemügyre venni a terméket

  • a kereskedők a nyakkendővel együtt nem biztos, hogy magukra öltik a konstans lelkiismeretes kalmár tulajdonságait, mondván, hogy „az üzlet, az üzlet”



 



Fórumok, melyek bizonyítékok arra, hogy sokan érintettek az használt gumi/új gumi kérdéssel kapcsolatban



A fórumrendszerek az internet kínálta lehetőségek egyik nagyszerű verziói, amelyek segítségével a felhasználók számára, különféle témák tekintetében, széles kommunikációs út nyílik meg, távolságtól függetlenül.



Mindazon érdeklődő-kereső, vásárolni szándékozó személyek, akik adnak a felhasználók véleményeire, további részletekre lelhetnek ezeken a felületeken. Olyan egyénektől kérhetnek útbaigazítást, akik használták, ill. kapcsolatba kerültek az őket érdeklő árucikkekkel. A fórum kiváló lehetőség a tájékozódásra.



A használt gumi szférában mentor lehet egy ilyesfajta fórum, mint példaként a Reddit (lásd: reddit.com), ahol a bennünket jelen pillanatban érdeklő témakör kapcsán is hangzottak el vélemények.



Néhány fórumozó webhasználó hivatkozik olyan kiskereskedőkre, ahol működtetik a hármat fizet, négyet kap ügyfélorientált elvet, ill. üzleti módszert. Ez utóbbi eljárásmódot számos értékesítő szívesebben alkalmazza, mint a használt gumiabroncs-szektor mozgósítását.



 



A használt gumiabroncs-üzleti felmérésekről



A használt gumi kereskedés egy hatalmas üzleti ágazat. 1989-ben Clarence Ball, a Michelin egy korábbi igazgatója, felmérést végzett e kérdésben, és ezzel kapcsolatos következtetései nem voltak derűlátók (a látszat itt valóban csalhat, a kockázatvállalás mértéke, pedig nagyobb, mint egy új szett esetében).



Néhány éve a Rubber Manufacturers Association is tesztelte a használt abroncsok piacát Texasban, ahol a konklúzió az lett, hogy a vizsgált termékek túlnyomó többsége, biztonsági szempontból nem bizonyult  a legjobbnak (kopott, látható károk, helytelen javítások „lenyomatai”, kockázatos vállalkozás lehet tehát beszereznünk ezeket a gyártmányokat, mivel semmit sem tudunk a karbantartás históriájáról).



A TIA-tagok ugyancsak támogatják a nem biztonságos gumiabroncs-szabályozást, amely lényegében minden olyan típusú gumira vonatkozik, amely kevesebb mint 2/32 hüvelyk mélyen fut; dudorok, hasadások vannak rajta stb.



 



Amely kereskedések nem forgalmaznak korábbi tulajdonossal rendelkező abroncsokat, miért nem teszik?



A Tire Buyer (lásd: tirebuyer.com) eleve nem forgalmaz „previously owned” (korábban használt) abroncsprofilokat, ennek oka pedig nem más, mint a biztonság-faktorra alapozás. A „reach-me-down” jellemvonású secondhand abroncsok egyik előnye a méltányos árképzés (habár a vélemények ezen a téren is differenciálódnak).



A használt gumiabroncsok tekintetében nincs garancia a biztonságot illetően. Néha látható a futófelületi kopás, ám amennyiben vannak belső károsodások, azokat szabad szemmel igencsak nehéz észrevenni.



A hat évnél idősebb gumiabroncsok használatát a gyártók sem javasolják, hiszen ezek a típusok már el kezdtek lebomlani. Abban az esetben, ha volt elődje a gumiabroncsnak, az új tulajdonos nem tudhatja, hogy milyen előtörténettel került hozzá az ismeretlen eszköz. Egy viszonylag újonnan eladott, és újraértékesített abroncs esetében kérdés, hogy miért vált meg tőle a gazdája, miért lehetett elégedetlen?



Nem lehet tudni továbbá, hogy milyen terepen, milyen időjárási körülmények között futott; elszenvedett-e egy közúti balesetet, vagy sem; milyen feltételek között tárolták, volt-e balul elsült javítási beavatkozás tárgya?



Természetesen, minden esetben az autótulajdonos választásán múlik a döntő lépés megtétele. Ön elmozdulhat egy kedvezőbbnek mutatkozó alternatív megoldás felé is, amely alacsonyabb költséggel kínál új profilokat.



 



Téli- és nyári használt gumiabroncsok



Akár téli-, akár nyári használt gumiról van szó, az online felületeken rálelhetünk egy bennünket érdeklő gumiabroncs-példányra.



Az SRS elnöke szerint: számos balesetet a használt gumiabroncsok számlájára írhatunk fel. A Nemzetközi Közúti Közlekedésbiztonság Igazgatóságának benyújtott, 108 halálesetet tartalmazó lista, az SRS állítása szerint azért történhetett meg, mert a gumiabroncsok  hat évnél régebbiek voltak.



2003 novemberében az SRS felszólította az NHTSA-t, hogy írja elő a gumiabroncsok eltávolítását az autópályákról, ha azok élettartama meghaladta a hat évet (a gyártás idejétől számolva). A Ford Motor Co. és a Daimler Chrysler A.G. egyaránt támogatták ezt a „hatéves korlátnak” nevezett stratégiát.



A Gust ugyanakkor felvetette az SRS-papírok használatát is, amely a gumiabroncsok lézeres vizsgálatát szolgálná, alátámasztva a biztonsági igényeket, valamint a minőségi felülvizsgálást.



 



Jó hírek használt gumiabroncs-téren



A Best Used Tires (lásd: bestusedtires.com) ár-összehasonlítási listáin megtekinthetjük példaképpen azt, hogy négy darab (egy szett) használt Continental 4x4 Contact 235/50/19 új árértéke 1126. 03-, míg egy másodkézből származó készlet ára: 412.74 dollár, amellyel akár közel 714 dollárt is megspórolhatunk.



A fórumozók egy része nem szerzett kellemetlen tapasztalatokat, nem okozott problémát számukra az, hogy rászánták magukat egy használt gumiabroncs-vásárlásra.



Az alapos, presztízsre és ügyfelekre hosszú távon számító, erre alapozó kereskedők esetében, akár jól is járhatunk, ha anyagilag nem a legalkalmasabb pillanatban robbant be egy (valljuk be: pénztárcánkkal, megtakarított összegeinkkel nem a legkíméletesebben bánó) kiadás, amelynek során le kell cserélnünk fémkedvencünk „cipőit”.



A shierográfia segítségével, mely a gumiabroncsok MRI-jének is tekinthető vizsgálat, a nagyméretű kereskedők megengedhetik maguknak (ára kb.: 150-, 200 ezer dollár körül mozog). A termék 25 másodpercen belül megvizsgálja a gumiabroncsokat.



A nehéz kezelhetőség, a futófelület kopása indokolhatja a gumiabroncs-cserét, viszont mi történik abban az esetben, ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy éppen ebben a váratlanul beállt helyzetben nyúljunk bele mélyen a pénztárcánk belsejébe?



A használt gumi vásárlás lehet egy köztes, kompromisszum-értékkel bíró megoldás, hiszen ezen a territóriumon az árak az újakhoz képest, akár a felére is csökkenhetnek.



Ez a gazdaságos megoldás, amely jó esetben, akár több ezer kilométernyi utazást is biztosíthat, amire szükségünk lehet, addig, amíg újabb helyettesítésre, és a szükséges pénz összegyűjtésére sort kerítünk.



Néhány megbízható használt gumi kereskedő nem éri be mással, csak a „magas” besorolású gumiabroncsok forgalmazásával (még, ha használtak is, ezek a példányok). Ingyenes szállítást, 90 napos pénzvisszatérítési garanciát, telefon-, Live Chat- és e-mail támogatást, kapcsolatfelvételt, és kiváló online árakat kínálnak.


Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft