Az idő egyre enyhébb, a reggeli fagyok egyre ritkábbak, ami azt jelenti, hogy közeledik a nyárigumi szezon. A német Auto Bild 2020-ban is magára vállalta, hogy segít kideríteni, melyik a legjobb nyárigumi a piacon. Az idei teszten 50 nyári abroncsot vizsgáltak meg, ahogy Ők mondják A-tól Z-ig minden fellelhető nyárigumit kipróbáltak az Avontól a Zeetex-ig. Idén luxus szedánokon végezték a teszteket: BMW 5, Mercedes E-osztály, Volvo S90.
A tesztelt gumiabroncsok között voltak a mindenki által ismert prémium márkák, mint a Bridgestone, Goodyear, Continental, Michelin, Pirelli, Vredestein a középkategória valamennyi népszerű képviselője, mint a Hankook, Nokian, Yokohama, Kumho, Toyo, Firestone, Fulda, Uniroyal és még sorolhatnánk. Az alacsonyabb kategóriából az Apollo, Giti és Maxxis valamint olyan távol keleti kevésbé ismert márkák, mint a Rotalla, Tristar, Marshal. Még egy King Meiler névre hallgató újrafutózott abroncsot is kipróbáltak, ami végül a legutolsó helyen zárt.
Ahogy azt már megszoktuk, a teszt első fordulója a fékutakról szólt. Azt vizsgálták, hogy mekkora fékúttal rendelkeznek az egyes nyárigumik nedves aszfalton 80 km/h sebességről fékezve, illetve ugyanezt száraz lejtőn 100 km/h sebesség mellet. Ahogy azt sejteni lehetett, a prémium abroncsok messze túlszárnyalták a mezőnyt ebben a kategóriában. A legnagyobb meglepetést a Hankook másodmárkája, a Laufenn és az itthon kevésbé ismert Zeetex okozta, amelyek várakozáson felül teljesítettek. A mezőny legnagyobb csalódása a Pirelli öregedő mintája a P Zero volt, amely csak a 25. helyen tudott végezni. Itt meg kell jegyezni, hogy a Pirelli újabb, P Zero PZ4 mintája a tavalyi teszteken azonos méretben sokkal előkelőbb helyen végzett a fékezési vizsgákon.
A következő példa remekül szemlélteti, hogy milyen fontos a jó gumiabroncs kiválasztása és milyen következménnyel járhat, ha nem megfelelő abroncsot használunk. Ha a legjobb fékúttal rendelkező gumiabroncsot felszereljük az egyik autóra – legyen ez a A autó – és a leggyengébben teljesítő nyárigumit egy másik – legyen az a B – autóra, azonos sebességről fékezve (80 km/h) nedves aszfalton a B jelű jármű 46,3 km/h sebességgel fog belecsapódni az addigra már álló helyzetben lévő A jelölésű autóba.
A legrövidebb fékúttal nedves aszfalton a Bridgestone nyárigumija büszkélkedhet, 28,7 méter, míg a leghosszabb fékúttal a King Meiler újrafutózott nyárigumi rendelkezik, egészen pontosan 43,2 méter. Száraz aszfalton a Michelin gumik a legjobbak 100 km/h sebességről 32,1 méter a fékút.
Ahogy azt már a cikkünk elején is említettük, ez még csak az első forduló volt, a teljes teszten csak az itt legjobban szereplő 20 abroncs fog részt venni. A további vizsgálatok között szerepel majd az aquaplaning tesztek, a kezelhetőség, a futás teljesítmény és a komfort mérések. A teszt második fordulója is jön hamarosan, de addig is nézzük meg a fékezési eredmények összesítését:
|