Blizzak ICE egy olyan téli gumi, melyet a mérsékelt és a sarkvidéki éghajlati környezetben előforduló, nehezen járható, tartósan hóval borított és jeges útviszonyokra alakítottak ki. Hazai viszonylatban ritka az ilyen időjárási szituáció, ezt leszámítva, a lényeg, hogy a téli gumiabroncsok jól tapadjanak hóban és jégen. Cikkünkben összefoglaltuk az új téli gumi legfontosabb tulajdonságait.
8%-kal kevesebb fékút, jeges útszakaszon
A korábbi modellekhez képest ez a téli 25%-kal tovább bírja a strapát
A zajszintje viszonylag alacsonyabb a többi abroncstípushoz képest
A Blizzak ICE téli gumit úgy fejlesztették ki, hogy használatával a jármű vezetője biztonságban legyen és alkalmazkodni tudjon az előforduló időjárási körülményekhez, különös tekintettel jeges útszakaszokon. Az autónk akkor csúszhat meg, ha a jeges útburkolat tetején egy parányi vízréteg alakul ki, amely meggátolja, hogy az abroncs kölcsönhatásba kerüljön az útburkolattal. Ennek az elkerülésére olyan multicellás összetevőkből készült, amely megköti a jégből származó vizet, és elősegíti az állandó tapadást.
Egyedülálló lamellák a mintázaton
Egy téli gumiabroncs hatékony teljesítőképessége a megfelelő mintázattal hozható összefüggésbe. Úgy alakították ki a Blizzak ICE futófelszínét, hogy a lamellák rendszere és a merev mintázati blokkok – a kiemelkedő abroncs részek a gumiabroncs futófelszínén – hozzájáruljanak a hatékony tapadáshoz és a jó fékezési teljesítményhez havas körülményeknél és jeges útszakaszokon. A mintázat abban szintén segíthet, hogy a téli gumi ellen tudjon állni a legextrémebb téli helyzeteknek, és az idő múlásával is fenntartsa jó teljesítőképességét.
A komfortos közlekedés nem mindig jelenti azt, hogy biztonságosan uralni tudjuk autónkat; ide tartozik, hogy maga az utazás csendes legyen, már amennyiben ez technikailag lehetséges. A gyártó által kiszervezett saját tesztek bizonyítják, hogy tökéletesített mintázata miatt a Blizzak ICE zajszintje kevesebb, mint egy átlagos szegecselt guminak. (A tesztre a gyártó kérésére a TÜV SÜD közreműködésével 2018 októberében és novemberében Németországban, Neubibergben került sor, 205/55 R16 méretű téli gumikkal felszerelt VW Golf VII típusú személyautón). A teszten a Blizzak ICE gumiabroncs 63,4 dB zajszinttel remekelt, míg a többi résztvevő (pl.: Nokian és további Bridgestone gumik) 70 decibel feletti külső zajt eredményeztek. Ebből jól látszik, hogy ez márkatípus igen jól teljesített a versenyben.
A speciális mintázat ugyan kimagasló blokkokat magában foglal, a barázdák jobban hozzájárulnak a levegő elvezetéséhez, és így megakadályozzák az utastérben előforduló zajt
Minden döntés egyéni szempontok szerint történik, továbbá számos autóvezető elmondta, hogy a Blizzak ICE meglepően csendes, a gumik hatékony tapadással rendelkeznek a fékezés szempontjából, ezáltal valódi biztonságérzetet adnak.