Gumiabroncs kereső

Termékcsoport
Méret
/ R
Gyártó
KeresésAlaphelyzet
 Csak az akciósak   Vissza a főoldalra
Kérjük adja meg a keresett gumiabroncs jellemzőit, majd nyomja meg a "Keresés" gombot. A megjelenő találati listában a "Kosárba" gombon lévő mezőben adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget. Több feltétel megadásával gyorsíthatja a keresést. A kosár tartalmát a bal oldali Kosár tartalma gombra kattintva bármikor törölheti, módosíthatja.

Goodyear UltraGrip 8 Performance: ráncfelvarrás némi extrával

2014. 12. 13. 13:46
A Goodyear UltraGrip 8 a gumigyár eddigi talán legsikeresebb konstrukciója. Éveken át a téli gumi tesztek elejét ostromolta, majd az UG 8 Performance érkezésével átadta a helyét.

A Goodyear mindent bevetett abból a tudásból, amelynek a birtokában volt a fejlesztés idején. Újszerű technológiai megoldások sora jellemzi a továbbgondolt változatot. Ez jobb úttartást, fékezést és hajtóerőt biztosít hóban, jégen, nedves talajon. Emellett az autósok retteget ellensége, a vízen felúszás (aquaplaning) ellen is tökéletes és megbízható megoldást nyújt.


Közvélemény kutatás után irány a fejlesztőcsarnok

A gumigyár nem bízta a véletlenre a dolgot, egy több ezer résztvevős közvélemény kutatás segítségével puhatolták ki az autósok igényeit. Ebből tisztán látszódott, hogy Európában a tapadásra, a fékezésre, és a kiváló kormányozhatóságra, no meg a nagy teljesítményre helyezték a hangsúlyt válaszukban a megkérdezettek. A vevők elvárásai nem is maradtak meghallgatatlanok. Nem sokkal később legördült az első Performance a futószalagról.


Az Autó Express is tesztelte

2012-ben még az alapmodellt nyüstölte a brit autósmagazin (2. hely), de 2013-ban már a továbbfejlesztett Goodyear UltraGrip 8 Performance került nagyító alá. Az 3. helyezés csalóka, mert több gumigyár is időközben frissítette a termékpalettáját. Amire a Performance garnitúrát szánták, annak maximálisan megfelelt.

Az Ultragrip 8 Performance a rendkívüli tapadásával került komoly előnybe versenytársaihoz képest. Hóban egyedül az összesítésben első, és második helyen záró Nokian WR D3 és Continental ContiWinterContact TS 850 tudta tartani a lépést vele. Első helyét háromféle lamellájának köszönhette, amely kiválóan tapasztotta az autót az úthoz, és a fékhatást is maximalizálta. A középső borda különleges kialakítása révén szinte hóekeként viselkedett.. A szilikából (is) álló futófelület alacsony hőmérsékleten is megőrizte a rugalmasságát, így a Goodyear UltraGrip 8 Performance a jégen sem jött zavarba.

Az autónak az említett finomítások kiváló stabilitást adtak, és a tesztpályán a húzóerő, a kanyarodás, és a latyakra való reagálás is teljesen rendben volt. Egyik részfeladatnál sem ért el harmadik helyezésnél rosszabb eredményt az amerikai gumigyár téli gumija.
Ugyanakkor nedves körülmények között már nem számolhatunk be hasonló hőstettekről. Szinte mindenben (ha nem is sokkal) lemaradt a legjobbaktól. Egyedül nedves szakaszokon villantott meg valamit a képességeiből. Ez egy harmadik helyre volt elegendő. Az ígéretekkel szemben nem sikerült leszorítani az üzemanyag-felhasználást se, igaz ezzel a Dunlop, a Pirelli, a Michelin és a Hankook is adós maradt.


Az ADAC és az Auto Motor Sport is rányomta az ajánlott plecsnit

Természetesen az Auto Express mellett még számtalan helyen lett téli gumi teszt részese a Performance. Többek között a német ADAC is beválogatta a mezőnybe tavaly szeptemberben. Mily meglepő, ők is a hóban mutatott teljesítményét emelték ki. Ugyanakkor a vizes útfelületen nekik sem tetszett a tesztautó viselkedése. Ettől függetlenül nem is lehetett kérdés az „ajánlott” címke.

Egy hónappal később az Auto Motor Sport emberei szerelték fel tesztautójukra a garnitúrát, és nagyon hasonló megállapításra jutottak. Vastagon aláhúzták a stabil, kiegyensúlyozott viselkedést nedves, de különösen hóval borított felületen. Ám a fékezési teszteken mutatott produktum nem nyűgözte le őket, ahogyan a fokozott gördülési ellenállás megléte sem. Az „ajánlott” plecsni azonban természetesen járt.

A Goodyear UltraGrip 8 Performance nagyon jó választás lehet azoknak, akik most a téli hónapokban sem szeretnének lemondani a sebességről. Viszont azok sem járnak rosszul, akik a sima UltraGrip 8 mellett teszik le a voksukat. Nem beszélve a Goodyear legújabb zászlóshajójáról, az UltraGrip 9-ről, amelyről már most ódákat zengnek.
Kosarának a tartalma:
0
tétel
0
Ft