Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

ADAC 2018 téligumi teszt

2018. 09. 25. 14:32

A jelenlegi téli gumiabroncs teszten összesen 28 gumiabroncs vizsgázott a kis és kompakt autóra való abroncsok közül. gumiabroncsot kellett a kisautóban és a kompakt osztályban bizonyítani. Az eredmények a "jó" és a "nem ajánlott" között mozognak. Nagy meglepetés idén sem született, még mindig a prémium márkák végeznek a legjobb helyen.



A tesztről



A téli gumiabroncsnak hóban, jégen és nedves útfelületen is jól kell tapadnia, és a lehető legkevesebb üzemanyagot kell fogyasztania. Ezen összetett feladatok mellet az ADAC teszten még számos más kihívásban is helyt kell állniuk az abroncsoknak, mint az aquaplaning, stabilitás és tartóssági tesztek. Az idei vizsgálatok során a kisautó dimenzióban (175/65R14) a Continental és Dunlop végzett „Jó” eredménnyel, míg a kompakt autók osztályában (205/55R16) a Continental és Dunlop mellett a Goodyear is megkapta a „Jó” besorolást.



A 175/65R14 méret eredményei



Idén 12 téli gumiabroncs vett részt a teszten az utolsó generációs kompakt kisautókra szánt 175/65R14 T méretben. A T sebességindex maximum 190 km / h sebességgel használható biztonságosan. A vizsgált gumiabroncsok mindegyike 82 (475 kg) súly index-el van ellátva, kivéve a Nankang, ami 86 (530 kg).



Két „Jó”, nyolc „Kielégítő”, egy „Elégséges” és egy „Nem ajánlott” a végeredmény született



Két vizsgázónak sikerült megkapnia a „Jó” értékelést. Mindkét téligumi a prémium kategóriába tartozik: a Continental TS860 és a Dunlop WinterResponse 2. Mind a két abroncs stabil, minden szempontból kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Csak kevéssel csúsztak le a „Nagyon jó” kategóriáról, üzemanyag fogyasztás tekintetében a Dunlop jobbnak bizonyult, mint a versenytársai.



A középmezőnyben „kielégítő” eredménnyel végzett nyolc abroncs kisebb gyengeségei akadályozták meg, hogy jobb helyet szerezzenek:



„Kielégítő” eredménnyel zárt:




  • Firestone Winterhawk 3

  • Nokian WR D4

  • Goodyear UltraGrip 9

  • Debica Frigo 2

  • ESA + Tecar Super Grip 9

  • Sava Eskimo S3 + 

  • Vredestein Snowtrac

  • Pirelli Cinturato Winter



Száraz, havas és jeges úton a Firestone Winterhawk 3 kiemelkedik a csoportjából, de a nedves úton mutatott teljesítménye miatt az összesítésben csak „Kielégítő” eredményt kaphatott.



A Nokian WR D4 és a Goodyear UltraGrip 9 száraz és havas felületen gyengélkedtek, míg a Debica Frigo 2 és a Sava Eskimo S3 + száraz és nedves úton is gyenge teljesítményt nyújtott.



Kopásállóságban a Goodyear minden versenytársát legyőzte.



A Pirelli Cinturato Winter nedves, havas, jeges úton is remekelt, de a száraz teljesítménye, illetve a komfortja miatt nem kaphatott jobb helyezést.



„Elégséges” eredményt kapott a Semperit Master-Grip 2, mivel száraz úton nem tudta megközelíteni a többiek teljesítményét.



A Nankang Snow SV-3 gumiabroncs olyan rossz teljesítményt nyújtott nedves és havas úton, hogy a „Nem ajánlott” besorolás a legjobb, amit elérhetett.



Megjegyzés a hiányzó márkákról vagy modellekről: 



A tesztről észrevehetően hiányzott a Michelin és a Hankook is. Ennek több oka is van. A teszt idején nem volt világos, hogy a Michelin melyik mintát kívánja a jövőben árusítani, marad-e az Alpin 4 vagy leváltják. Nem akartak olyan gumiabroncsot tesztelni, ami lehetséges, hogy nem is lesz elérhető a vásárlók számára.



A Hankook megváltoztatta a W452 gumiabroncsok keverékét, és ez, az új gumi még nem volt elérhető a kereskedelmi forgalomban a teszt idején.



1756514



Nagyobb méretért kattintson a képre!



A 205/55R16 méret eredményei



Ebben az évben az ADAC 16 téli gumiabroncsot tesztelt a legnépszerűbb, 205/55R16 H méretben. a H sebesség index 210 km / h legnagyobb sebességet jelent, a 91-es súlyindex pedig 615 kg maximális terhelést.



A tesztjármű egy VW Golf volt, aminek a gyári mérete is 205/55R16. 



Három „Jó”, tizenegy „Kielégítő” és egy-egy „Elégséges” és „Nem ajánlott” eredmény született



Ebben a méretben három versenytőnek sikerült kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtania és ezzel megkapni a „Jó” besorolást:




  • Continental WinterContact TS 860

  • Goodyear UltraGrip 9

  • Dunlop WinterResponse 2



A Continental és a Goodyear abroncsai csak kis mértékben térnek el egymástól, így összességében azonos pontszámmal végeztek. A Dunlop csak a nedves tulajdonságai miatt maradt le minimálisan a két éllovastól.



A középmezőny idén is szélesre sikeredett, tizenkét téligumi tudhatja magáénak a „Kielégítő” besorolást:




  • Kleber Krisalp HP 3  

  • Michelin Alpin 5  

  • Nexen Winguard SnowG WH2  

  • Fulda Kristall Control HP 2  

  • Vredestein Snowtrac 5  

  • Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  

  • Nokian WR D4

  • Yokohama BluEarth Winter V905  

  • Kumho WinterCraft WP51

  • Giti Winter W1

  • Pirelli Cinturato Winter



A Kleber a nedves, a Michelin a havas úton nyújtott gyenge teljesítménye miatt csúszott le a „Jó” helyezésről. A Nexen és a Fulda havas és nedves úton is gyengélkedtek. Nem meglepetés, hogy idén is a Michelin nyerte a kopásállóság tesztet, de a Nexen, a Bridgestone és a LAufenn szorosan a nyomában vannak.



„Elégséges” besorolást a Semperit kapott, mivel száraz és havas útszakaszon is messze elmaradt a versenytársaitól.



Egyetlen gumiabroncs kapott „Nem ajánlott” minősítést, a Laufenn LW31, ami nedves úton nem tudott kielégítő eredményt nyújtani.



2055516



Nagyobb méretért kattintson a képre!


Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft