HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

C-s gumik jellemzői

C-s gumik jellemzői
2019. augusztus 01.

A C-s gumik, az XL-es gumik és az RF-es gumik sokszor kerülnek témába, amikor egy nagyobb terhű autóra, járműre kell gumit keresni. Ezek a gumitípusok ugyanis mind növelt terhelhetőséggel rendelkezik, tehát az átlagostól nagyobb terhű autókra ajánlják. Sok esetben azonban az emberek nem tudják, hogy mi a különbség közöttük, így amikor új gumit indulnak vásárolni, és tudják, hogy járművükre erősített, vagy nagyobb terhelhetőségű gumi kell, akkor már gondban vannak, hogy melyik lesz a megfelelő. Cikkünkben megpróbáljuk elmagyarázni a különbségeket, és kitérünk a C-s gumik jellemzőire is.



C-s gumik, XL-esek vagy RF-esek? Mi a különbség?

A három típusú gumik között valóban nem olyan nagy a különbség, de azért vannak különbségek. Az RF-es és XL-es gumik megerősített kivitelűek, tehát valamennyivel nagyobb terhet bírnak el, mint egy hagyományos gumi.

Ennek oka, ezt úgy érik el, hogy meg van erősítve az oldalfal. Néhány gyártónál abban van különbség a kettő között, hogy pontosan mekkora a teherbírás, de ez már egyéni kitérés lehet. Azt az abroncsot tehát, amelyik ilyen jelöléssel van ellátva, meg kell kérdezni, meg kell nézni, hogy pontosan mennyi a teherbírása. Különbség lehet egyébként, hogy az XL-es gumikat a nagy testű SUV autókra, illetve a hétszemélyes családi autókra illik, míg az RF már nagyobb teherbírású is lehet, hiszen megfelel a kisebb teherautóknak, vagy a kisebb terheket szállító autóknak. Az RF-es gumik teherbírása 190 és 800 kg között van. Ezzel szemben a C-s gumik már kissé másnak számítanak.

A C-s gumik szintén erősített gumik, amelyeket kisteherautókra és nagyobb terhű autókra, illetve kisebb teherszállítókra alkalmaznak, ugyanakkor van egy kis különbség az elbírt teher között. Általában a fent említett meghatározás miatt van a keveredés az emberekben, hogy nem tudják, hogy melyik gumi milyen autóra illik, mert a definíciójuk, a meghatározásuk szinte majdnem egyforma, sok helyen, sok cikkben nem is tesznek különbséget közöttük. Pedig fontos, hiszen a C-s gumik nagyobb teherbíró képességgel rendelkeznek, mint a többi, ennek a guminak a teherbírása 600 kg és 1800 kg között van.


A C-s gumik tehát erősebbek, mint a fentebb említett RF és XL gumik, ami reméljük, hogy most már mindenki számára egyértelművé válik. Utánfutókra és kisteherautókra ajánlott elsősorban a C-s gumi.

Normál gumi vagy C-s gumi?

Amikor valaki azt hallja, hogy erősített gumi, akkor nem biztos, hogy a teherbírás jut eszébe. Általában, amikor valamiről azt halljuk, hogy erősített, akkor úgy érezzük, hogy mi azt szeretnénk, és nem a hagyományos, normált, hiszen az erősített biztosan jobb, mint egy normális.

A C-s gumik esetében azonban nem szabadna így gondolkoznunk, hiszen a szakemberek szerint nem előnyös egy egyszerű autóra C-s gumit vásárolni, főleg abban az esetben nem, ha azt nem teherszállításra használják. Ennek oka, hogy a direkt teherszállításra kifejlesztett abroncs súlya önmagában is nagyobb, az erősítés miatt merevebb, így a kormányzásnál és a menetkényelemnél is ront a helyzeten. Ez azt jelenti, hogy még az autón is rontani tud egy ilyen abroncs, ha nem ez a gyári szerelése. Abban az esetben azonban, ha áruszállításra használják a járművet, akkor már maga a jármű tömegéből arra kell következtetni, hogy szükséges a C-s abroncs.

Erre való a C-s abroncs

A C-s gumik elsősorban kisteherautók, utánfutók kerekeire valók, főleg a Transit és a Ducato áruszállítókra ajánlják. Azoknál a személyautóknál pedig, ahol az előírások szerint megfelel az XL vagy az RF, azoknál felesleges, sőt, rossz döntés a C-s abroncs.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.