Amennyiben a hőmérséklet odakint tartósan 7 Celsius fok alá csökkennek, vagy az időjárási körülmények ezt megkövetelik.
Függ a jármű típusától, a vezetési stílustól, az időjárástól, az abroncs nyomásától, a tárolástól és a használat mennyiségétől.
Az abroncsok mindegyike tartalmaz kopásjelzőt, ami az 1,6 milliméteres profilmélységet jelöli. A jogszabály szerint amennyiben az abroncs kopása ezt eléri, azonnal cserélni kell, de biztonságunk érdekében már 3-4 milliméternél érdemes megejteni a cserét.
A választásban a legfontosabb, hogy mire szeretnénk használni az abroncsot. Ha sokat megyünk télen, és várhatóan havas és jeges úton is biztosan közlekednünk kell majd, feltétlenül prémium kategóriás modelleket válasszunk, ha csak ritkán, akkor a középkategória is megfelelő, de az alacsonyabb kategóriát érdemes elkerülni. A döntésben a független téli gumi teszteredmények segítséget nyújthatnak.
A téli gumik alapvetően robosztusabb mintázattal rendelkeznek, mint nyári változataik, ezen felül jelölésük is egyértelműsíti mivoltukat, ezáltal ha az oldalfalon egy hópelyhet, havas hegycsúcsokat, vagy az M+S jelölést használjuk, akkor biztosan tudhatjuk, hogy téli gumiról beszélünk.
Óriási! A gyártók nem véletlenül dobnak piacra szinte minden szezonban újabb termékeket, amelyek forradalmasított mintázattal lettek felvértezve a jobb tapadás és az egyéb tulajdonságok miatt.
Általános tévhit, a téli gumi ugyanis nem összekeverendő a hóabroncsokkal! A téli gumi arra szolgál, hogy 7 Celsius fok alatt nedves, havas, jeges, latyakos és általánosságban hideg, csúszós útfelületeken is megfelelő tapadást biztosítson autónknak. Hóban is jelentős szerepet vállal, de más útviszonyok esetében is elengedhetetlen a szerepe bizonyos hőmérséklet alatt.
A négy évszakos abroncs nyáron is használható, mintázata részben a nyári, részben a téli időszaknak felel meg, tehát se nem igazi téli, de nem is igazi nyári gumi, inkább egyfajta átmenet a kettő között. Csak ritka használatra, átmeneti megoldásként ajánlott, mert sem nyáron, sem télen nem hasonlítható össze tulajdonsága a direkt szezonra tervezett abroncsokéval.
Lényegében mindegy, de arra ügyeljünk, hogy mindkét esetben más a tárolás módja. Felnis tárolás esetén érdemes tornyozva, egymásra téve tárolni őket, felni nélkül azonban ezt a deformáció miatt kerüljük, és inkább egymás mellé állítva tároljuk őket.