Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

Szabálytalan gumikopás – mik a lehetséges okok?

2014. 05. 26. 14:24

A biztonságos közlekedésban kiemelt szerep jut a gumiabroncsoknak. Elsősorban a profilmélységre szokták felhívni a szakemberek a figyelmet, de ennél jóval több jellemzője járul hozzá a kifogástalan úttartáshoz és a száraz, valamint nedves körülmények közötti optimális működéshez. Gyakorlatilag a gumiabroncsokon keresztül kerül kapcsolatba az autó az úttal, s mind a fékezésnél, a kormányozhatóságnál, mind az út egyenetlenségeinek kiegyenlítésekor, az úttartásnál és a tapadásnál szerep hárul a gumikra. Az abroncsok felépítése azonban jóval bonyolultabb mint amilyennek az elsőre kinéz, ugyanis nem pusztán gumiból állnak azok, hanem abba ágyazott többféle textil-, és acélbetétekből is. Autósként a futófelület kopottságával találkozunk a mindennapokban, lássuk tehát, milyen okokra vezethető vissza, ha szabálytalan gumikopást tapasztalunk gépjárművünknél! Alacsony nyomás Az abroncsok nyomására akkor is érdemes ügyelni, ha tárolásról van szó, de különösen így van ez használat során. S hogy miért fontos ez? Többek között a gumikopás miatt, valamint ezzel egyidejűleg a fogyasztás és az abroncs élettartamának okán is. Talán a legrosszabb, ami történhet a gumival, az az előírtnál alacsonyabb nyomáson történő használat. Ilyenkor a mintázat két külső szélén, az úgynevezett vállain látható fokozott kopás, ami egyértelműen az alacsony nyomásra utal. Ekkor fokozottan ki van téve az abroncs a túlmelegedés veszélyének, de az üzemanyag-felhasználás sem túl gazdaságos, hiszen növekszik a gördülési ellenállás. Túlnyomás Abban az esetben, ha az előírtnál magasabb a nyomás, akkor a futófelület közepén tapasztalható a kopás, hiszen ide esik a terhelés jelentős része. Erre is igaz, hogy az így kialakuló szabálytalan kopás csökkenti az abroncs élettartamát. Alkatrészek kopása Elsősorban műszaki jellegű problémákra utal, ha az abroncson domborulatok fedezhetőek fel. A szakemberek főként az első gumik esetében szoktak találkozni ilyen jelenséggel, de a hátsókon is előfordulhatnak. A nem megfelelő kiegyensúlyozottság, a kormányrendszer, a lengéscsillapítók, továbbá a felfüggesztés hiányos működése, kopottsága mind-mind okozhatja az egyenetlen kopást. Beállítási hiányosságok Futómű beállítással orvosolható a futófelület szélén tapasztalható fűrészfog-jelenség. Amennyiben ilyet tapasztal, keresse fel a szervízt, hiszen ezzel az abroncsok élettartama hosszabbítható meg jelentősen, hogy a biztonságos közlekedésről, és a gumik optimális teljesítéséről már ne is beszéljünk. Autósként tehát semmiképpen nem mehet el a gumi futófelületének folyamatos ellenőrzése mellett. A dudorok megjelenése, a megszokottól eltérő kopás, vagy az oly sokszor emlegetett profilmélység előírás alá csökkenése mind olyan jellemzők, amelyekre ajánlott nagyon odafigyelni. Nyárigumik esetében a hatósági előírás 1,6 mm, de célszerű nem megvárni, míg az abroncs ennyire kopott lesz. Cserélje időben, hiszen a tesztek is azt bizonyítják, hogy nedves utakon akár kétszeresére is növekszik a féktáv, ha a profilmélység ennyire alacsony.


Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft