HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Hogyan válasszon 175/65 R14 téli gumi abroncsot?

Hogyan válasszon 175/65 R14 téli gumi abroncsot?
2019. július 31.

Fontos, hogy milyen abroncsot visel az autónk, hiszen nagyon sok minden függ ettől: nem csak az, hogy tudja-e maximálisan teljesíteni az autó a tőle elvártat, hanem a kényelmet és a biztonságot is, de még az üzemanyag-fogyasztást is tudja „szabályozni” a gumi. Sokféle abroncsminta felsorolódik a 175/65 R14 téli gumi méretben, ugyanakkor nem mindegyik jelent jó vásárt. Érdemes tehát a teszteket böngészni, hogy a legjobb abroncsot sikerüljön megvásárolni. Az abroncsokat nem cseréljük évente, így fontos a minőség, fontos, hogy mibe fektetjük bele a pénzünket. Nézzük, hogy a 175/65 R14 téli gumi minták hogyan teljesítettek az ADAC tesztjein.


Milyen autóra illik egyáltalán a175/65 R14 téli gumi?

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mit is jelentenek pontosan ezek a számok és betűk, amelyek szinte már kódoknak tűnnek, ám ahhoz, hogy a megfelelő gumiabroncsot megtaláljuk a járművünkre, muszáj ismernünk a saját gépkocsink gumiméreteit. Ezt nem kell mérni, csupán elég megkeresni az autó könyvében, vagy tájékozódni az interneten. Váltóméretek is vannak, tehát ha valamiben szeretnénk változtatni, akkor azt is meg kell keresni, hogy saját abroncsunknak mi a váltómérete.

A 14”-es méret egyébként általában a városi kisautók jellemző gyári szerelt mérete, amelyre inkább a középkategóriás abroncsokat keresik az emberek. De hogy még pontosabbak legyünk, felsoroljuk, hogy milyen autókra való a 175/65 R14 téli gumi: Citroën C2, C3, Xsara, Berlingo; Daihatsu Sirion, Materia, Gran Move; Fiat 500, Palio Weekend; Ford Fiesta; Honda Logo, Jazz; Hyuandai Getz; Kia Rio; Mazda 2, 323, MX-5; Mitsubishi Colt, Space, Star; Opel Corsa C; Peugeot 1007, 206, Partner; Renault Twingo, Kangoo, Clio II, Megane (BA); Rover City Rover, 25, Streetwise, MGF; Seat Inca; Škoda Felicia Fun; Smart Forfour; Subaru G3X Justy; Suzuki Ignis; Toyota Yaris, Corolla (E11), Pirius.

Legjobb, közepes, legrosszabb – bemutatunk néhány abroncsot

A legjobbak mindig prémium kategóriás abroncsok, de nem szabad elfelejteni, hogy milyen autóra vásároljuk a gumit. Ha egy régebbi, vagy nem nagy teljesítményű kocsink van, akkor bőven megfelel a középkategória is, sőt, inkább azt ajánljuk. Az összehasonlítás kedvért, azonban mindig érdemes a legjobbat, egy közepeset és egy kissé rosszabbat is megnézni. Így teszünk most mi is.

Téli környezet 175A versenyt most is a Continental nyerte, méghozzá a Continental ContiWinterCont. TS800 175/65 R14 téli gumi mintájával, amelyet a Michelin Alpin A4 és a Dunlop SP Winter Response követ. Ezek szinte minden méretben, amelyben megtalálhatóak, a legjobbnak bizonyulnak. Minden tulajdonságban pozitívak, és egy sincs olyan, ami rontaná az összképet. Nedves, csapadékos, havas és jeges, de még száraz úton is jól teljesítenek, fogyasztásban is a legjobbnak bizonyulnak.

Azért fontos megnézni minden minta eredményét, mert nem mindig az ár és a márka számít, például a középmezőnyben is a prémium márkás Vredestein elé került a Semperit Master-Grip, amely csak azért csúszott le a dobogós helyekről, mert a száraz úton kissé gyengébb eredményeket mutatott fel.

A leggyengébb 175/65 R14 téli gumi minta is egyébként érdekes módon egy középkategóriás, méghozzá a Falken Eurowinter HS439-ről van szó, amely tényleg meglepő, hiszen a Falken is elég jól szokott teljesíteni. Ebben a méretben azonban, mivel a havon mutatott rossz eredményeket, a lista végére került.

Fontos tehát körbenézni, megtekinteni a kínálatot, és nem a márka alapján dönteni. Persze több esetben jobb a márkás, már ismert termék, hiszen sokkal megbízhatóbbnak tűnik, de néha esélyt kell adni az új, kevésbé ismert neveknek is. Főleg, ha jók az eredményeik a teszteken. A szakemberek pedig ebben a tekintetben nem hazudnak.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.