VásárlásAhogy azt már korábbi cikkünkben megírtuk, az Auto Bild nem aprózta el a gumiabroncsok tesztelését a 2019-es téli szezon előtt. Egészen pontosan 53 különböző gumiabroncsot vizsgáltak meg. (korábbi cikkünket ide kattintva találja...)
Már az első biztonsági ellenőrzés után, (a 80 km / h sebességű nedves pályán végzett fékteszt után) egyértelművé vált, hogy az alacsony kategóriájú gumiabroncsok legnagyobb ellenfele a biztonság! Például a Laufenn I Fit LW31-nek teljes tíz méterrel nagyobb féktávolságra van szükség, mint a Bridgestone Blizzak LM 005-nek , amely nedves felületen történő fékezés esetén a legjobb eredményt érte el. A középkategóriás téligumik már bíztatóbb eredményekkel zártak, a Kleber Krisalp HP3 az egyik legjobb eredményt érte el az 50 km / h sebességű fékteszten. A legjobb helyen nem meglepő módon mégis a prémium márkák: Bridgestone, Goodyear, Michelin végeztek.
A téligumi teszt második fordulójába csak 20 abroncs jutott be, az a 20, amelynek a fékútja a legkisebb volt a nedves teszteken. A második szakaszban további 14 kategóriában kellett helytállniuk az abroncsoknak. Ezek például a havas, nedves, száraz útszakaszos tesztek, az aquaplaning vizsgálatok vagy az élettartam tesztek. Összesítésben a tesztet a Continental TS860 nyerte, a második helyezett a Goodyear UltraGrip Performance, a harmadik a Michelin Alpin 6 lett. A teszt meglepetése az Apollo Aspire XP volt, ami a negyedik helyet nyerte el összesítésben annak ellenére, hogy minőségét tekintve „csak” egy alacsony besorolású abroncs.
De lássuk a végeredményt: