Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

Kopott vagy nem kopott? - Téli gumi profilmélység

2016. 08. 03. 08:45

A téli gumi profilmélység szempontjából sem elhanyagolható. Nagyon fontos, hogy az éppen évszaknak megfelelő gumikat folyamatosan ellenőrizzük és mindig legyünk résen, hiszen a túlzottan elkopott gumik igen életveszélyesek.



Téli gumi profilmélység vizsgálat



Téli gumi profilmélység



Az elhasználódás maximálisan megengedett mértékét törvény is szabályozza. Minimális 1,6 milliméteres profilmélység az, ami maximálisan megengedhető.  Amikor egy gumiabroncsnál a kopásról beszélünk, akkor mindenkinek a profilmélység jut eszébe, pedig nem csak ezen az egy dolgon áll vagy bukik, hogy egy abroncs elhasznált-e vagy sem. A gumik mintázata úgy van kialakítva, hogy kellő tapadást és vízelvezetést, csúszásmentességet biztosítson. A téli gumi profilmélység vizsgálatára többféle lehetőség is adott. Minden gumiabroncs egy úgynevezett kopásjelzővel van ellátva, ez gyártótól független, hiszen kötelező jelzés minden gumin. A gumin a hosszanti árkokban kis blokkokban helyezik el ezeket a jelöléseket, amelyek a kopás közben egyre jobban láthatóvá válnak. TWI feliratot vagy egy picike háromszöget kell keresni a gumin. Vagy a mintaárokban vagy pedig a gumiabroncs váll részén lesz ez a jelölés. Ez gyártónként eltérhet. Van más lehetőség is a téli gumi profilmélység vizsgálatra. Úgy is elvégezhetjük az ellenőrzést, hogy egy profilmélység mérőt vásárolnunk. Így egy teljesen pontos és hivatalos értéket fogunk kapni. Amikor már eléri a törvényben meghatározott minimumszintet, akkor azonnal le kell cserélni, mert elérte a maximális kopási lehetőséget. Ugyan a törvény ezt meghatározza, de ha jót akarunk magunknak és úgy gondoljuk, hogy fontos a saját és utasaink testi épsége, akkor már 2 mm körül elkezdjük keresni az új szetteket és nem várjuk meg a törvényben meghatározott szint elérését. Téli gumiknál pedig még a 4 mm is nagyon gyanús, így akár ekkor is elkezdhetjük a következő abroncs beszerzését.  Így biztosíthatjuk a stabil és biztonságos autóvezetést a téli változékony időszakban.  Nagyon sokszor a gumik kopása nem egyenletes, ezért ha van ilyen prof mérőnk, akkor több helyen is elvégezhetjük a mérést.



Milyen sérülések érhetnek még egy gumit, ami miatt cserére szorul?



Téli gumi profilmélységA téli gumi profilmélység vizsgálat mellett más szempontok alapján sem árt ellenőrizni a gumikat, hiszen számtalan veszély leselkedik rájuk nap, mint nap. Amikor nagy sebességgel megpadkázzuk a kerekeket vagy áthajtunk egy árkon, akkor a gumiabroncsunk vázszerkezete sérülhet. Sajnos ezekben az esetekben nem azonnal láthatóak a károsodások és nem mindig fedezhetőek fel sérülésre utaló nyomok. Mi ugyan nem látjuk, de ekkor is megsérül egy pár úgynevezett „kordszál”. Mivel haladás közben a gumi továbbra is be fog rugózni, ezért ez a sérülés ki fog terjedni egy nagyobb felületre. Amikor már a gumi oldalán dudorok keletkeznek, akkor biztosak lehetünk abban, hogy szálhasadás áldozata lett abroncsunk. Azok, akik ilyen abroncsokkal közlekednek, bármikor durrdefekt áldozataivá válhatnak. Ezekben az esetekben a belső légzáró és a külső burkoló réteg tartja bent a levegőt. Amikor ezt a hibát észleljük, azonnal cseréljük le a kerekeket. A szálszakadást javítani sajnos nem lehet. Sok olyan szervizt találni, akik vulkanizálással kijavítják ezeket a hibákat, de a szöveteket ők sem tudják összevarrni. Továbbra is fent fog állni a durrdefekt lehetősége. A téli gumi profilmélység vizsgálat mellett tehát a körültekintő általános átvizsgálásokat is el kell végezni, főleg akkor, amikor hosszabb út előtt állunk.


Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft