Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

ADAC 2018 nyárigumi teszt: Meglepő helyezések születtek

2018. 02. 23. 15:44

A tavasz első jele minden évben, hogy a Német Autóklub kiadja a legfrissebb nyárigumi tesztjének eredményeit. A teszteljárásban most sem volt semmi változás. A jól bevált módon, kettő méretben versenyeztek az abroncsok. Az egyes mérések eredményeit pontozták, majd a pontokat súlyozva összegezték.



A nyárigumikat a két leggyakoribb méretben, 205/55R16 és 175/65R14 tesztelték. A tesztautó egy VW Golf és egy Ford Fiesta volt. Az élen nem történt meglepetés, a prémium gyártók hozták a tőlük elvárt kiváló helyezéseket. A középmezőnyben viszont meglepően sok olyan márka végzett, amely valamelyik prémium gyártó kisebb, kevésbé ismert márkája.



A kisautók leggyakoribb mérete a 175/65R14. Ebben a méretben 14 nyári gumiabroncsot vetettek össze a teszten. A vizsgált gumik közül kettő kapta meg az ADAC „JÓ” minősítését, 11 kapott „KIELÉGÍTŐ” besorolást és egy zárt „ELÉGSÉGES” eredménnyel.



A teszt legnagyobb meglepetését ez a méret okozta. Az első helyen nem a megszokott prémium márkák állnak, hanem két (talán kevésbé ismert) középkategóriás abroncs, a japán Falken Sincera SN832 Ecorun valamint a Continental leánymárkája, a Semperit Comfort-Life 2. Mindkét abroncs kiegyensúlyozott teljesítmény nyújtott. A komfort kivételével minden vizsgált kategóriában „JÓ” besorolást kaptak. A komfort besorolása viszont mindkettőnek elég gyenge lett. A Falken legnagyobb erőssége a száraz úton történő tapadás, míg a Semperit a nedves tapadás kategóriájában végzett kiemelkedő helyen.



A középmezőny ismét elég szélesre sikeredett. A gyengébb pontokat legtöbbször a nedves tapadásra kapott pontszámok indokolják. A 11 „KIELÉGÍTŐ” abroncs sorrendben:



• Dunlop Street Response 2 (2,6)



• Kleber Dynaxer HP (2,8)



• Vredestein T-trac 2 (2,8)



• Apollo Amazer 4G Eco (2,9)



• Pirelli Cinturato P1 Verde (2,9)



• Pneumant Summer ST2 (2,9)



• Continental ContiPremiumContact 5 (3,0)



• Goodyear EfficientGrip Compact (3,1)



• Fulda EcoControl (3,2)



• Firestone Multihawk 2 (3,3)



• Maxxis Mecotra 3 (3,4)



A Continental kivételével mind a 11 márkának meggyűlt a baja a nedves aszfalttal. A Continental kiemelkedik a mezőnyből, mert a nedves teljesítménye jócskán felülmúlta a többiek próbálkozásait. A besorolását a kopásállóság teszten elért gyenge teljesítménye magyarázza.



A Dunlop a Continentalhoz hasonlóan hajszálnyival csúszott le a „JÓ” besorolásról, míg a Goodyear, Fulda, Firestone és Maxxis abroncsok szintén a nedves teszten veszítettek pontokat.



Egy gumiabroncs szerezte meg a nem túl előkelő „ELÉGSÉGES” besorolást: a Sava Perfecta. Ezt a nedves úton nyújtott silány teljesítményének köszönheti főként fékezésnél.



A tesztről hiányzott néhány fontosabb márka, mint a Michelin, Hankook és a Bridgestone. Ennek oka, hogy mindannyian új modellekkel jönnek ki 2018 nyarára, de ezek a teszt időpontjában még nem voltak elérhetőek.



1756514



Nagyobb méretért kattintson a képre!



A másik méret, a leggyakoribbnak számító 205/55R16 volt. 16 nyárigumit vettek górcső alá ebben a méretben. Itt más kicsit jobb eredmények születtek. Hat alkalommal osztották ki a „JÓ” besorolást, nyolc „KIELÉGÍTŐ” és két „ELÉGSÉGES” eredmény született.



Lesz miből válogatnia annak, aki kiemelkedően jó teljesítményű gumikat szeretne vásárolni, hiszen a tesztelt darabok több mint egyharmada remekül szerepelt. Három prémium és három középkategóriás nyárigumi kapott „JÓ” osztályzatot:



• Michelin Primacy 3 (2,1),



• Bridgestone Turanza T001 Evo (2,3)



• Continental ContiPremiumContact 5 (2,3)



• Firestone Roadhawk (2,3),



• Semperit Speed-Life 2 (2,4).



 



Mind a hat abroncs kiegyensúlyozott, megbízható teljesítményt nyújtott minden vizsgált paraméterben. Nem meglepetés, hogy a Michelin lett a legjobb kopásállóság terén. Nedves úton a Bridgestone és a Semperit brillíroztak. A Hankook száraz úton körözte le a versenytársait, míg a Continental és a Firestone minden teszten kiegyensúlyozottan jól szerepelt. A Continental ráadáskéni magasan megnyerte az üzemanyag-takarékossági kategóriát.



A középmezőnyben végzett, „KIELÉGÍTŐ” besorolást kapott nyárigumik sorrendben:



• ESA + Tecar Spirit 5 HP (2,6)



• Kumho Ecsta HS51 (2,6)



• Pirelli Cinturato P7 Blue(2,6)



• Fulda Ecocontrol HP (2.9)



• Giti Premium H1 (3.0)



• Goodyear EfficientGrip Performance (3.0)



• Nexen N'blue HD Plus (3.0)



• Cooper Zeon CS8 (3,2)



A Kumho kivételével mindegyik a nedves teszteken veszített pontokat. A Giti, Goodyear és Nexen abroncsok további lemaradást produkáltak a kopásállóság teszteken, míg a Cooper abroncsok a nedves mellett száraz útszakaszon sem tudtak meggyőző teljesítményt felmutatni. A Kumhonak ugyan sikerült egész kiváló helyen végezni a nedves teszteken, de a száraz útszakaszokkal már meggyűlt a baja.



Az „ELÉGSÉGES” besorolást az Infinity Ecosis és a Vredestein Sportrac 5 nyerte el. Viszonylag ritkán, de előfordul, hogy egyes gumiabroncsokat leértékelnek, mert nem mennek át az ADAC nagysebességű tesztjén mind. Ezt a részét a tesztnek a többivel ellentétben idén szigorították. Ennek ellenére mindkét abroncs átment a kevésbé szigorú ECE teszten.



2055516



Nagyobb méretért kattintson a képre!


Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft