HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Vannak e olyan alufelnik, amelyek télen is nyugodtan használhatók?

Vannak e olyan alufelnik, amelyek télen is nyugodtan használhatók?
2019. augusztus 02.

Valamikor régen, 20-30 évvel ezelőtt rájöttek azon kevés autótulajdonosok, akik megengedhették maguknak, hogy alufelnivel javítsák járművük kinézetét, hogy az alufelnik finoman szólva nem szeretik a telet, főként nem a téli útkezelők felsózásait, vagy a kiszórt kis éles kavicsok által okozott sérüléseket. És ez mára annyira beleégett az autósok tudatába, hogy talán sokan nem is hinnék, hogy vannak és nem is kevesen olyan könnyűfém felnik, amik igenis használhatóak a téli hónapokban is, és nem kell amiatt aggódniuk, hogy a sótól vagy a felverődő kavicsoktól tönkremennek.

A teljesség igénye nélkül ilyen sóálló és kavics felverődésálló alufelniket gyárt a német Enzo, Dezent, AEZ és Dotz is, mely gyártók termékei főként a különlegesen ellenálló lakkozásnak köszönhetően - amelyet az SR3 betűösszetétellel jelölnek - makacsul szembeszállnak az időjárás és a fizikai sérülések téli jellemzőivel.

SR3 jelölés az alufelniken

Az SR - talán nem árulunk el nagy titkot - az angol 'Salt Resistant', azaz só-ellenálló szavakból ered, míg a hármas szám arra utal, hogy a felnit egy három részből álló eljárással, körültekintő alapozással, különleges festéssel és végül a speciális lakkozással látják el.

Az alapozáshoz használt anyagnak valamelyest meg kell közelítenie az alufelni anyagának keménységét a minél jobb megtapadás és alap képzés érdekében. Ezt a réteget elektrosztatikus technológiával viszik fel a könnyűfém felnire, majd 200 Celsius fok felett meghatározott ideig hevítik. Lehűlés és kezelés után erre kerül a festék réteg, amelyet 'csak' 180 fokon tartanak egy bizonyos ideig. Megfelelő ideig tartó száradás után kerül erre a két rétegre a védelmet biztosító különlegesen erős és ellenálló lakkozás, amely rendkívül hatékony védelmet nyújt a téli környezeti behatások ellen is.

Minőség-ellenőrzés a magas szintű szabványoknak megfeleléssel

Azt, hogy mennyire jó minőségű és mennyire képes hatékonyan megvédeni a bevonat az alufelnit és a festést, nemcsak a gyártó minőség ellenőrzésén ellenőrzik, hanem független, magas szinten felszerelt laboratóriumokban is.

Csak az így elvégzett igen alapos tesztek után kaphatja meg az adott alufelni a SR3 jelölést, már persze ha mindenben megfelelt azoknak. Ezeken a teszteken

különféle, például réz részecskékkel bombázzák a felületet, megkarcolják, ráadásul savaknak is kiteszik, és ezután a valós kavics felverődések sem maradnak el. Itt csak azok jutnak át, akik a legnehezebb feltételeknek is meg tudtak felelni.

A vizsgálatok további részletei

A karcolásos vizsgálatoknak, amelyeket egy rendkívüli keménységű anyaggal végeznek,

van egy speciális része. Ez abból áll, hogy a karcolások és egyéb igénybevételek után a sérüléseket újra lakkozzák, azaz feljavítják, és ezeknek a javításoknak is teljes mértékben ellent kell állnia a sónak és kavics felverődéseknek.

A vizsgálatok során természetesen mérik a rétegek vastagságát és szemrevételezéssel is ellenőrzik nemcsak hibákat keresve, de az esztétikai jellemzőket is.

További hírek

AUTÓS HÍREK

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Kérd hírlevelünket, hogy első vásárláskor extra kedvezményhez, exkluzív tartalmakhoz és ajánlatokhoz juss.