HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Mire jó az ADAC idei téli gumiabroncs tesztje?

Mire jó az ADAC idei téli gumiabroncs tesztje?
2022. október 21.

 

Mint minden vizsgálat az ADAC tesztnek is az a lényege, hogy segítse az autótulajdonosokat a legjobb téli gumi kiválasztásában. A német autóklub Finnországban, Ivalo északi régióban összesen 16 darab 185/65 R15 méretű abroncsot tesztelt VW Polo vagy az Opel Corsa tesztjárművel száraz és nedves körülményeknél, havas és jeges útszakaszokon, szem előtt tartva a gumiabroncsok zajszintjét és üzemanyag-fogyasztását. A gumitesztben a kopás is kiemelt szerepet játszott. Magyarországon szerencsére nincsenek zord telek, azonban a magas hegyi szakaszon csak és kizárólag a jól megválasztott téli gumi adhat nagyfokú biztonságot. Ügyeljünk arra is, hogy a szabályokat betartva közlekedjünk, hiszen váratlan helyzetek mindig adódhatnak.

adac-teli-gumi-teszt-185-65-r15

 

A kínai gumik gyakran meghibásodnak

 

Négy gumiabroncsot Continental, Goodyear, Semperit és Michelin modellt értékeltek jónak. Ezt fenntartásokkal hét „kielégítő” minősítésű abroncs követi, amelyek némelyikének hiányosságai voltak hóban, száraz útfelületeken vagy a kopást tekintve. A Dunlop, a Fulda és a Barum három gumiabroncsa „elégséges” minősítést kapott, mert nem csak rosszul reagálnak a vezető utasításaira száraz utakon, de ami sokkal fontosabb, hajlamosak túlkormányozni a kitérő manőverek korai szakaszában”. – ahogy az autóklub szakértői is megjegyzik.

 

Két kínai gumi az Imperial Snow Dragon HP, valamint a Wanli SW611 „nem megfelelő. Az ADAC azt tanácsolja, hogy ne vásárolja meg ezeket a gumiabroncsokat, mert rendkívül rosszul viselkednek nedves úton: féktávolságuk 80 km/h sebességnél körülbelül tíz méterrel hosszabb, mint a Bridgestone-é (36,2 méter), amely első helyezést ért el. Érdekesség, hogy a Wanli Tire Co. Ltd. egy híres kínai vállalat, amely a Guangzhou Industrial Investment Holding Group Co. Ltd. tulajdonában van. A csoport három híres gumiabroncsmárkával rendelkezik; Wanli, Aptany és Sunny. Mindezek a márkák nagy keresletet mutatnak mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon. A világ legjobb 50 gumiabroncs-gyártója között is szerepel. A Wanli abroncsok kiemelkedő minőségben és kedvező áron készülnek. A teszt szerint tehát van még mit fejleszteni rajtuk.

 

A városi terepjárók és a tesztgyőztes téli gumik

 

A Skoda Karoq jármű esetében a tesztabroncsok 215/60 R16-osok voltak, ebből az ADAC 17 modellt vizsgált. A Continental, a Dunlop, a Goodyear és a Michelin abroncsai „nagyon ajánlott” minősítést kaptak. A fő kritériumokban nem voltak hiányosságaik. Az autóklub szerint a középmezőnyben más típusú abroncsok is jó alternatívát jelentenek. A járművezetőknek figyelni kell személyes vezetési profiljukra is. Például Yokohamában kevés a lehetőség a fejlődésre nedves és havas utakon, a Bridgestone itt még jobban teljesíthet.

adac-teli-gumi-teszt-215-60-r16

 

A teszt „legrosszabb” modellje az amerikai Coopertires volt, „feltételesen ajánlott” minősítéssel. Az ADAC szerint az abroncs száraz utakon „viselkedik” a legrosszabbul, „mivel az ív sugara megváltozik, és a vezetőnek gondot okoz az autó stabilizálása és az eredeti irányba történő kormányzás”. A kopásteszten is „messze a legrosszabbul” teljesítettek.

 

Kerüljük a nagyon olcsó termékeket!

 

Az olcsó gumiabroncsokkal kapcsolatban a legnagyobb gond a biztonság. Mi történik, ha a gumiabroncs egy kis szög miatt kilyukad, miközben 80-120 km/h sebességgel halad? Súlyos balesetet okozhat. Arról nem is beszélve, hogy a rossz minőségű autógumikkal károsítjuk a környezetünket is.

 

 

A legtöbb gumigyártó vállalat, mint például a Bridgestone vagy a Michelin már a fenntartható és környezettudatos termékek fejlesztésére törekszik.  Óriási a különbség a minőségben és a teljesítményben a különböző gumimárkák között. Egyes gumiabroncsmárkák jobban megfelelnek bizonyos járműtípusoknak vagy vezetési körülményeknek, mint mások. Tehát, bár nem mindig szükséges az adott márkától származó gumiabroncsot vásárolni, érdemes megfontolni az egyéni igények és körülmények alapján. Végső soron az a legfontosabb, hogy megtalálja az autójához és a vezetési stílusához megfelelő téli gumiabroncsokat.

 

Következtetés

 

A mostani téli gumiteszten rendkívül gyengén szerepeltek a kínai gyártású, kisautóra szánt téli gumik. Az ADAC nem tanácsolja ezek megvásárlását, helyette javasolja a tesztnyertes, valamint a középkategóriás abroncsok vásárlását, amelyek szintén hatékonyak lehetnek a személyes vezetési profilunktól függően.

 

A tesztet figyelembe véve nem biztos, hogy a legtöbb magyar autóvezető a „győztes” téli gumit fogja megvásárolni. Most sem változott az egyik kiemelten fontos kritérium: ez pedig a termékek ára, ugyanis egyre közelebb kerülünk a hideg évszakhoz, ezért drágábbak lesznek a téli gumik is. Ha szükséges új gumiszettet vásárolni, akkor időben figyeljük a hazai internetes boltokat és úgy szerezzük be a számunkra alkalmas téli gumit.

 

 

 

LEGFRISSEBB HÍREINK

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.