Az abroncsgyártók már rég felismerték, hogy az elektromos autókra tervezett abroncsokkal szemben magasak az elvárások, és számos új tényezőt kell figyelembe venni. A Hankook mindig is élen járt a fejlesztések terén, és az elmúlt években törekedtek arra, hogy az elektromos autók tulajdonosainak is olyan abroncsot tervezhessenek, melyek megfelelnek a magas elvárásainak. Most pedig meg is érkezett a Hankook iON i*cept, melyet kifejezetten elektromos autókra terveztek.
Az elektromos autók esetében számos tényezőt figyelembe kell venni. Egyrészt ezek a járművek nagyobb súlyt és nyomatékot érnek el, tehát az abroncsnak nagyobb terhelést kell elviselnie. A hatótáv kérdése is rendkívül fontos, hiszen az sofőrök szeretnének minél nagyobb távot megtenni egy feltöltéssel. A motorzaj is lényegesen alacsonyabb, mint egy benzin vagy dízel autó esetében, tehát az abroncs zaja sokkal jobban hallható, tehát fontos, hogy a gumi a lehető hangkibocsájtást érje el. A Hankook iON i*cept mindezt lehetővé teszi, sőt, még többet is nyújt, mint elvárnánk.
A Hankook fejlesztői úgy alkották meg a Hankook iON i*cept téli abroncsot, hogy az kiemelkedő téli vezetési teljesítményt érjen el, ez pedig iON INNOVATIVE TECHNOLOGY fejlesztéseinek köszönhető. Az abroncs megalkotásakor több innovatív technológiát is alkalmaztak, melyek lehetővé teszik a kivételes kezelhetőséget havas körülmények között is, az alacsonyabb gördülési ellenállást, és az alacsony zajszintet.
A kivételes útfelületi teljesítmény többek között az i Perfect Grip technológiának köszönhető, mely az iON INNOVATÍV TECHNOLÓGIA egyik fő eleme. Ennek köszönhetően sikerült optimalizálni a profilt, a mintázatot, a szerkezetet és az abroncskeveréket, emiatt pedig a Hankook iON i*cept kivételes tapadást ér el havas és jeges körülmények között is. A kezelhetősége is kiváló, a Grip Boost” technológia segítségével ugyanis közel 7%-kal nőtt a kanyarstabilitást.
A mintázati kialakítást is úgy fejlesztették ki, hogy növelni tudják a teljesítményt. A lamellák és az optimalizált lamella szögek optimalizálásával az abroncs minden téli körülménnyel megbirkózik, legyen hó, jég, eső vagy épp száraz, hideg útfelület.
Az iON INNOVATIVE technológiák segítettek abban is, hogy az abroncs alacsony gördülési ellenállást és csökkentett zajszintet érjen el. Az Opti Cure technológia segít abban, hogy optimálisabb legyen az energiafelhasználás, és az autó hosszabb távot tehessen meg.
Az Opti Pitch technológia pedig az alacsonyabb zajszintért felel, ugyanis ennek köszönhetően sikerült optimalizálni a blokkok sorrendjét. Természetese a zajszint csökkentésében a mintázati kialakításnak is nagy szerepe van. A V alakú mintázat ugyanis lehetővé teszi, hogy a külső és belső blokkok ne egy időben érjenek az aszfalthoz, hanem felváltva, ezzel is csökkentve a zajkibocsájtást.